Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
widget
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 1.5 INVITE
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2009, 20:46 [CY2A 1.5] Jazda na wprost - kierownica lekko w lewo
|
|
|
Witam wszystkich MitsuManiaków!
Jakiś miesiąc temu zanabyłem z żoną lancera sedan 1.5 w wersji INVITE. Jesteśmy super zadowoleni z tego auta, oprócz obsługi HANDS FREE SYSTEM, ale to temat na inny post.
Problem od samego początku mamy z kierownicą. Chciałem się zapytać czy u was jest tak samo. Otóż podczas jazdy na wprost kierownica dosłownie lekko musi być trzymana skręcona w lewo. Tak jest od samej nowości i nie wiem czym to jest spowodowane. Facet z serwisu powiedział że to przez szerokie opony i nachylenie drogi i chciałbym otrzymać również to potwierdzenie od Was póki co nie udam się na sprawdzenie zbieżności i geometrii.
Pozdrawiam licząc na informacje. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 24-11-2009, 02:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 15-06-2009, 20:55
|
|
|
widget - kierownica do jazdy na wprost musi być skręcona czy też trzeba ją lekko w lewo ciągnąć żeby auto jechało na wprost ? w tym pierwszym przypadku po prostu źle są wyregulowane drążki kierownicze i ja bym jechał do salonu - powinni to poprawić i tyle . |
_________________
 |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-06-2009, 20:57
|
|
|
widget napisał/a: | Facet z serwisu powiedział że to przez szerokie opony i nachylenie drogi |
lol... wszędzie niby takie same nachylenie...
U mnie kierownica jest prosto jak należy...
więc masz cosik nie tak ustawione...
Serwis powinien Ci to odkopa poprawić |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
widget
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 1.5 INVITE
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2009, 20:59
|
|
|
jadąc na wprost kierownica jest skręcona lekko, dosłownie ciut w lewo. |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:21
|
|
|
Miałem to samo w salonowym CS0
Po kilku przepychankach z ASO wreszcie mi to zrobili choć nie wykazywali zbytniej ochoty
Teraz jest już ok |
|
|
|
 |
widget
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 1.5 INVITE
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:26
|
|
|
Bojar napisał/a: | Miałem to samo w salonowym CS0
Po kilku przepychankach z ASO wreszcie mi to zrobili choć nie wykazywali zbytniej ochoty
Teraz jest już ok |
ale co zrobili jesli moge spytac ? geometrie? |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:38
|
|
|
nie geometrie... bo ta by mogla wplywac na sciaganie a nie odchylenie w obrocie kierownicy od polozenia centralnego...
Uwex napisał/a: | po prostu źle są wyregulowane drążki kierownicze |
|
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
majcher
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.5 Invite 09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Warszawa/Bełchatów
|
Wysłany: 20-06-2009, 16:42
|
|
|
Witam.
Ja miałem taki sam problem z moim lancerkiem - ten sam silnik i model .
Podczas jazdy na wprost kierownica była skierowana lekko w lewo. Zauważyłem to w dniu odebrania samochodu z salonu podczas jazdy na dłuższym odcinku (nie w mieście), ale nie zgłosiłem tego bo auto było mi bardzo potrzebne. Po powrocie i zrobieniu jakiś 800 km pojechałem do serwisu i zgłosiłem ten problem. Pierwszym pytaniem ze strony "serwisu" było czy ja czasami nie wjechałem w jakąś dziurę, i po jakich dorogach jeżdżę he he. No cóż powiedziałem że jeżdżę po polskich drogach (Warszawa - Bełchatów, czyli droga dobra).
Autko zabrali, zrobili - geometria i wyważenie kół, oddali, pieniędzy nie chcieli |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 20-06-2009, 19:12
|
|
|
Witajcie,
to i chyba ja jak bede robil przeglad to zglosze, Mam to samo ale w 1.8 i tylko na 18 calowych kolach na 16 bylo spoko. jak jade prosto to lekko musze caly czas korygowac- kiere sciaga lekko w lewo nawet na najpiekniejszej nawiezchni-niby taki drobiazg ale po cas kukujemy nowe auta, Prawda?? |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
Cezarito
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 127 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24-06-2009, 21:46
|
|
|
No właśnie, to i ja mam do Was pytanie.
Kiedy jedziecie prosto, po prostej drodze i puścicie kierownicę, jak długo samochód jedzie Wam prosto ? U mnie ujedzie prosto po drodze może ze 20 - 30 metrów, później zjeżdżam na pobocze. Nie powinien cały czas jechać jak po sznurku, dopóki droga idzie idealnie prosto ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-06-2009, 21:58
|
|
|
Jeśli droga jest idealnie prosta. Ale zgodnie z technologią droga powinna być wypukła (znaczy na bokach niżej) żeby woda spływała. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 24-06-2009, 21:59
|
|
|
A droga nie ma kolein nawet minimalnych i przy jakiej prędkości to zaobserwowałeś? Dodam jeszcze nachylenie od osi jezdni ok 1,5-2% (o ile dobrze pamiętam), jesli sam kierowca to jako taki nacisk na jedną stronę tak jak w deskorolce, boczny wiatr. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-06-2009, 22:16
|
|
|
Ciśnienie w kołach... Można mnożyć powody... |
|
|
|
 |
Cezarito
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 127 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24-06-2009, 22:20
|
|
|
Odrzuciłbym wpływ wiatru lub kolein, bo sprawdzałem to wiele wiele razy, praktycznie na każdej drodze która wydaje mi się "prosta jak stół". Nie ulega wątpliwości, że (porządne) drogi projektowane są tak, zeby woda zbierała się po prawej stronie i jakieś nachylenie jest. Dlatego też chciałem spytać Was, czy próbowaliście takiego testa zrobić i jak to u Was wychodzi. A jeżeli chodzi o prędkości, to - gdy próbuję w mieście, prędkość 50 km/h, to wtedy właśnie ujadę około 20-30 metrów. Na autostradzie, prędkości około 130 - dystans jest oczywiście większy, jednak CZAS trzymania prostego toru jazdy wydaje się taki sam.
Nikt z Was nie próbował ? Nikt nie kupował nigdy używanego auta i tak go nie sprawdzał ? |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 24-06-2009, 22:40
|
|
|
Mialem niedawno duzo wieksza przypadlosc. Musialem podtrzymywac reka kierownice bo auto uciekalo po przejechaniu 10 m w lewa strone.Mialo to miejsce po zmianie opon z zimowych na letnie, cisnienie w oponach bylo ok. Dopiero zamiana opon na przedniej osi wyeliminowala problem zupelnie. |
|
|
|
 |
|