Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Duży problem z silnikiem w cari:/ proszę o po
Autor Wiadomość
KozzA 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 115 km 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Skoczów
Wysłany: 14-07-2014, 14:54   [Cari 1.9DI-D] Duży problem z silnikiem w cari:/ proszę o po

Hej hej, jestem tu nowy i szukam u was pomocy mitsumaniaki:)
Mianowicie mam problem z Carisma 1.9 did 115km. Auto było już u chyba 7 mechaników, co jeden to lepszy, wiecie jak to jest. Do rzeczy, samochód jest strasznie zmulony, od o do 2000 rpm w ogóle nie ma mocy i ledwo się kula, za to po osiagnięciu 2k obrotów idzie jak odrzutowiec z tym, że kręci się do max 3900 i ni hu hu więcej. Turbina jest nowa i sprawna, płukałem już intercooler itd. Czyściłem zawór EGR. Nic to nie daje. Niby nowe turbo a jeździ gorzej niż wcześniej. Z tego co wiem to diesel ma być elastyczny a mojej cari daleko do tego. Na trasie wiecej niz 150 nie poleci bo nie potrafi:) Do tego spalanie na komputerze cały czas pokazuje 6.4/100 mimo jazdy tylko na trasie. Jak silnik jest zagrzany to strasznie ciężko go odpalić. Świece są nowe, tak samo wszystkie filtry i płyny. Paliwo tylko z BP.
Co to może być? Błagam o pomoc bo jestem zdesperowany:) utopiłem już mnóstwo kasy i nic to nie dało. Spotkaliście się już z czymś takim? Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez glina 15-07-2014, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-07-2014, 16:47   

wedle opisu wynika ze masz nieszczelny układ albo coś ze sterowaniem geometrią możliwe że zawór na tym wężyku co do mieszka idzie (pęknięty, przetarty, dziurawy, zapchany?) albo zawór upustowy zablokowany w pozycji otwartej ale nie musi być to wina zaworu bo może to być wina czujnika nim sterującego powinni ci pomierzyć manometrami ciśnienie doładowania pod obciążeniem, znam ten ból teraz o dobrych specjalistów to trudno naprawdę
 
 
KozzA 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 115 km 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Skoczów
Wysłany: 14-07-2014, 16:59   

Mhm, o jaki układ konkretnie chodzi?? Układ turbo? Z tego co wiem to przy wymianie turbiny zaworu upustowego nie ruszali. A i ten cały EGR kilka razy czyściłem a syfi się to badziewie strasznie,średnio po 1-1,5k kilometrow cały zapchany sadzą. Podpięcie pod komputer coś da? Bo kontrolki żadne się nie świecą niby wsio ok a jeździ to jak golf 1.4.
Rozumiem ze geometria odnosi sie do pracy łopatek turbiny tak? Eh zielony jestem jeśli chodzi o diesla
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-07-2014, 17:15   

samemu nie ogarniesz raczej trzeba sprzęt i potrzeba naprawdę dobrego speca który zdiagnozuje, inaczej szukanie po omacku możliwe że jakiś banał, ja bym obstawiał źle skalibrowane nowe turbo po prostu nie ładuje tak jak powinno, którędyś albo ucieka powietrze doładowane albo kierownica spalin źle jest skalibrowana do tego potrzeba vakuometr i manometry żeby pomierzyć podciśnienie na gruszce od kierownicy i ciśnienie w układzie najlepiej w czasie jazdy.
 
 
KozzA 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 115 km 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Skoczów
Wysłany: 14-07-2014, 18:50   

Mhm, poczekam jeszcze może ktoś coś napisze co mi pomoze rozwiazac problem:) Ale dzięki za poradę
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-07-2014, 20:47   

Podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry rzeczywiste pracy, inaczej to można zgadywać, wróżyć, regenerować, kase ładowac i wciąz nie wiedzieć co jest dalej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KozzA 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 115 km 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Skoczów
Wysłany: 14-07-2014, 21:18   

Dzięki dzięki, zaraz jak uda mi się to rozgryźć to napiszę co i jak, może to komuś pomoże
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 14-07-2014, 21:39   

skontroluj prace tego zaworu w moim mss padł i brakło mocy http://allegro.pl/zawor-t...4387583802.html
 
 
 
KozzA 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 115 km 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Skoczów
Wysłany: 15-07-2014, 16:53   

Pierwsza diagnoza za mną - padła regenerowana turbina i rzyga olejem. Póki co po troszku, 5 sierpnia jade do mechanika w Goleszowie co się w dieslach specjalizuje i zobaczymy co on tam jeszcze wymyśli. Eh nie spodziewałem się że te francuskie silniki to taka lipa...albo mam pecha:)
 
 
mb95 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała/Kraków
Wysłany: 15-07-2014, 17:49   

Można z ciekawości wiedzieć gdzie regenerowałeś i jak dawno temu?
 
 
KozzA 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 115 km 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Skoczów
Wysłany: 15-07-2014, 21:40   

Turbo regenerowane było jakoś w maju. Zajmował się tym facet z bielska co to niby "świetnie" robił. Jak znajdę kwitki to napisze gdzie konkretnie w bielsku to było. Jedyny plus taki że dał mi na to gwarancję bodajże rok więc będzie musiał jeszcze raz się pobawić.
Z tego co mi mówił to oś łącząca łopatki byla już mocno zjechana i straszne luzy miała. Same łopatki za to wyglądały ok, nie były uszkodzone ani pogięte. Ogólnie turbo wytrzymało mniej więcej dwa i pół miesiąca...
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 17-07-2014, 20:56   

no tak bo teraz to regenerują turbiny w każdej szopie. tak to powinno wyglądać to nie jest tylko wymiana wkładki ale wyważanie i kalibracja jeżeli któryś z tych kroków jest pominięty to turbina na pewno długo nam nie popracuje a sama wyważarka to podejrzewam że z ładnych kilkadziesiat tysięcy złotych kosztuje
 
 
KozzA 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 115 km 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Skoczów
Wysłany: 06-08-2014, 15:01   

Dobra ,sprawa się wyjaśniła więc piszę bo może to komuś pomoże:)
Wymienić trzeba było zbiornik od podciśnienia (ok. 400) i wyczyścić tłumik bo w 40% był zapchany. Do tego sławny zawór EGR został zaślepiony w cholerę:) Jeszcze parę dupereli tam było, okazało się że poprzedni mechanik poskladał cały uklad turbo na starych uszeczelkach i simerach, dlatego ciągle ciekło. Teraz auto jeździ jak szalone a ja jestem zadowolony:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.