 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
1.8 GDI wymiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
pilsko
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 13 Skąd: katowice
|
Wysłany: 20-01-2009, 19:21 1.8 GDI wymiana oleju
|
|
|
czejść jestem nowym posiadaczem carismy 1.8 GDI i mam pytanie co ile tyś km wymienia się olej w silniku |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-01-2009, 19:39
|
|
|
pilsko napisał/a: | i mam pytanie co ile tyś km wymienia się olej w silniku |
co 15tys km lub raz w roku
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-01-2009, 15:42
|
|
|
Robson86 napisał/a: | co 15tys km lub raz w roku |
W ciężkich (czyli w miejskich) warunkach częściej np. co 10-12 tys |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
gizmozabojca
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-07-2014, 08:54
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez gizmozabojca 09-07-2014, 12:09, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-07-2014, 09:15
|
|
|
Do silników 1.8 w Cari wchodzi wg producenta dokładnie 3,8 litra oleju. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
DarthMario
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 09-07-2014, 12:14 Olej i nie tylko
|
|
|
Witam forumowiczów,
Na wstępie dodam, że jestem niedzielnym kierowcą i mechanik ze mnie żaden.
Auto (Carisma 1,8 GDI '00, aktualny przebieg 140 kkm) mam prawie 3,5 roku i w tym czasie zrobiłem 13 kkm.
Wczoraj mnie oświeciło, że powinienem wymienić olej. Ostatnio był wymieniany w kwietniu 2012 r. i od tego czasu zrobiłem 10 kkm. Sprawdziłem bagnet i poziom jest poniżej minimum.
Gdy oddawałem auto do znajomego mechanika w 2012 w celu wymiany oleju, sugerowałem czy nie lepiej byłoby kupić MOTOREX Profile GDI 10W30, ale uznał, że nie ma potrzeby i wlał Castrola 10w40.
Moje pytania:
1. Czy mogę zmienić olej na MOTOREX Profile GDI 10W30 (lub jakiś inny polecany dla GDI)?
2. Czy powinienem zrobić płukankę przy zmianie oleju? Jeśli tak, to jaką polecacie?
3. Przypuszczam, że przepustnica jest zasyfiona (mechanik miał ją w tym 2012 przeczyścić i niby to zrobił, ale nie wiem jak dokładnie). Czy można ją oczyścić np. "Pro-Line oczyszczacz do przepustnic" prod. LiquiMoly czy lepiej to zrobić zdejmując przepustnicę? - nigdy tego nie robiłem i nie chciałbym niczego popsuć - a naczytałem się trochę o różnych przypadkach
Ponadto:
4. Wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale przy małych prędkościach silnik pracuje lepiej gdy jest zimny. Tzn. gdy przełącza się w tryb GDI ECO, jest problem z jednostajną jazdą, lekko szarpie autem - trzeba dodawać lub ujmować gazu. Przy prędkościach od ok. 80 km/h ten problem ustępuje. Dwóch mechaników podłączało Cari pod komputer i niby wszystko ok, ale nie wiem czy można im wierzyć. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-07-2014, 20:51
|
|
|
1. olej pomimo tego że jest dedykowany do tego silnika wiele się nie różni od innych i niema sensu przepłacać, w takiej samej cenie można kupić bardzo dobrego syntetyka
2.płukanka nie zaszkodzi, ale też nie pomoże - strata pieniędzy
3. przepustnice i wszystkie rurki które mogą się zasyfić najlepiej czyścić gdy pojawi się problem z silnikiem - brak mocy, max obroty ok. 3tyś - jak nie czyścisz sam to szkoda pieniędzy na czyszczenie
nie polecam czyszczenia założonej przepustnicy - syf może polecieć do silnika...
mechanicy który sprawdzali samochód sprawdzali tylko błędy czy robili pomiary, jeżeli robili pomiary to robili je na postoju czy podczas jazdy, jeżeli robili na postoju- odpuść sobie takich mechaników
błędy możesz sobie wymrugać, a pomiary zrobić kupując przejściówkę obd2->usb za ok.30 zł na układzie ftdi i sprawdzając parametry (np. ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia) w evoscanie |
|
|
|
 |
|
|