Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI wymiana oleju
Autor Wiadomość
pilsko 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: katowice
Wysłany: 20-01-2009, 19:21   1.8 GDI wymiana oleju

czejść jestem nowym posiadaczem carismy 1.8 GDI i mam pytanie co ile tyś km wymienia się olej w silniku
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-01-2009, 19:39   

pilsko napisał/a:
i mam pytanie co ile tyś km wymienia się olej w silniku

co 15tys km lub raz w roku :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-01-2009, 15:42   

Robson86 napisał/a:
co 15tys km lub raz w roku :)


W ciężkich (czyli w miejskich) warunkach częściej np. co 10-12 tys
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
gizmozabojca 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-07-2014, 08:54   

Ostatnio zmieniony przez gizmozabojca 09-07-2014, 12:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-07-2014, 09:15   

Do silników 1.8 w Cari wchodzi wg producenta dokładnie 3,8 litra oleju.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
DarthMario 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Choszczno
Wysłany: 09-07-2014, 12:14   Olej i nie tylko

Witam forumowiczów,

Na wstępie dodam, że jestem niedzielnym kierowcą i mechanik ze mnie żaden.
Auto (Carisma 1,8 GDI '00, aktualny przebieg 140 kkm) mam prawie 3,5 roku i w tym czasie zrobiłem 13 kkm.

Wczoraj mnie oświeciło, że powinienem wymienić olej. Ostatnio był wymieniany w kwietniu 2012 r. i od tego czasu zrobiłem 10 kkm. Sprawdziłem bagnet i poziom jest poniżej minimum.

Gdy oddawałem auto do znajomego mechanika w 2012 w celu wymiany oleju, sugerowałem czy nie lepiej byłoby kupić MOTOREX Profile GDI 10W30, ale uznał, że nie ma potrzeby i wlał Castrola 10w40.

Moje pytania:
1. Czy mogę zmienić olej na MOTOREX Profile GDI 10W30 (lub jakiś inny polecany dla GDI)?
2. Czy powinienem zrobić płukankę przy zmianie oleju? Jeśli tak, to jaką polecacie?
3. Przypuszczam, że przepustnica jest zasyfiona (mechanik miał ją w tym 2012 przeczyścić i niby to zrobił, ale nie wiem jak dokładnie). Czy można ją oczyścić np. "Pro-Line oczyszczacz do przepustnic" prod. LiquiMoly czy lepiej to zrobić zdejmując przepustnicę? - nigdy tego nie robiłem i nie chciałbym niczego popsuć - a naczytałem się trochę o różnych przypadkach

Ponadto:
4. Wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale przy małych prędkościach silnik pracuje lepiej gdy jest zimny. Tzn. gdy przełącza się w tryb GDI ECO, jest problem z jednostajną jazdą, lekko szarpie autem - trzeba dodawać lub ujmować gazu. Przy prędkościach od ok. 80 km/h ten problem ustępuje. Dwóch mechaników podłączało Cari pod komputer i niby wszystko ok, ale nie wiem czy można im wierzyć.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 09-07-2014, 20:51   

1. olej pomimo tego że jest dedykowany do tego silnika wiele się nie różni od innych i niema sensu przepłacać, w takiej samej cenie można kupić bardzo dobrego syntetyka
2.płukanka nie zaszkodzi, ale też nie pomoże - strata pieniędzy
3. przepustnice i wszystkie rurki które mogą się zasyfić najlepiej czyścić gdy pojawi się problem z silnikiem - brak mocy, max obroty ok. 3tyś - jak nie czyścisz sam to szkoda pieniędzy na czyszczenie

nie polecam czyszczenia założonej przepustnicy - syf może polecieć do silnika...

mechanicy który sprawdzali samochód sprawdzali tylko błędy czy robili pomiary, jeżeli robili pomiary to robili je na postoju czy podczas jazdy, jeżeli robili na postoju- odpuść sobie takich mechaników

błędy możesz sobie wymrugać, a pomiary zrobić kupując przejściówkę obd2->usb za ok.30 zł na układzie ftdi i sprawdzając parametry (np. ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia) w evoscanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.