[Cari 1.6] Problem z pompą paliwa - pali sie i musze wymieni |
Autor |
Wiadomość |
jarekmilczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1996 r. 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 4 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 23-08-2014, 10:03 [Cari 1.6] Problem z pompą paliwa - pali sie i musze wymieni
|
|
|
Witam
Od jakichś 4-5 miesięcy, mam problem z pompą paliwa.
Zaczęło się od tego, że pewnego dnia na trasie moja Cari straciła moc i zgasła. Sprawdzałem wiele różnych przyczyn, lecz dopiero po zaprowadzeniu jej na warsztat do brata, na spokojnie przejrzeliśmy wszystko. Okazało się, że pompa paliwa (ta w zbiorniku) nie działa, sprawdziliśmy napięcie itd, wszystko ok. No to pompę wyjęliśmy i sprawdziliśmy co jest, no i w pionie nie działała, a w poziomie działa ale trzeba było nią potrząsnąć.
Kupiłem drugą, zamontowaliśmy. Uf....działa i jest w porządku.
Za miesiąc taka sama sytuacja, nauczony doświadczeniem, rozkręcam dekiel pod siedzeniem wyciągam kosz z pompą podłączam i taka sama sytuacja. Ok...pojechałem zareklamować pompę i kupiłem drugą. Zamontowałem....działa. Reklamacja uznana więc mam drugą w razie czego. Pewnie kupiona była jakaś wadliwa. Jednak około miesiąca czasu i znów to samo !!!!!
I tak cały czas, nie mam pojęcia co się dzieje. Przez 3 lata nie było żadnego problemu, a teraz wymiana pompy paliwa w zbiorniku co miesiąc
Ma ktoś jakiś pomysł co się może dziać ? Wymieniem filtr paliwa jakieś 3 tygodnie temu, czy to mogło być przyczyną, że był zapchany ?? Czy raczej nie ? |
_________________ Pozdrawiam
Jarek |
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 15:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-08-2014, 11:10
|
|
|
dziwne i raczej zbieg okoliczności to nie jest, wiem ze takie usterki to domena aut z LPG benzyna w baku pełni funkcje środka smarującego pompę jeżeli wyjeździsz całe paliwo i będziesz jeździł na LPG pompa chodzi na sucho i zaciera się momentalnie, druga opinia o której słyszałem to lewe paliwo którego w kraju jest całkiem sporo, tzn jakieś odpady poprodukcyjne z fabryk lakierów i farb jest to paliwo wątpliwej jakości i przede wszystkim suche co powoduje własnie wysiadanie pompy paliwa ja bym sprawdził co lejesz na stacji i tam szukał przyczyny. |
|
|
|
 |
jarekmilczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1996 r. 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 4 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 23-08-2014, 11:16
|
|
|
Witam
Dzięki za odpowiedź, ale.
1. Gaz w samochodzie faktycznie mam tylko nie działa już od dwóch lat i na chwile obecna go nie naprawiam, więc odpada chodzenie pompy na "sucho".
2. Paliwo tankuje na BP albo Orlen, od 6 lat na tych samych stacjach tak naprawdę, i nie zauważyłem, żeby to się jakoś nasilało gdy leję na którejś ze stacji. Też mi to przyszło do głowy, ale to nie to.
3. Próbowałem już lać i 95 i 98 i nie ma to żadnego wpływu, na 98 jedynie lepiej idzie i mniej spala
Więc to raczej nie są te przyczyny, a ja już pomysłów po prostu nie mam, poza tym mam drugi samochód, który tankuje na tych samych stacjach i nigdy jeszcze takiego problemu nie było (co prawda to nie Cari ale też w miarę sensowny).
