Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] 102 KM- wał korbowy- koło pasowe i inne probl
Autor Wiadomość
marcinecznik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD 102 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Pol
Wysłany: 31-08-2014, 13:50   [Cari 1.9DI-D] 102 KM- wał korbowy- koło pasowe i inne probl

Witam.

Od pewnego czasu zawsze miałem problem z kołem pasowym wału- rozwulkanizowało się dwa razy, raz odpadło, drugi raz nie, ale jak dzisiaj zobaczyłem jego stan, to się mocno zdziwiłem, jak to jechało.

Samochód oddałem do warsztatu.
Jako, że postanowiłem zrobić generalny remont Cari, wymieniłem niemal całą lewą stronę silnika (nowe części):

1. pompa wspomagania (nieszczelna itp.)
2. rolki, napicznacze paska
3. sprzęgło alternatora
3. koło pasowe wraz z śrubą mocowane na kleju, dokręcone zgodnie z zaleceniami producenta (rozwulkanizowane)
3. koło rozrządu wału (to, do którego wchodzi koło pasowe i na które napędza pasek rozrządu, wchodzi w wał korbowy)
4. kompletny rozrząd

I co?

Za przeproszeniem szlag mnie trafił dzisiaj, jak zobaczyłem, że koło pasowe znowu nie pracuje idealnie równo!!

Jest oczywiście dużo lepiej, aczkolwiek gołym okiem widoczne jest, że koło rusza się góra dół, pasek przez to też troszkę gra, zamiast idealnie równo poruszać się.

Czy ostatnią opcją jest wymiana/regeneracja wału?

Czy mogą być jakieś inne przyczyny?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 31-08-2014, 16:15   

może być tego kilka przyczyn sam walczyłem z podobnym zjawiskiem co prawda w chryslerze ale tam też mnie to sporo nerwów kosztowało pierwsze to złe osadzenie koła pasowego nie w lini z innymi kołami i napinaczami, drugie bardzo często "kowale" tłuką młotkiem nylonowym po kole żeby go osadzić taka czynność przy trafieniu w krawędź powoduje jego uszkodzenie już na samym starcie, dwie kolejne sprawy to napięcie paska za mocno nie można no i bicie osiowe i promieniowe nawet nie tyle nowego koła co kół osprzętu, generalnie wydawać by się mogło banalna rzecz ale tutaj trzeba sprawdzić czy wszystkie koła są w lini czy nie mamy bicia promieniowego i obwodowego na kołach, inaczej problem będzie powracał, u mnie dwa razy koło wymieniałem bo zrywało paski i miało spore bicie boczne powodem było zbyt mocne naprężenie paska osprzętu
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-08-2014, 21:17   

Na upartego można zmierzyć sam wał, jednak co do samego koła pasowego to nie zdziwiłbym sie wcale gdyby się okazało, że poprostu trafiasz na kiepskie zamienniki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcinecznik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD 102 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Pol
Wysłany: 31-08-2014, 22:39   

Co do zamienników, nie sądze, że jest to kiepski zamiennik. Kupiłem Corteco, czytałem, że niektórzy mieli jakieś problemy z nim. Zostało ewentualnie jeszcze SKF`.

Zwróćcie jednak uwagę, że nie samo koło było rozwulkanizowane ( http://www.image-share.com/ijpg-2678-98.html ) ale były kilkumilimetrowe luzy na kole rozrządu wału korbowego.

To mnie zastanawia bardziej- dlaczego właśnie tam one powstały (link do zupełnie przypadkowej części http://allegro.pl/kolo-ro...4445424669.html )

Koło na pewno nie było bite na siłe itp. Samochód miał znajomy mechanik, do którego mam 100% zaufanie.

[ Dodano: 31-08-2014, 22:41 ]
Mechanik mówił wstępnie, przed wymianą wszystkich części, że luzów na wale nie ma. Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego, czy w grę wchodzi jedynie demontaż?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-09-2014, 07:47   

Cos musi być na rzeczy bo jak pokazuje zdjęcie wytrzaskany jest otwór montazowy, Corteco niby dobra firma ale może warto jeszcze sprawdzić inną firme zanim podejmie sie kroki w celu rozbiórki silnika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.