Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Odczytywanie bledow
Autor Wiadomość
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 09:01   [ALL] Odczytywanie bledow

Ok, odnalazlem ta wtyczke do diagnozowania ECU.
Miernik pokazuje mi stale 4,34V - nic sie nie zmienia. Czytalem na stronie Krzyzaka, ze jezeli napiecie jest stale to przewalone ale to napiecie ma wynosic 12V. U mnie moglem zapomniec o takim napieciu. Dioda oczywiscie swiecila sie nonstop bez gasniecia - oczywiscie bardzo slabo swiecila z powodu tego niskiego (4,34V) napiecia.
Czy ktos mi moze poradzic co sie dzieje ?
Nie moge odczytac bledow.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 00:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-01-2007, 09:05   

ale mowisz o takim zlaczu jak u mnie na stronie? jesli tak, to stale 5V rowniez oznacza uszkodzenie ECU - przynajmniej jakiejs jego czesci (bylo tak np. w ECU Adamsa, jak mial trafione zasilanie czujnikow na 5V, bo nie bylo styku na kondensatorach kolo tej wielkiej diody prostowniczej)
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 09:08   

czyli jesli napiecie czujnika temperatury (tego na jeden kabel) jest stale to oznacze ze jest zepsuty??
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 09:17   

Swietnie.
Jakie zastosowac dzialanie ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-01-2007, 09:21   

bear007 napisał/a:
czyli jesli napiecie czujnika temperatury (tego na jeden kabel) jest stale to oznacze ze jest zepsuty??

nie kapuje - jasniej prosze :)

[ Dodano: 30-01-2007, 08:22 ]
kaeres napisał/a:
Jakie zastosowac dzialanie ?

sprawdzic ECU w srodku, ew. podmienic od kogos na sprawne i sprobowac odczytac bledy
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 09:24   

Ja rozbiore ECU i zobacze totalna magie.
Moge jedynie zgodnie z Twoimi wskazowkami wymienic kondziory ale czy to wogole cos da ?
A kupowac ECU nie zamierzam - to juz bylby drugi raz.
Samochod pojdzie na zlom jezeli stanie.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 09:26   

Krzyzak napisał/a:
bear007 napisał/a:
czyli jesli napiecie czujnika temperatury (tego na jeden kabel) jest stale to oznacze ze jest zepsuty??

nie kapuje - jasniej prosze :)

proszę bardzo :) -chodzi mi o sprawdzenie czujnika temp. (tego koło termostatu)- podpinalem amperomierz-plus do styku na ktory wchodzi kabel no i masa- i pokazywał stale napiecie przy rozgrzanym silniku..czy to oznacze, że bubel?
dalej mam nierozwiazany problem, link poniżej..

[ Dodano: 30-01-2007, 09:28 ]
kaeres napisał/a:
Moge jedynie zgodnie z Twoimi wskazowkami wymienic kondziory ale czy to wogole cos da ?

kondzie kosztuja niecałe 3zl wiec warto sprobować... :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-01-2007, 09:55   

bear007 napisał/a:
podpinalem amperomierz-plus do styku na ktory wchodzi kabel no i masa- i pokazywał stale napiecie przy rozgrzanym silniku..czy to oznacze, że bubel?


amperomierz mierzy prad
napiecie mierzy woltomierz
to tak na poczatek :P

posluchaj - ten czujnik na deske to jest termistor - czyli opornik zmieniajacy opor ze zmiana temp.; jak sie da na niego zasilanie, to w zaleznosci od zmieniajacego sie oporu zmienia sie tez napiecie na nim - wiec po rozgrzaniu pownno byc jakiestam i w miare stygniecia sie zmieniac - wiec chwilowo moze byc stale przez jakis czas
a na desce widzisz zmiany? polozenie wskazowki chyba sie zmienia w miare wzrostu temp. silnika? jak nie, to bubel
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 10:00   

to był woltomierz mniejsza z tym :oops:
czyli działa OK-nie myslalem ze jest połączony ze wskazówka :shock:
ręce opadają...
ok w tym temacie koniec o tym..dziękuje
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 10:07   

bear007 - czujnik temperatury to element który bardzo zmienia swoją rezystancję pod wpływem temperatury. Gdy silnik zimny jego rezystancja jest ok. 3000 ohm i i zmniejsza się do ok 300 ohm gdy jest gorący. Bardziej już się nie zmniejszy bo temperatura silnika jest właściwa i stała. (przecież to nie żelazko na 200 stopni)
Czujnik sprawdzaj omomierzem pomiędzy masą a stykiem.
i nie myl amperomierza z voltomierzem
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 07:18   

Kondensatory zmienione i nadal pokazuje stale 4,35V - any ideas ?

Wale ten problem, mam inny teraz (w osobnym watku)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.