Pozdrawiam
Jarek |
_________________ Pozdrawiam
Jarek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-08-2014, 20:30
|
|
|
Dość intrygujący przypadek, odnosnie zamienników to mozna mieć wątpliwości, ciekawe jakby się zachował używany oryginał, wartoi sprawdzić bo cena nie powinna być jakas przesadzona (chociaz tez mozna sie nadziac) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 23-08-2014, 20:47
|
|
|
Nie jestem pewny ale czy w carismie znajduje sie jekis bezpiecznik od pompy? Ja u siebie takiego nie widze ani pod maska ani w kabinie.
moze ktos wsadzil za duzy i jakies zwarcie pali pompe? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 23-08-2014, 22:04
|
|
|
Mi też się wydaje że trzeba by poszukać przyczyny w elektryce, może któraś kostka zaśniedziała, albo gdzieś kabel przetarty i robi zwarcie, a zwarcie pali pompę, w końcu Cari od 96 roku już trochę latek ma. A może przekaźnik od pompy już swoje wysłużył, spiął się na amen i nawet jak auto wyłączone to pompa chodzi, a po miesiącu odchodzi |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-08-2014, 22:17
|
|
|
Żadne zwarcie w instalacji auta w tym przypadku nie może doprowadzić do uszkodzenia pompy. Czasem w tych autach jest problem z zaśniedziałą masą pompy ale to też raczej nie może wpłynąć na uszkodzenia pomp. Przekaźnik pompy jest pod konsolą środkową a bezpiecznik jest na pewno tylko nie pamiętam teraz czy w skrzynce pod maską czy w tej pod kierownicą. |
|
|
|
 |
jarekmilczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1996 r. 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 4 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 24-08-2014, 12:54
|
|
|
Witam
Pompa chodzi tylko jak samochód jest włączony. Co do masy i jakichś zwarć to raczej nic nie ma, nie zauważyłem, żeby to było tylko wtedy kiedy mokro było, nie mam zielonego pojęcia, ale będę wszystko po kolei sprawdzał, także czekam na sugestie i jak znajdę przyczynę na pewno napiszę, bo być może ktoś też będzie miał kiedyś taki problem |
_________________ Pozdrawiam
Jarek |
|
|
|
 |
sro3as
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-08-2014, 16:24
|
|
|
Sprawdz sobie jeszcze czy nie nazbierało ci sie jakiegoś dziadostwa w baku przez te wszystkie lata bo moze tez tak być ze w pewnym momencie pompa szarpnie dziadostwo i ja zatrze |
|
|
|
 |
jarekmilczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1996 r. 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 4 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 29-08-2014, 16:28
|
|
|
Witam
Bak sprawdzany, ściągany i płukany niestety nic to nie zmieniło. Jak na razie zmieniona została pompa na nową, zmieniony filtr paliwa no i czekam co się będzie działo, a w bagażniku leży nowa zapasowa pompa w razie czego 10 minut i wymieniona.
Co do waszych sugestii szczerze, to skojarzyłem, że dwa razy zrobiło mi się to gdy wyjechałem z myjni, być może gdzieś jakieś zwarcie sie robi i pompa się pali, tylko teraz pytanie, gdzie go szukać |
_________________ Pozdrawiam
Jarek |
|
|
|
 |
sro3as
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-08-2014, 16:47
|
|
|
jak dzialo ci sie po wyjezdzie z myjni to musisz przeleciec kable |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-08-2014, 17:08
|
|
|
Odkrec dekiel od pompy, znajdz przewody w kabinie od niej i lej woda po aucie jesli masz dostep do weza ogrodowego.
Zobaczysz czy gdzies woda ci sie nie zbiera w okolicy pompy lub przewodow. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-08-2014, 17:34
|
|
|
Zwarcie w instalacji przed pompa nie spowoduje spalenia się pompy. Co najwyżej spalił by się bezpiecznik od pompy lub jeśli nie było by bezpiecznika, to spaliły by się przewody elektryczne zwarte do masy. Zdejmij przewody z pompy i sprawdź jakie jest na nich napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeśli napięcie na tych przewodach będzie sporo niższe od napięcie mierzonego na akumulatorze podczas odpalania, to szukaj niełączącej dobrze masy bądź plusa. Jeśli tu wszystko będzie ok, to zostaje tylko wadliwa pompa chociaż trochę dziwne bo to przecież nie pierwsza. |
|
|
|
 |
|