Przesunięty przez: glina 14-03-2014, 15:38 |
[Cari 1.6] smarowanie zacisków? |
Autor |
Wiadomość |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-03-2014, 14:23 [Cari 1.6] smarowanie zacisków?
|
|
|
hej, sprawa dotyczy hamulców na przodzie.
po tarczach i sile hamowania widać że moja carisma mogła długo czekać na nabywcę i zaciski się "zastały"
spec polecił mi przed wizytą u mechanika spróbować samemu je uruchomić/ nasmarować.
tu pytanie czy dam radę to zrobić samemu dysponując kompletem standardowych kluczy i narzędzi?
jeśli tak to poproszę p jakieś wskazówki co, jak i czym, żebym nic nie zepsuł |
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
titas20
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-03-2014, 14:47
|
|
|
najpierw sprawdz czy po wcisnieciu pedału hamulca zaciski dzialaja jesli dzialaja i jest jakis ruch to wymien tylko klocki i bedzie ok ale do tego bedziesz potrzebowal drugej osoby |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-03-2014, 15:06
|
|
|
ruch jest bo hamulce hamują |
|
|
|
 |
titas20
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-03-2014, 15:37
|
|
|
skoro ruch jest i hamulce hamuja to poco ten temat |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-03-2014, 16:51
|
|
|
aż rzuca. się na usta "po jajco"
ale, tak jak napisałem, hamuje ale nie jest tak jak powinno być.
jeśli jesteś w stanie napisać coś o smarowaniu, napisz. w przeciwnym wypadku tu nie zaglądaj. |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-03-2014, 18:47
|
|
|
zrobię zdjęcie tarcz to zobaczycie. a wracając do mojego pytania o smarowaniu? |
|
|
|
 |
titas20
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-03-2014, 18:57
|
|
|
przy zaciskach masz tloczki ktore moga byc zapieczone i w takiej sytuacji najlepiej je wymienic cale zaciski niz kombinowac ze smarowaniem bo to ci pomoze tylko doraznie albo wcale |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-03-2014, 21:26
|
|
|
Jak tarcze sa mocno pokorodowane to najlepiej je wymienić wraz z klockami (rdza na tarczy szybko zuzywa klocki), przy demontażu oczywiście nasmarować prowadnice i wyzyścić jarzma w miejscu styku z klockami, dla pewności mozna podejrzeć w jakim stanie jest tłoczek zacisku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 15-03-2014, 02:41
|
|
|
najpierw sprawdź jak wygląda tarcza czy powierzchnia nie ma zbyt głębokich rowkow i rantu jak wyglądają klocki? Jeżeli są zużyte to nic nie zdzialasz - jedynie wymiana, jeżeli to prowadnce to z tego co pamiętam klucze 17 i 12 podnosisz auto, sciagasz koło, wypinasz klips od przewodu hamulcowego na amortyzatorze i wyjmujesz przewód z uchwytu w którym ślinka był zablokowany - płaski wkretak i szczypce mogą być potrzebne do spinki , odkrecasz 2 trzpienie prowadnic zacisku 12 klucz i zdejmujesz cały zacisk i odwieszasz na haku (z drutu możesz zrobić) haki zahaczasz o sprężynę żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym, (nie można przewodu zginać) teraz sprawdzić możesz prowadnice poruszaj trzpieniami w pełnym zakresie powinny się bez zacinania ruszać nie powinno być dużych luzów jedynie minimalny luz przekoś trochę trzpień i poruszaj tak w każdym położeniu nie powinien się zacinac, zawsze warto przesmarowac - smar litowy nie miedziany!! jeżeli któryś z trzpieni nie przesowa się w pełnym zakresie może być wygiety i wymaga wymiany, kolejna sprawa to jarzmo odkrecasz od zwrotnicy dwie śruby 17 tam często klocek w jarzmie wybija schodki zazwyczaj z jednej strony na tych schodkach klocek się potrafi zakleszczac na to nie ma niestety rozwiązania tzn nie jestem pewien czy nie można zamienić jarzma z lewego na prawe ale jak co wymienić jarzmo albo doraźnie można pilnikiem delikatnie spilowac na plasko powierzchnie po których klocek przesowa sie bedzie bardziej latać ale napewno się nie zakleszczy - Rozebrane? Obejrzałeś to połowa sukcesu teraz zupełnie odwrotnie składasz wszystko do kupy. pamiętaj tarcz i klocków nie zatłuść dziękuję. |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-08-2014, 16:26
|
|
|
Zrobione.
Już teraz wiem, że moje pytanie było nie precyzyjne, ponieważ nie chodziło mi docelowo o zaciski tylko o prowadnice zacisków, ale tego dowiedziałem się dopiero po rozebraniu - nie miałem wcześniej styczności z hamulcami tarczowymi w aucie i po prostu nie wiedziałem jak to tam jest zrobione i jakie elementy występują.
W każdym razie z prawej strony prowadnice się zastały jeden trzpień podrdzewiał. Wyczyściłem, nasmarowałem i działa.
Dzięki za odpowiedzi i sorry za malkontenctwo |
|
|
|
 |
|