[Carisma 1.8 GDI] dziwna praca silnika po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-07-2014, 23:05
|
|
|
Najprawdopodobniej coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa (jest zbyt niskie) więc w momencie występowania problemu jest zbyt uboga mieszanka. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-07-2014, 17:55
|
|
|
To co napisałem widać po korektach i po pracy sondy. Ubogo może być również z powodu jakiegoś lewego powietrza ale było by to raczej cały czas a nie tylko pewien czas. Nie wiem czy takie efekty nie mógł by też dawać otwarty EGR, może też warto mu się przyjrzeć.
Przed pompą raczej nie ma żadnego czujnika, dla sprawdzenia można wpiąć manometr ale jakie dokładnie tam powinno być ciśnienie to nie wiem, w innych autach jest przeważnie od około 3,5 do 10 barów. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-07-2014, 17:46
|
|
|
Nie mam teraz dostępu do Evoscana ale w logu sprawdź wartość podciśnienia, nie wiem czy tak samo jest w gdi ale chyba tak, na wolnych przy szczelnym dolocie powinno nyć okoł 0,25 do 0,30 bara jeśli jest więcej to by potwierdziło nieszczelność. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 29-07-2014, 21:36
|
|
|
dobrze rozumiem że to jest Boost (MDP)?
na akurat tym logu co jest w poście cały czas trzyma 0,4 bara, a już na innych w czasie jazdy/ postoju są powolne wahania między 0,4, a 0,9 bara, czyli być może i rzeczywiście nieszczelność
Dzisiaj byłem na szrocie i akurat kupiłem tą trąbę i przy okazji panel sterowania szybami od strony kierowcy za 5 dych , jak by ktoś coś chciał do carismy gdi po lifcie niech pisze - samochód czołowo uderzony - poduszki przednie +maska zgnieciona + wgniecenie powyżej pasa przedniego na głębokość ok 50cm - silnik jest oparty o ściane grodziową |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-07-2014, 22:09
|
|
|
Właśnie nie wiem jakie powinno być dokładnie to podciśnienie w Carismie GDI ale na pewno podczas pracy na wolnych obrotach nie powinno się aż tak wahać bo obroty są na stałym poziomie i przepustnica jest zamknięta. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 29-07-2014, 22:25
|
|
|
teraz zauważyłem że pewnie przez to że EGR jest na 10 kroku a nie na 4, egr przepuszcza i przez to pewnie niema takiego podciśnienia, a sprayem jak psikałem to nie było różnicy w działaniu silnika
http://www.fotosik.pl/pok...60427d585b.html |
|
|
|
 |
|