Temperatura płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz_Sz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer kombi '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 09-02-2009, 21:54 Temperatura płynu chłodzącego
|
|
|
Witam serdecznie jako że jest to tutaj mój pierwszy post,
W jakiej pozycji macie aktualnie w zimie przy temperaturach od zera w dół wskaźnik temperatury? Kupiłem właśnie lancera z 2004r i podobno miał padnięty termostat (zanim mi go wymienili w ASO w Tychach wskaźnik ustawiał się dość szybko w połowie zakresu i tak trzymał cały czas). Po wymianie termostatu zagrzanie silnika 1.6 do polowy zakresu jest możliwe tylko w sporym korku. Na trasie (a tak wygląda 95% mojej drogi do pracy) wskazówka ledwie przechodzi za pierwsza linie oznaczona literką C. Wentylator zdaję się włączać kiedy trzeba czyli po bardzo mocnym zagrzaniu np w korku a później pozostawieniu samochodu w miejscu z włączonym silnikiem. Czy to możliwe że gdybym z punktu A do B przy temperaturze powietrza nie większej niż 1oC przejechał bez zatrzymywania to wiatr omywający samochód jest w stanie tak schłodzić silnik że wskazówka ledwie przekroczy linie oznaczoną literką C? Właściwie możliwe to widzę że to jest. Moje pytanie czy to jest normalne? Pytam bo w innych samochodach nie przypominam sobie żeby nawet w zimę wskazówka wskaźnika temperatury nie dochodziła do pozycji środkowej. Dziś w ASO coś tam posprawdzali. Podobno odpowietrzyli układ ale ciągle mam ten sam efekt. Czyli mocne wychładzanie silnika przy jednostajnej jeździe w niskiej temperaturze. Możecie napisać czy macie podobnie czy może nie?
Dzięki i pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 10-02-2009, 11:12
|
|
|
Ja mam silnik 2.0 i powiem Ci szczerze że po przejechaniu 3,5km mam dopiero normalną temperaturę czyli prawie na środku skali. Bez względu na to czy jest -20 czy 0 st wskazówka nie spada jak jadę.
Masz walnięty termostat. Co powiedzieli panowie w ASO? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Grzegorz_Sz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer kombi '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 10-02-2009, 15:20
|
|
|
Dzis sie dowiedzialem od szefa serwisu ze nawet spodziewali sie po wczorajszej "naprawie" mojego ponownego telefonu. Podobno mechanik podejrzewa ze wydatek pompy wody jest za slaby i ogolnie cos nie tak z pompa. Na moje pytanie jak zle dzialanie pompy moze powodowac "lepsze" chlodzenie silnika uslyszalem tylko jakies krecenie. Nie wiem co oni z ta pompa. Przeciez jakiekolwiek jej zle dzialanie moze tylko powodowac przegrzanie a nie niedogrzanie silnika. Wszystko wyglada ze dziala ok za wyjatkiem tego ze chlodzenie zdaje sie caly czas chodzic w duzym obiegu. Wsadzili mi tam tydzien temu przy przegladzie nowy termostat (o dziwo jakis za 40 zl, co jest IMHO podejrzanie niska cena) bo stary podobno sie zablokowal i caly czas chlodzenie bylo na malym obiegu. No fakt dochodzil do wlasciwej temperatury nader szybko a o przegrzaniu nie bylo mowy przy takich temperaturach powietrza. Wychodzi ze ten "nowy" termostat byl szczelony fabrycznie bo to za te cene to jakas chinszczyzna byla tandetna albo cos kreca w tym ASO (w co raczej watpie).
Dzis jestem umowiony po robocie w Tychach w ASO. Maja mi zamienic termostat na jakis z innej firmy (byle byl dobry). Miejmy nadzieje ze to rozwiaze problem. Tak sobie mysle ze moze to jakis z czujnikiem problem. Sam juz nie mam pomyslu. Miejmy nadzieje ze to tylko fabrycznie uszkodzony termostat.
Pozdrawiam
Grzegorz
[ Dodano: 11-02-2009, 07:18 ]
Wymienili wczoraj termostat. Starsznie biadolili ze ten co wkladaja tez jakos nie tak dziala i trzeba bedzie oryginalny sciagac. Na moj gust to mogli to od razu zrobic bo ten co zalozyli po jakis "tajnych" zabiegach mechanika chyba wreszcie dziala dobrze ale obawiam sie ze pewnie nie za dlugo. Na przyszlosc bede wiedzial zeby brac oryginal. Byly jeszcze pojekiwania ze to moze czujnik bo im tam raz przez sekunde wskazal -60oC (chociaz to IMHO kwestia jakiejs blednej interpretacji sterownika w sofcie diagnozujacym niz rzeczywiste wskaznie - zobaczymy). Wszystko zdaje sie dzialac ok. Jedyne co mnie zaniepokoilo to to ze wentylator (mimo ze czasowo i "temperaturowo zdawal sie wlaczac w swoim czasie - po rozgrzaniu silnika w czasie jazdy zatrzymalem sie w garazu i gazowalem go az sie wlaczyl) wlaczyl sie w momencie jak na postoju co prawda ta czesc silnika na ktora to raczy nawiewac a dokladniej rzecz biorac ta pod oslona termiczna na ktora nawiewa a do ktorej przychodzi taki pojedynczy przewod od samego frontu silnika rozgrzala sie do czerwonosci (mysle ze ok 350-400oC). Moze po prostu nigdy wczesniej nie zwrocilem uwagi na to ze silnik moze sie w niektorych miejscach tak nagrzac. Ciekawe czy to normalne. Wskaznik temperatury plynu chlodzacego byl w w polowie wiec teoretycznie wskazywal temp ok 95oC. Skoro plyn chlodzacy mial prawie 100oC to moze rzeczywiscie metal ktory chlodzil mogl miec przeszlo 300oC. Niby potrafie to sobie wytlumaczyc ale efekt rozgrzanego (miejscowo) do czerwonosci silnika troche mnie zdziwil.
Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 11-02-2009, 19:30
|
|
|
A nie chodzi Ci o miejsce mocowania sondy lambda ?
Ona jest na wylocie i IMHO tam musi być wysoka temperatura |
|
|
|
 |
Grzegorz_Sz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer kombi '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 11-02-2009, 20:49
|
|
|
Tak tez podejrzewałem Dzięki za upewnienie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2014, 10:48
|
|
|
przy jakiej temperaturze powinien otworzyć się termostat, bo dolny wąż jest wciąż zimny pomimo wskazań 92 stopni |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2014, 11:14
|
|
|
Zależy od termostatu ale na pewno poniżej 90°C.
Poprawność działania termostatu łatwo sprawdzić przez włożenie go do gorącej wody .
Oczywiście warto mieć termometr. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2014, 13:59
|
|
|
W takim razie, macie sprawdzoną firmę produkującą termostaty?
Jakiej firmy sprzedają oryginały w ASO? |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 07-12-2014, 15:25
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Zależy od termostatu ale na pewno poniżej 90°C. |
Niekoniecznie, o ile dobrze pamiętam to we fieście IV temperatura otwarcia termostatu to 92°C. Według katalogu intercars w Lancerze z silnikiem 4G63 temp. otwarcia to 82°C.
Co do firm: kiedyś słyszałem, że Vernet i Wahler robili dość dobre, ale nie wiem jak teraz. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2014, 20:12
|
|
|
gdzieś doczytałem, że pełne otwarcie to 95 stopni, ale przy 92 wąż jest zimny więc muszę się tym zająć. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 07-12-2014, 20:17
|
|
|
herr_flick napisał/a: | przy 92 wąż jest zimny więc muszę się tym zająć. |
A masz już diagnozę? Brudna chłodnica, zapchane węże? Czy jednak termostat? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2014, 20:33
|
|
|
b4rt3k91 napisał/a: | Niekoniecznie, o ile dobrze pamiętam to we fieście IV temperatura otwarcia termostatu to 92°C. |
Ale tutaj piszemy o CS-ie.
Temperaturę otwarcia zamienniki mają w zależności od firmy: 82°C lub 88°C.
Oryginał ma 88°C .
Jak chcesz porządny termostat to pasuje też od nissana i toyoty tylko musisz poszukać ich numerów OEM . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2014, 22:34
|
|
|
mjsystem napisał/a: | herr_flick napisał/a: | przy 92 wąż jest zimny więc muszę się tym zająć. |
A masz już diagnozę? Brudna chłodnica, zapchane węże? Czy jednak termostat? |
Zainteresowałem się tematem termostatu w wyniku innych stresujących sytuacji
-lekki majonez pod korkiem, ALE do pracy mam dwa przystanki tramwajowe i liczę że to efekt niedogrzania
-ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku, ALE założyłem LPG i liczę ze poszło w węże instalacji
Po dłuższej jeździe majonez zniknął lecz wraca na krótkich.
Płyn dopiero zaznaczę sobie markerem na zbiorniczku dla kontroli.
Stresu dodaje fakt, że nieświadomy tych rzeczy stałem ostatnio w masakrycznym korku ponad 40min. Kontrolowałem wskaźnik, na szczęście trzymał typowe wskazania. Dobrze, że zimno było.
Dodatkowo po mocnym dodaniu gazu w zbiorniczku pojawiają się bąbelki. Na wolnych obrotach i lekkim dodaniu gazu nic się nie dzieje. Póki co jeździ w normie, ale mam kontrolować i tu właśnie odkryłem zimny waż |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-12-2014, 06:54
|
|
|
herr_flick - a skąd wiesz jaka jest temperatura? Pewnie termostat działa poprawnie, a Ty szukasz problemu. Może problemu nie ma? |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-12-2014, 15:55
|
|
|
mam możliwość podłączenia się pod komputer i tam pokazywana temperatura rośnie w miarę jeżdżenia i przy 92 wąż dolny wciąż jest zimny, nie letni tylko zimny. |
|
|
|
 |
|