Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Brak iskry - nie odpala.
Autor Wiadomość
matmedia 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2014, 12:50   [MSS 1.3] Brak iskry - nie odpala.

Witam wszystkich, potrzebuję pilnie pomocy. Samochód kręci, niestety nie odpala. Mechanicy stwierdzili, że brak jest iskry, niestety mają problem żeby ustalić co jest przyczyną. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 05-08-2014, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 05-08-2014, 13:16   

pewnie aparat zapłonowy wyzionął ducha ;)
_________________

 
 
matmedia 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2014, 17:34   

Dzięki za odpowiedź. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić ten aparat zapłonowy np. miernikiem?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-08-2014, 20:46   

W Manualu 16.pdf od strony 38 jest wszystko napisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
matmedia 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2014, 15:20   

Aparat zapłonowy podobno był uszkodzony, został wymieniony. Iskra już jest, ale z jakiegoś powodu nie dostaje paliwa. Pompa jest sprawna, pompuje paliwo. Czy wiadomo Wam coś na temat, aby często z aparatem zapłonowym siadało sterowanie/komputer?? (taką informację dostałem od mechaniora).
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 06-08-2014, 16:02   

sprawdz czy wtryskiwacze dzialaja, najlepiej miernikiem, a takze filtr paliwa i jakie cisnienie daje pompa paliwa.
check sie swieci?
_________________

 
 
matmedia 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2014, 17:14   

Check engine nie swieci, mechanik mowi, ze pompa podaje paliwo do wtryskiwaczy. Kazal wymienić aparat zapłonowy ponieważ nie było iskry. Po wymianie aparatu zapłonowego iskra niby jest, ale nadal nie odpala. Dziś dostałem informację, że dodatkowo problem jest ze sterowaniem i stąd te problemy. Jutro ma podjechać elektronik, który za 150 zlotówek coś z tym zrobi. Ja natomiast mam wrażenie, że trochę się motają. Pozdrawiam.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 06-08-2014, 18:07   

aha... wtryskiwacze sterowane sa przez ecu masą, na jednym przewodzie od wtryskiwacza powinien byc staly plus(12v) a na drugim powinna byc "pulsacyjna" masa w momencie pracy silnika.
odepnij wtyczke z wtryskiwacza a we wtyczke podlacz np. diode lub zarowke 12 v, jesli w momencie krecenia rozrosznikiem zarowka bedzie mrygac to wszystko jest ok.
jesli nie to cos jest nie tak z ecu.
_________________

 
 
matmedia 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-08-2014, 13:01   

Walnięty jest ecu. Podobno trzeba kupic kompa razem z immobiliserem i kluczykiem, ponieważ sam komputer nie będzie działał z pozostałymi elementami. Teraz mam pytanie czy tak rzeczywiście jest, a jeśli tak to gdzie można taki zestaw kupić?

[ Dodano: 07-08-2014, 14:07 ]
Może jeszcze inaczej zapytam, czy mozna wymienic sam komputer jesli ma takie same numery (MD354341) czy trzeba wymieniać razem z immobilizerem i kluczykami?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 07-08-2014, 18:47   

jesli numery sa takie same to nie musi byc wymieniany caly komplet, gdy sa rozne to i owszem.
szukaj na allegro, olx, itp ewentualnie po szrotach.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-08-2014, 22:03   

Że nie trzeba wymieniać kompletu, to nie był bym taki pewien. Np. w Carismie po 1997r. ECU jest powiązane ze sterownikiem immobilisera i w tym przypadku trzeba wymieniać cały komplet.
 
 
matmedia 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-08-2014, 22:48   

Mój MSS to 99r. Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić, czy kupować ecu z immobilizerem czy sam ecu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-08-2014, 22:52   

Ja bym jednak nie ryzykował bez immobilisera no chyba, że ktoś to na pewno potwierdzi.
 
 
matmedia 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GLX, Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-08-2014, 15:20   

Mechanik, który to robi też twierdzi, że musi być zestaw ecu+immobiliser+kluczyk. Oprócz tego dowiedziałem się, że są dwie różne wersje dla MSS 1.3; jedna wersja była z aparatem zapłonowym, a druga z cewkami.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 08-08-2014, 20:52   

ja znowu czytalem ze mniej wiecej od tego rocznika wprowadzono odlaczenie wtryskow przez immo.
z tego co wiem (glownie z forum) mozna wymienic samego kompa bez immo jesli numer na kompie bedzie identyczny jak w starym ecu.

gdzie 2 Polakow tam 3 zdania :D

fajkocewki w 1.3? nie slyszalem o tym, musialby to jakis wlasciciel 1.3 zweryfikowac.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.