Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1.8 GDI] dziwna praca silnika po odpaleniu
Autor Wiadomość
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 27-07-2014, 16:04   [Carisma 1.8 GDI] dziwna praca silnika po odpaleniu

Cześć

po odpaleniu jak długo stoi (chłodny silnik), silnikiem szarpie tak jak by wypadały zapłony przez jakieś 40s i z tego co widać AFR przestawia się na ok. 57 i wraca na 14,7
na ciepłym silniku problem nie wystęuje

zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pok...135992fc9d.html

log:
http://speedy.sh/zyMYq/Ev...27-13.33.07.csv

ktoś wie czemu tak się dzieje?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-07-2014, 23:05   

Najprawdopodobniej coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa (jest zbyt niskie) więc w momencie występowania problemu jest zbyt uboga mieszanka.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 28-07-2014, 12:16   

Zdjęcia z logu które pokazują między innymi wysokie ciśnienie - moim zdaniem jest w normie

http://www.fotosik.pl/pok...e4d61c1059.html

http://www.fotosik.pl/pok...6b4ed8f70a.html

dzięki że przynajmniej coś podpowiedziałeś :]

nie wiesz może czy jest jakiś czujnik ciśnienia paliwa przed pompą wysokiego ciśniania i jak go można sprawdzić?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-07-2014, 17:55   

To co napisałem widać po korektach i po pracy sondy. Ubogo może być również z powodu jakiegoś lewego powietrza ale było by to raczej cały czas a nie tylko pewien czas. Nie wiem czy takie efekty nie mógł by też dawać otwarty EGR, może też warto mu się przyjrzeć.
Przed pompą raczej nie ma żadnego czujnika, dla sprawdzenia można wpiąć manometr ale jakie dokładnie tam powinno być ciśnienie to nie wiem, w innych autach jest przeważnie od około 3,5 do 10 barów.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 29-07-2014, 15:49   

Dzięki za powiedzenie że może łapać lewe powietrze, chyba znalazłem drania :]
później po jeździe zrobię jeszcze test z łatwopalnym sprayem i zobaczę czy coś będzie się dziać

Zdjęcie spod maski:
http://www.fotosik.pl/pok...ca09b31bfd.html

zdjęcie przy przepustnicy:
http://www.fotosik.pl/pok...eb9fbd8f79.html

co do odpalania to zresetuje komputer i zobaczę czy się poprawi, ale to dopiero za parę dni
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-07-2014, 17:46   

Nie mam teraz dostępu do Evoscana ale w logu sprawdź wartość podciśnienia, nie wiem czy tak samo jest w gdi ale chyba tak, na wolnych przy szczelnym dolocie powinno nyć okoł 0,25 do 0,30 bara jeśli jest więcej to by potwierdziło nieszczelność.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 29-07-2014, 21:36   

dobrze rozumiem że to jest Boost (MDP)?

na akurat tym logu co jest w poście cały czas trzyma 0,4 bara, a już na innych w czasie jazdy/ postoju są powolne wahania między 0,4, a 0,9 bara, czyli być może i rzeczywiście nieszczelność

Dzisiaj byłem na szrocie i akurat kupiłem tą trąbę i przy okazji panel sterowania szybami od strony kierowcy za 5 dych :D , jak by ktoś coś chciał do carismy gdi po lifcie niech pisze - samochód czołowo uderzony - poduszki przednie +maska zgnieciona + wgniecenie powyżej pasa przedniego na głębokość ok 50cm - silnik jest oparty o ściane grodziową
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-07-2014, 22:09   

Właśnie nie wiem jakie powinno być dokładnie to podciśnienie w Carismie GDI ale na pewno podczas pracy na wolnych obrotach nie powinno się aż tak wahać bo obroty są na stałym poziomie i przepustnica jest zamknięta.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 29-07-2014, 22:25   

teraz zauważyłem że pewnie przez to że EGR jest na 10 kroku a nie na 4, egr przepuszcza i przez to pewnie niema takiego podciśnienia, a sprayem jak psikałem to nie było różnicy w działaniu silnika

http://www.fotosik.pl/pok...60427d585b.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.