Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
14-03-2014, 15:38
[Cari 1.6] smarowanie zacisków?
Autor Wiadomość
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2014, 14:23   [Cari 1.6] smarowanie zacisków?

hej, sprawa dotyczy hamulców na przodzie.

po tarczach i sile hamowania widać że moja carisma mogła długo czekać na nabywcę i zaciski się "zastały"

spec polecił mi przed wizytą u mechanika spróbować samemu je uruchomić/ nasmarować.

tu pytanie czy dam radę to zrobić samemu dysponując kompletem standardowych kluczy i narzędzi?

jeśli tak to poproszę p jakieś wskazówki co, jak i czym, żebym nic nie zepsuł :)
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
titas20 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-03-2014, 14:47   

najpierw sprawdz czy po wcisnieciu pedału hamulca zaciski dzialaja jesli dzialaja i jest jakis ruch to wymien tylko klocki i bedzie ok ale do tego bedziesz potrzebowal drugej osoby
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2014, 15:06   

ruch jest bo hamulce hamują :)
 
 
titas20 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-03-2014, 15:37   

skoro ruch jest i hamulce hamuja to poco ten temat
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2014, 16:51   

aż rzuca. się na usta "po jajco"

ale, tak jak napisałem, hamuje ale nie jest tak jak powinno być.

jeśli jesteś w stanie napisać coś o smarowaniu, napisz. w przeciwnym wypadku tu nie zaglądaj.
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-03-2014, 16:59   

mwitek napisał/a:
nie jest tak jak powinno być.

A mozesz napisać dokładnie co z tymi hamulcami jest nie tak.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2014, 18:47   

zrobię zdjęcie tarcz to zobaczycie. a wracając do mojego pytania o smarowaniu?
 
 
titas20 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-03-2014, 18:57   

przy zaciskach masz tloczki ktore moga byc zapieczone i w takiej sytuacji najlepiej je wymienic cale zaciski niz kombinowac ze smarowaniem bo to ci pomoze tylko doraznie albo wcale
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-03-2014, 19:12   

titas20, ale jak są zapieczone to by nie hamowały
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2014, 21:26   

Jak tarcze sa mocno pokorodowane to najlepiej je wymienić wraz z klockami (rdza na tarczy szybko zuzywa klocki), przy demontażu oczywiście nasmarować prowadnice i wyzyścić jarzma w miejscu styku z klockami, dla pewności mozna podejrzeć w jakim stanie jest tłoczek zacisku
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 15-03-2014, 02:41   

najpierw sprawdź jak wygląda tarcza czy powierzchnia nie ma zbyt głębokich rowkow i rantu jak wyglądają klocki? Jeżeli są zużyte to nic nie zdzialasz - jedynie wymiana, jeżeli to prowadnce to z tego co pamiętam klucze 17 i 12 podnosisz auto, sciagasz koło, wypinasz klips od przewodu hamulcowego na amortyzatorze i wyjmujesz przewód z uchwytu w którym ślinka był zablokowany - płaski wkretak i szczypce mogą być potrzebne do spinki , odkrecasz 2 trzpienie prowadnic zacisku 12 klucz i zdejmujesz cały zacisk i odwieszasz na haku (z drutu możesz zrobić) haki zahaczasz o sprężynę żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym, (nie można przewodu zginać) teraz sprawdzić możesz prowadnice poruszaj trzpieniami w pełnym zakresie powinny się bez zacinania ruszać nie powinno być dużych luzów jedynie minimalny luz przekoś trochę trzpień i poruszaj tak w każdym położeniu nie powinien się zacinac, zawsze warto przesmarowac - smar litowy nie miedziany!! jeżeli któryś z trzpieni nie przesowa się w pełnym zakresie może być wygiety i wymaga wymiany, kolejna sprawa to jarzmo odkrecasz od zwrotnicy dwie śruby 17 tam często klocek w jarzmie wybija schodki zazwyczaj z jednej strony na tych schodkach klocek się potrafi zakleszczac na to nie ma niestety rozwiązania tzn nie jestem pewien czy nie można zamienić jarzma z lewego na prawe ale jak co wymienić jarzmo albo doraźnie można pilnikiem delikatnie spilowac na plasko powierzchnie po których klocek przesowa sie bedzie bardziej latać ale napewno się nie zakleszczy - Rozebrane? Obejrzałeś to połowa sukcesu teraz zupełnie odwrotnie składasz wszystko do kupy. pamiętaj tarcz i klocków nie zatłuść dziękuję.
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-08-2014, 16:26   

Zrobione.

Już teraz wiem, że moje pytanie było nie precyzyjne, ponieważ nie chodziło mi docelowo o zaciski tylko o prowadnice zacisków, ale tego dowiedziałem się dopiero po rozebraniu - nie miałem wcześniej styczności z hamulcami tarczowymi w aucie i po prostu nie wiedziałem jak to tam jest zrobione i jakie elementy występują.

W każdym razie z prawej strony prowadnice się zastały jeden trzpień podrdzewiał. Wyczyściłem, nasmarowałem i działa.

Dzięki za odpowiedzi i sorry za malkontenctwo :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.