Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 nie pali na 2 cylindrze
Autor Wiadomość
jarolissimus 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJO,Honda Legend,Vitara
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 11-07-2014, 23:36   1.6 nie pali na 2 cylindrze

Mam problem z colciakiem. Silnik 1.6 przestał palić na 2 cylindrze. Świece, cewki, wtryskiwacze w porządku. Zamieniałem je miejscami i dalej nie pali na tym cylindrze. Ciśnienie na cylindrach 12 - 13 więc też ok. Zawory w porządku. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo regulacja zaworów w tym silniku to dla mnie nowość. Sprawdzałem luzy zaworowe tak, że po ustawieniu punktu na kole zamachowym na literze T sprawdzałem wydechowe na 1 i 3 i dolotowe na 1 i 2. Potem po pełnym obrocie wydechowe na 2 i 4 i dolot na 3 i 4. Tak się robi? Wyjąłem sterownik i żadnych przerw nie znalazłem. Tyrystory są dobre. Przynajmniej mierząc je bez napięcia. Ale jedyne co przychodzi mi do głowy to sterownik. A może jeszcze gdzieś szukać. Kilka razy zdarzyło się, że na chodząc na wolnych obrotach, na sekundę palił na wszystkich cylindrach. Aaaaa jeszcze sprawdzałem napięcie na wtryskiwaczach. Na pierwszym pływało między 6 - 8 v ac, na drugim 1-2 v ac na trzecim 3-6 v ac. Miał ktoś podobny przypadek? Co jeszcze sprawdzić zanim kupię sterownik?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-07-2014, 19:35   

ja bym jeszcze napiecie na wtyczkach od wtryskow sprawdzil (w kierunku ecu) moze gdzies jest przerwa w wiazce.
wtryskiwacze zamieniales miejscami?
_________________

 
 
jarolissimus 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJO,Honda Legend,Vitara
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13-07-2014, 19:37   

Napięcie właśnie sprawdzałem ale nie mam serwisówki i nie wiem jakie dokładnie powinno być. Wtryskiwacze zamieniałem miejscami i nic to nie zmieniło.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-07-2014, 20:17   

wiec pewnie problem lezy w wiazce (przerwany kabelek) lub wlasnie w ecu.
napiecia prawidlowego nie znam, ale na forum uzytkownicy pewnie wiedzą jakie byc powinno.
pomijajac to wszystko check sie nie swieci?
_________________

 
 
jarolissimus 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJO,Honda Legend,Vitara
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13-07-2014, 20:20   

Przerwy na przewodach raczej nie ma bo napięcie cały czas jest takie samo. Też myślę, że ecu ale dla pewności wolałbym sprawdzić napięcia na wtryskach. Check nie świeci. Może to dodatkowa oznaka tego, że padł?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-07-2014, 20:32   

a to on sie w ogole nie zapala u ciebie po przekreceniu na zaplon?
_________________

 
 
jarolissimus 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJO,Honda Legend,Vitara
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13-07-2014, 22:17   

Po włączeniu zapłonu check zapala się na chwilę i gaśnie. Jakby wszystko było ok.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-07-2014, 22:39   

Wtryski zasilane są napięciem 12V a sterowane są masą czyli jak włączysz na zapłon to na jednym konektorze na wszystkich wtryskach powinno pojawić się +12V a na drugim masa powinna się pojawiać dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Czy zasilenie wtrysków działa poprawnie najłatwiej sprawdzić za pomocą diody led na 12V lub zwykłej diody led z dolutowanym rezystorem około 1k ohm do jednej z nóżek diody. Taką diodę podłączasz równolegle do wtryskiwacza oczywiście właściwą polaryzacją i jeśli zasilenie jego jest ok, to dioda powinna mrugać tak samo jak pracuje wtryskiwacz. Jeśli +12V dochodzi do wtryskiwacza a dioda nie mruga to oznacza, że ECU nie podaje masy na wtryskiwacz.
 
 
jarolissimus 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJO,Honda Legend,Vitara
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13-07-2014, 22:44   

Piękne dzięki :) Jutro będę sprawdzać.

[ Dodano: 14-07-2014, 22:10 ]
No i lipa. Sprawdzałem diodą i sterowanie wtryskiwaczem jest takie samo jak na pozostałych cylindrach. Dziś w ciągu kilku minut pracy silnika kilka razy, na kilka sekund pracował na tym cylindrze. Ostatnio na zimnym silniku sprawdzałem zawory. Minimalnie zwiększyłem przerwę na dolocie. Jutro go odpalę i jak się w miarę nagrzeje to jeszcze raz sprawdzę zawory. Bo już nie mam pomysłu :? Może ktoś podrzucić link do opisu regulacji zaworów?

[ Dodano: 22-07-2014, 10:06 ]
Jednak był walnięty ecu tylko zapomniałem podłączyć jeden przewód od podciśnienia. Dzięki za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.