Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-09-2013, 21:13   [EA5A/W 2.5] Jak rozkręcić aparat zapłonowy

Konkretnie chodzi o to, jak wyjąć trzpień, który blokuje te skrzydełka wchodzące w wałek rozrządu?
Wybija się go? - bo dziś połamałem pobijak...
Mam już cały rozkręcony - do łożyska (6002 ZL tak BTW) tylko nie umiem wyjąć osi z obudowy.
Czy w środku jest jeszcze jakiś uszczelniacz? czy samo łożysko uszczelnia aparat?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 08-09-2013, 20:25   

Krzyzak, daj jakieś foty dla potomnych :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-09-2013, 21:55   

nie wyciągałem trzpienia
okazało się, że puszcza wężyk z płynem chłodniczym a nie olejem, więc założyłem aparat bez całkowitego rozbierania
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-01-2014, 21:35   

Czy mógłbym prosić o instrukcję rozebrania aparatu zapłonowego w celu wymiany cewki?
Czy da się to zrobić na aucie czy trzeba demontować aparat?
Bo z tego co patrzyłem to aby wykręcić śrubę tą za wtyczką to trzeba trochę rzeczy odkręcić najpierw :(
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2014, 22:09   

lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek)
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-01-2014, 23:44   

Krzyzak napisał/a:
lepiej wyjąć
cewka siedzi dodatkowo na silikonie (prócz śrubek)

dzięki Krzyżak. Ale teoretycznie po odkręceniu trzech śrubek pod kopułką cewka powinna zejść? Nie trzeba odkręcać tej dziwnej nakrętki na ośce? :)

[ Dodano: 26-01-2014, 23:47 ]
A czy ten moduł (czymkolwiek on jest ;) ) jest zintegrowany z cewką? Inaczej: czy jeśli wymienię cewkę i mam pewność co do palca i kopułki to mogę uznać, że aparat pracuje tak jak powinien?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2014, 08:48   

nie jest tak prosto
musisz zdjąć kopułkę (3 śrubki) a wcześniej dolną osłonę (też 3 śrubki) pod aparatem
zdjąć palec
odkręcić śrubkę na ośce, zdjąć wirnik czujnika wałka rozrządu
odkręcić 3 śrubki, zdjąć moduł zapłonowy (też jest na silikon do cewki)
odkręcić 3 śrubki, zdjąć cewkę (jest na silikon do obudowy aparatu)

ja do odkręcania tych śrubek używam wkrętarki 18V o momencie prawie 50Nm - więc gigantycznym wręcz - a to dlatego, żeby nie zniszczyć łbów śrubek, bo są miękkie

zdrap potem stary silikon i daj nową warstwę - żeby zabezpieczyć cewkę przed wilgocią
zwróć uwagę na uszczelki, które tam są - a są chyba 3 szt. (pod kopułkę, pod moduł i oring cewki)
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2014, 10:23   

Krzyzak, szkoda, że sam sobie nie możesz dać POMÓGŁ :D
Fakt - śrubki są miękkie bo ledwo je odkręciłem - już ktoś wcześniej tam pchał łapska :evil: i rozrył te śrubki pod kopułką :-X ale płaskim śrubokrętem szło to odkręcić bez dalszego uszkodzenia.
Czyli mimo wszystko dobrze by było mieć aparat na stole żeby wygodnie nakładać silikon... :/
Da się go wyjąć bez demontażu kolektora ssącego? :/ Bo osobiście niczym nie udało mi się dojść do taj śruby bliżej przodu auta :cry:
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2014, 11:31   

da się bez problemu - do dolnej śruby dojdziesz bez problemu, a do górnej jest ciut gorszy dostęp, jednak klucz 12 odgięty da radę a potem - jak już zruszysz, to śrubka palcami da się wykręcić
ew możesz zdjąć czujnik wałka i moduł z tranzystorem a wtedy do obu śrub dojdziesz nasadką
aparat możesz złożyć na stole i potem już dokręcać złożony (bez kopułki tylko - dla wygody)
 
 
qbis87 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 v6 163km 1997rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 16
Skąd: Płock
Wysłany: 17-07-2014, 15:26   

a czy da sie zdjac caly aparat bez koniecznosci wyciagania z nigo cewki? co trzeba odkrecic oprocz dwuch srub mocujacych na klucz 12?

[ Dodano: 17-07-2014, 16:26 ]
odkrecilem te dwie sruby trzymajace aparat, odkrecilem te mosiezne cos na co nasadza sie palec a aparat w dalszym ciagu obraca sie wokol wlasnej osi i nie wiem jak go sciagnac?

[ Dodano: 17-07-2014, 18:16 ]
aparat wyciągniety, wykrecenie go nie bylo takie trudne a do wyciągniecia go trzeba bylo uzyc troche wiecej sily :axe:
_________________
diesle są dobre.... ale w ciężarówkach :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.