Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] elektronika szaleje
Autor Wiadomość
Euzebio30 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-09-2014, 18:39   [Cari 1.8] elektronika szaleje

Witam, mam taki problem z moja carisma 95r SOHC, 1.8, Samochodu nie używałem 2 miesiące, nie miałem takiej potrzeby, ale teraz potrzebuję i chciałem go uruchomić. Na początek naładowałem akumulator, był już wyczerpany. Nic to nie dało, przy przekręceniu kluczyka tylko stuk przy rozruszniku i ani drgnie. No to wyjąłem rozrusznik, wymieniłem szczotki, szczotkotrzymasz, przesmarowałem i zrobiłem test, wszystko pięknie działa. Zakładam zpowrotem i dalej to samo, stuk i nic nie kręci. Pamiętam, że miałem problem z aparatem zapłonowym, rozkręciłem go i zobaczyłem praktycznie spaloną łapę aparatu, szczerze mówiąc nie wiem jak on wcześniej jeździł na tak spalonej łapie. przy okazji zmieniłem uszczelkę na aparacie bo już tam leciał trochę olej. No i wszystko złożyłem, wsadziłem z powrotem (oczywiście sama operacja wsadzenia aparatu była pouczająca). I kolejna próba i to samo, stuk i rozrusznik nie kręci, a wiem, że działa, to już wyeliminowałem. Zauważyłem ze podczas otwierania samochodu pilotem przy kluczyku nie migają mi przednie światła, tylko tylne, mimo że światła działają. Znalazłem też spalony wentylator chłodnicy, główny, od klimy działa. Sprawdziłem bezpieczniki w puszce w komorze silnika, wszystkie są sprawne. Po kilku prubach zaczęło się robić dziwnie. Przy przekręceniu kluczyka elektronika w samochodzie szalała, drzwi nawet same sie otwieraly i zamykaly. To samo kiedy nacisnąłem pedał hamulca, wszystko szaleje. I dziwne dźwięki przełączania w okolicach środka deski rozdzielczej, bliżej fotela pasażera. Moje pytanie jest takie: o co kaman tu chodzi? a drugie powazniejsze pytanie: czy w kabinie są jeszcze jakieś bezpieczniki (po stronie pasażera)? Może ktoś miał taki przypadek?
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 01-09-2014, 18:58   

Na poczatek sprawdz polaczenia masowe, jedno dokrecone do skrzyni drugie do karoserii pod pucha filtra powietrza. Lub sprobuj polaczyc "-" akumulatora z silnikiem grubym przewodem jesli wszystko wroci do normy, tzn ze trzeba sprawdzic wspomniane przylaczenia masowe
A klemy czyste?
_________________

 
 
Euzebio30 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-09-2014, 19:03   

no wlasnie z tym polaczeniem masowym cos myslalem, przedewszystkim podczas przykrecania rozrusznika znalazlem wiszacy kabel, gruby, podobno ma on byc wkrecony z gorna sruba rozrusznika (tak tez jest wkrecony), to prawda? klemy czyste, dzisiaj przetarlem wymienilem tez srubki na klemach bo byl juz troche zdarte, hmm ide sprubuje uzyc kabli rozruchowych i podepne silnik z minusem w aku
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 01-09-2014, 19:10   

Tak to pewmnie ten kabel, u mnie jest przykrecony tak jak mowisz do sruby przy rozruszniku.
_________________

 
 
Euzebio30 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-09-2014, 19:30   

Właśnie sprawdziłem carisme z twoja rada, podpialem minus do silnika i DZIALA! o to równiej niż kiedykolwiek, chyba dzięki wymienionej łapie aparatu zapłonowego. I teraz jest w sumie problem, jeżeli połączenia masowe są na swoim miejscu a i tak trzeba podpiąć silnik pod minus to jakiś kabel jest pewnie przerwany, a może ten przy śrubie rozrusznika powinien byc gdzies indziej? i nie wiem o ktorych kablach mowiles wczesniej,

"jedno dokrecone do skrzyni drugie do karoserii pod pucha filtra powietrza"

gdzie jest ten od skrzyni jak sie patrzy na silnik z gory? pod pucha filtra powietrza tez nic nie widze
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 01-09-2014, 19:43   

pod puchą filtra powietrza.... a dokładniej między akumulatorem a obudową filtra powietrza do blachy jest przykręcony przewód który idzie od - akumulatora
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 01-09-2014, 19:45   

Mowiac ten od skrzyni mialem na mysli ten od rozrusznika ;) to jest jeden i ten sam kabel ciezko go z gory wypatrzec tez go sie naszukalem, zajzyj pod zawor egr.
Mozesz przeczyscic miejsce przylaczenie tego przewodu do skrzyni oraz samo ucho przewodu bo pewnie jest zasniadziale lub zaolejone czy cos.
Drugie przyłacze masowe jest pod puchą filtra powietrza, trzeba ta puche wyjac a pod spodem jest masa dokrecona sruba do karoseri.
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-09-2014, 19:53   

Zawsze możesz też kupić kawałek grubszego przewodu czy plecionki i porobić ze dwa dodatkowe połączenia masowe silnika z karoserią. I oczywiście sprawdź połączenie "-" akumulatora z masą.
W poprzednim aucie miałem tak porobione, bo wymiana oryginalnych kabli była ciut kłopotliwa, a różnica w napięciach mierzonych na akumulatorze a + aku i silnikiem jako masą wynosiła prawie 2 V. Czyli dość sporo. Założyłem dwa dodatkowe połączenia, i problem zniknął :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Euzebio30 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-09-2014, 23:05   

no i chyba bede musial tak zrobic, przed chwila sprawdzalem mase, wszystko czyste i podlaczone na swoich miejscach, 2 kable, i nic to nie daje, tylko jak podlaczam silnik do minusa wtedy mam mase i samochod normalnie dziala.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-09-2014, 23:17   

Czasem z powodu korozji przełamuje się przewód przy konektorze lub przewód śniedzieje w miejscu zaprasowania na styku z konektorem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.