[EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-09-2013, 21:13 [EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy
|
|
|
Konkretnie chodzi o to, jak wyjąć trzpień, który blokuje te skrzydełka wchodzące w wałek rozrządu?
Wybija się go? - bo dziś połamałem pobijak...
Mam już cały rozkręcony - do łożyska (6002 ZL tak BTW) tylko nie umiem wyjąć osi z obudowy.
Czy w środku jest jeszcze jakiś uszczelniacz? czy samo łożysko uszczelnia aparat? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 08-09-2013, 20:25
|
|
|
Krzyzak, daj jakieś foty dla potomnych |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-09-2013, 21:55
|
|
|
nie wyciągałem trzpienia
okazało się, że puszcza wężyk z płynem chłodniczym a nie olejem, więc założyłem aparat bez całkowitego rozbierania |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-01-2014, 21:35
|
|
|
Czy mógłbym prosić o instrukcję rozebrania aparatu zapłonowego w celu wymiany cewki?
Czy da się to zrobić na aucie czy trzeba demontować aparat?
Bo z tego co patrzyłem to aby wykręcić śrubę tą za wtyczką to trzeba trochę rzeczy odkręcić najpierw |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2014, 22:09
|
|
|
lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek) |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-01-2014, 23:44
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek) |
dzięki Krzyżak. Ale teoretycznie po odkręceniu trzech śrubek pod kopułką cewka powinna zejść? Nie trzeba odkręcać tej dziwnej nakrętki na ośce?
[ Dodano: 26-01-2014, 23:47 ]
A czy ten moduł (czymkolwiek on jest ) jest zintegrowany z cewką? Inaczej: czy jeśli wymienię cewkę i mam pewność co do palca i kopułki to mogę uznać, że aparat pracuje tak jak powinien? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2014, 08:48
|
|
|
nie jest tak prosto
musisz zdjąć kopułkę (3 śrubki) a wcześniej dolną osłonę (też 3 śrubki) pod aparatem
zdjąć palec
odkręcić śrubkę na ośce, zdjąć wirnik czujnika wałka rozrządu
odkręcić 3 śrubki, zdjąć moduł zapłonowy (też jest na silikon do cewki)
odkręcić 3 śrubki, zdjąć cewkę (jest na silikon do obudowy aparatu)
ja do odkręcania tych śrubek używam wkrętarki 18V o momencie prawie 50Nm - więc gigantycznym wręcz - a to dlatego, żeby nie zniszczyć łbów śrubek, bo są miękkie
zdrap potem stary silikon i daj nową warstwę - żeby zabezpieczyć cewkę przed wilgocią
zwróć uwagę na uszczelki, które tam są - a są chyba 3 szt. (pod kopułkę, pod moduł i oring cewki) |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2014, 10:23
|
|
|
Krzyzak, szkoda, że sam sobie nie możesz dać POMÓGŁ
Fakt - śrubki są miękkie bo ledwo je odkręciłem - już ktoś wcześniej tam pchał łapska i rozrył te śrubki pod kopułką ale płaskim śrubokrętem szło to odkręcić bez dalszego uszkodzenia.
Czyli mimo wszystko dobrze by było mieć aparat na stole żeby wygodnie nakładać silikon... :/
Da się go wyjąć bez demontażu kolektora ssącego? :/ Bo osobiście niczym nie udało mi się dojść do taj śruby bliżej przodu auta |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2014, 11:31
|
|
|
da się bez problemu - do dolnej śruby dojdziesz bez problemu, a do górnej jest ciut gorszy dostęp, jednak klucz 12 odgięty da radę a potem - jak już zruszysz, to śrubka palcami da się wykręcić
ew możesz zdjąć czujnik wałka i moduł z tranzystorem a wtedy do obu śrub dojdziesz nasadką
aparat możesz złożyć na stole i potem już dokręcać złożony (bez kopułki tylko - dla wygody) |
|
|
|
 |
qbis87
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 163km 1997rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 16 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-07-2014, 15:26
|
|
|
a czy da sie zdjac caly aparat bez koniecznosci wyciagania z nigo cewki? co trzeba odkrecic oprocz dwuch srub mocujacych na klucz 12?
[ Dodano: 17-07-2014, 16:26 ]
odkrecilem te dwie sruby trzymajace aparat, odkrecilem te mosiezne cos na co nasadza sie palec a aparat w dalszym ciagu obraca sie wokol wlasnej osi i nie wiem jak go sciagnac?
[ Dodano: 17-07-2014, 18:16 ]
aparat wyciągniety, wykrecenie go nie bylo takie trudne a do wyciągniecia go trzeba bylo uzyc troche wiecej sily |
_________________ diesle są dobre.... ale w ciężarówkach |
|
|
|
 |
|