 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 05-07-2007, 12:55 |
[CK1A 1.3] bierze olej;/ |
Autor |
Wiadomość |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2006, 21:52 [CK1A 1.3] bierze olej;/
|
|
|
misiek(lancer 98 1,3 16v) zaczą brać olej
wymieniłem 1 miesiąc temu na castrol magnatek półsyntetyczny co mam zrobić ,jaka jest tego przyczyna |
Ostatnio zmieniony przez akbi 05-07-2007, 12:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
tommi [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 09:10
|
|
|
ponoć na castrolu właśnie bierze wiem bo sam jeździłem za troche (2 000) zmienie na mobil s i zobacze czy będzie lepiej mam prawie 180 000 jeszcze bez ingerencji w silnik |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 09:19 Re: bierze olej;/
|
|
|
Jaosh napisał/a: | misiek(lancer 98 1,3 16v) zaczą brać olej
wymieniłem 1 miesiąc temu na castrol magnatek półsyntetyczny co mam zrobić ,jaka jest tego przyczyna |
Wcześniej tez jeździł na półsyntetyku?
Najprościej zmienić olej na Mobil1 Super M (mineralny), droższa opcja to grzebanie przy silniku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2006, 12:18
|
|
|
Ha - mialem z Castrolem Magnatec 10W40 to samo - wzial mi literek miedzy wymiana. Po zmiane na Mobil 10W40 (byl lany poprzednio) - branie ustalo. |
|
|
|
 |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 12:28
|
|
|
TO JAKI OLEJ WLAć MINERALNY MOBILA CZY PółSYNTETYK? |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 12:42
|
|
|
Tak jak radził Krzyżak: zamień półsyntetycznego Castrola na półsyntetycznego Mobila.
A na czym jeździłeś poprzednio? Może powrót pomoże. |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 14:51
|
|
|
Ale jeżeli jeżdził wcześniej na mineralu i teraz zaleje półsystetyk to "rozszczelni" silnik i dopiero będzie miał spalanie oleju! |
|
|
|
 |
nightmare1024 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 17:08
|
|
|
Słyszałem kiedyś, że castrol ma właśnie do siebie to, że zurzyty olej jest przepalany. Ma to swoje plusy i minusy. Ja jak miałem zrobiony remont silnika palił mi mobila połówke, ale pierścienie się nie dotały jak należy. Wymieniłem pierścienie i mechanik mi cholera zalał mineralnym castrolem. Co prawda nie pali oleju, ale i tak wróce do mobila. Mineralny olej to dla kogoś kto nie jeździ sportowym samochodem, albo jeździ starym szrotem. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 18:27
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Ale jeżeli jeżdził wcześniej na mineralu i teraz zaleje półsystetyk to "rozszczelni" silnik i dopiero będzie miał spalanie oleju! | Już jeździ na półsyntetyku, więc zmiana producenta chyba niewiele w tej kwestii zmieni. No chyba że ten nowy będzie miał znacznie lepsze własności myjące i wypłucze to wszystko, czego nie potrafił domyć Castrol. Ale to już tylko gdybanie. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 23:50
|
|
|
Castrol właśnie jest prawdopodobnie zbyt dobry i dlatego ubywa na bagnecie, trzeba pomyśleć o jakims oleju typu high mileage, albo gorszej klasy pół syntetyku czyli np. Mobil:)
[ Dodano: 11-12-2006, 23:53 ]
Chodzi o silnik 1.3 12v tak czy 16v-były takie w tym modelu? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2006, 12:26
|
|
|
Czy zbyt dobry? Skoro moj silnik nie pali innego oleju, to stawiam na to, ze jest wrecz odwrotnie - jest zly. Bo pewnie Castrola tez nie spala, tylko szybko odparowuja z niego wszelkie dodatki i uszlachetniacze, wiec ma kiepskie wiazania itd.
Po tym fakcie chcialem robic uszczelniacze zaworowe - dobrze, ze sie wstrzymalem, bo jednak MGP to MGP. |
|
|
|
 |
Tomasz1023 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 17:20
|
|
|
Panowie napiszcie mi jaki olej jest olejem najgęstszym.Oczywiście chodzi o olej mineralny....
20w40?
20w50?
Sa jakies jeszcze bardziej gęste????
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 17:42
|
|
|
Zaczerpnięte ze stronki o klasyfikacjach olejów :
"Klasa lepkości oleju - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich."
Według mnie z tych informacji wynika że najgęściejszy jest SAE 60. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-12-2006, 20:02
|
|
|
Jedyne kryterium oceny ktore jest racjonalne to wspolczynniki oleju takie jak bezwymiarowa wartosc - wskaznik lepkosci, oraz lepkosci kinematyczne w danych temperaturach. Dodatkowo temp plyniecia zaplonu itd. Zdziwilibyscie sie jakie sa roznice roznych firm dla tych samych numerach SAE |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2006, 23:16
|
|
|
Właśnie co do klas jakości oleju, każda klasa ma przedział od -do, na opakowaniu piszą jaką normę spełnia olej, ale czy jest to max czy min. tego już nie piszą.
Jeżeli chodzi o Lotosa i Mobila to ledwo łapały się w tej klasie co na opakowaniu, na czele był Castrol i Shell, informacje mam z dobrego żródła:)
Castrol jest najlepszym olejem na rynku mającym właściwości czyszczące i smarujące, więc jest warunek , silnik musi być naprawdę bardzo dobry, aby nie uciekało z bagnetu. |
|
|
|
 |
|
|