 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę |
Autor |
Wiadomość |
kazampl
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-09-2014, 19:56 Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę
|
|
|
Witam
Pół roku temu stałem się posiadaczem Colta Ca0 z silnikiem po swapie na 2.4.
Od poprzedniego właściciela nie uzyskałem wielu informacji ponieważ nie on przekładał silnik.
Podobno włożony był silnik od amerykańskiej wersji galanta 2.4 GDI z automatu 150 KM.
Zaczęła mi podciekać pompa wody dlatego też kupiłem pompe do galanta 2.4 i pojechałem do mechanika, zanim zajął się jej wymianą ocenił, że wizualnie, że ta pompa nie pasuje, wizualnie jeszcze próbowałem dopasować 3 inne pompy i żadna z nich nie była identyczna.
W między czasie przypomniałem sobie, że dostałem pasek rozrządu od poprzedniego właściciela i na podstawie paska chciałem ustalić jaki to silnik i jaka pompa pasuje.
Pojechałem do sklepu i po pasku wyszło, że taki pasek jeździł w Mitsu l400/Space Gear - 2351 ccm 2,4l 132KM i wizualnie pierwsza pompa która pasuje w 100%
http://allegro.pl/c10-538...4540954896.html
Na bloku jest 4G64 (PC 6162)
Na głowicy G6K1
Chciałbym wymieć kompletny rozrząd, pompe wody, ale najprawdopodobniej bez wyciągania silnika z Colta może się nie obejść i boje się, że mechanik rozgrzebie robote i nie będę miał właściwych części i dlatego zwracam sie do Was drodzy forumowicze, czy macie jakieś sugestie, czy znany jest Wam taki silnik i jaka to jest wersja ew jakiś manual. Po prostu byłbym wdzięczny za każdą informację
Wygląda to tak:
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 17-09-2014, 21:03
|
|
|
kazampl napisał/a: |
Podobno włożony był silnik od amerykańskiej wersji galanta 2.4 GDI z automatu 150 KM. |
amerykański Galant miał silnik 2.4, taki jak na zdjęciu, ale to nie jest GDI (i dobrze)
4G64 to oznaczenie silnika
za angielską wikipedią:
The 4G64 is the second largest variant, at 2,351 cc. Early models were 8-valve SOHC, but a later 16-valve SOHC and DOHC version was also produced. All used MPFI and had an 86.5 mm bore and 100 mm stroke. The 4G64 was later also available with gasoline direct injection. Output varies between 145 hp (108 kW; 147 PS) at 5,250 rpm with 161 lb·ft (218 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Mitsubishi L200 and 152 hp (113 kW; 154 PS) at 5,500 rpm with 162 lb·ft (220 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Chrysler Sebring/Stratus. The Chrysler version features fracture-split forged powder metal connecting rods. The 4G64 is an interference motor like the 4G63, however, the early 8-valve 4G64 is a non interference engine. From March 1996 an LPG version with 115 PS (85 kW) at 5,000 rpm was available in the Mitsubishi Canter.[3]
Applications
1993-1997 Mitsubishi Chariot
1988–2006 Mitsubishi Delica/Van
1997-1999 Mitsubishi Eclipse GS Spyder Convertible FWD model equipped with a 141 hp (105 kW) 2.4 L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G64 engine
2000-2005 Mitsubishi Eclipse
1994–2003 Mitsubishi Galant
1990–present Mitsubishi L200
1996–1998 Mitsubishi Magna (codenamed 4G64-S4 and fitted to the TE-TF series)
1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
1998-2005 Mitsubishi Montero (V11 - 2 door) Latin America version
2003 Mitsubishi Outlander
1987–1990 Mitsubishi Sapporo
Mitsubishi Triton
2005 Mitsubishi Zinger
2004–present Brilliance BS6
2008–present Chery V5
1983–1992 Dodge Colt Vista (AWD only)
1990–1992 Dodge Ram 50
2006–present Great Wall Hover(X240 and V240)
1986-1998 Hyundai Grandeur
1989–1991 Hyundai Sonata
[ Dodano: 17-09-2014, 21:06 ]
BTW, rozrząd po prawej stronie (patrząc od zderzaka), to by mi zalatywało silnikiem od Galanta serii E5
wcześniej myślałem o EA (zreszta w E5 też nie było GDI)
nie wiem za to, czy E5 był silnik 2.4, choć w USA to możliwe
[ Dodano: 17-09-2014, 21:06 ]
jednak 4G64 to na pewno 2351 ccm |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
honor
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 122 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 17-09-2014, 21:38
|
|
|
To jest 2.4 z hameryki z 8V z gala E5x.
2.4 GDi występował w EA rozrząd po drugiej stronie. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 17-09-2014, 21:49
|
|
|
londolut napisał/a: | To jest 2.4 z hameryki z 8V z gala E5x |
E56A ES/LS FED/CAL były 16V SOHC z rozrządem po stronie kierowcy. Pompa wody MD972050 |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 18-09-2014, 21:37
|
|
|
Hehe a na deklu jak byk 16V... Ale siara |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-09-2014, 00:35 Re: Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę
|
|
|
kazampl napisał/a: |
Chciałbym wymieć kompletny rozrząd, pompe wody, ale najprawdopodobniej bez wyciągania silnika z Colta może się nie obejść i boje się, że mechanik rozgrzebie robote i nie będę miał właściwych części |
Sorry, ale w sumie nie rozumiem, czym się przejmujesz ?
To już powinno być zmartwienie mechanika, żeby dobrać właściwe części. Tym bardziej, że
1 - jak wyciągnie stary pasek czy pompę, to będzie miał na wzór
2 - na silniku powinna być tabliczka znamionowa, więc niech na niej poszuka oznaczenia silnika
3 - chociaż jest traktowany już jak każda inna część wymienna, to każdy silnik ma swój numer seryjny. Wystarczy odczytać, i dowiedzieć się co to za zwierz choćby w najbliższym ASO |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|
|