Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę
Autor Wiadomość
kazampl 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-09-2014, 19:56   Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę

Witam
Pół roku temu stałem się posiadaczem Colta Ca0 z silnikiem po swapie na 2.4.
Od poprzedniego właściciela nie uzyskałem wielu informacji ponieważ nie on przekładał silnik.
Podobno włożony był silnik od amerykańskiej wersji galanta 2.4 GDI z automatu 150 KM.

Zaczęła mi podciekać pompa wody dlatego też kupiłem pompe do galanta 2.4 i pojechałem do mechanika, zanim zajął się jej wymianą ocenił, że wizualnie, że ta pompa nie pasuje, wizualnie jeszcze próbowałem dopasować 3 inne pompy i żadna z nich nie była identyczna.

W między czasie przypomniałem sobie, że dostałem pasek rozrządu od poprzedniego właściciela i na podstawie paska chciałem ustalić jaki to silnik i jaka pompa pasuje.

Pojechałem do sklepu i po pasku wyszło, że taki pasek jeździł w Mitsu l400/Space Gear - 2351 ccm 2,4l 132KM i wizualnie pierwsza pompa która pasuje w 100%
http://allegro.pl/c10-538...4540954896.html

Na bloku jest 4G64 (PC 6162)
Na głowicy G6K1

Chciałbym wymieć kompletny rozrząd, pompe wody, ale najprawdopodobniej bez wyciągania silnika z Colta może się nie obejść i boje się, że mechanik rozgrzebie robote i nie będę miał właściwych części i dlatego zwracam sie do Was drodzy forumowicze, czy macie jakieś sugestie, czy znany jest Wam taki silnik i jaka to jest wersja ew jakiś manual. Po prostu byłbym wdzięczny za każdą informację :)

Wygląda to tak:
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-09-2014, 21:03   

kazampl napisał/a:

Podobno włożony był silnik od amerykańskiej wersji galanta 2.4 GDI z automatu 150 KM.


amerykański Galant miał silnik 2.4, taki jak na zdjęciu, ale to nie jest GDI (i dobrze)


4G64 to oznaczenie silnika
za angielską wikipedią:

The 4G64 is the second largest variant, at 2,351 cc. Early models were 8-valve SOHC, but a later 16-valve SOHC and DOHC version was also produced. All used MPFI and had an 86.5 mm bore and 100 mm stroke. The 4G64 was later also available with gasoline direct injection. Output varies between 145 hp (108 kW; 147 PS) at 5,250 rpm with 161 lb·ft (218 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Mitsubishi L200 and 152 hp (113 kW; 154 PS) at 5,500 rpm with 162 lb·ft (220 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Chrysler Sebring/Stratus. The Chrysler version features fracture-split forged powder metal connecting rods. The 4G64 is an interference motor like the 4G63, however, the early 8-valve 4G64 is a non interference engine. From March 1996 an LPG version with 115 PS (85 kW) at 5,000 rpm was available in the Mitsubishi Canter.[3]
Applications

1993-1997 Mitsubishi Chariot
1988–2006 Mitsubishi Delica/Van
1997-1999 Mitsubishi Eclipse GS Spyder Convertible FWD model equipped with a 141 hp (105 kW) 2.4 L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G64 engine
2000-2005 Mitsubishi Eclipse
1994–2003 Mitsubishi Galant
1990–present Mitsubishi L200
1996–1998 Mitsubishi Magna (codenamed 4G64-S4 and fitted to the TE-TF series)
1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
1998-2005 Mitsubishi Montero (V11 - 2 door) Latin America version
2003 Mitsubishi Outlander
1987–1990 Mitsubishi Sapporo
Mitsubishi Triton
2005 Mitsubishi Zinger
2004–present Brilliance BS6
2008–present Chery V5
1983–1992 Dodge Colt Vista (AWD only)
1990–1992 Dodge Ram 50
2006–present Great Wall Hover(X240 and V240)
1986-1998 Hyundai Grandeur
1989–1991 Hyundai Sonata

[ Dodano: 17-09-2014, 21:06 ]
BTW, rozrząd po prawej stronie (patrząc od zderzaka), to by mi zalatywało silnikiem od Galanta serii E5
wcześniej myślałem o EA (zreszta w E5 też nie było GDI)

nie wiem za to, czy E5 był silnik 2.4, choć w USA to możliwe

[ Dodano: 17-09-2014, 21:06 ]
jednak 4G64 to na pewno 2351 ccm
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
honor 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 122
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-09-2014, 21:25   

Z katalogu wynika, że był w wersji USA taki silnik, 4G64 SOHC, nie GDI.

Sprawdź po numerach z tej strony.
http://catalog.gt-parts.r...T0xMDAxMA%3D%3D
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 17-09-2014, 21:38   

To jest 2.4 z hameryki z 8V z gala E5x.
2.4 GDi występował w EA rozrząd po drugiej stronie.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 17-09-2014, 21:49   

londolut napisał/a:
To jest 2.4 z hameryki z 8V z gala E5x

E56A ES/LS FED/CAL były 16V SOHC z rozrządem po stronie kierowcy. Pompa wody MD972050
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-09-2014, 22:27   

i9i napisał/a:

E56A ES/LS FED/CAL były 16V SOHC z rozrządem po stronie kierowcy. Pompa wody MD972050


one były 8V, potem 16V SOHC, potem też i DOHC
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 18-09-2014, 21:37   

Hehe a na deklu jak byk 16V... Ale siara :oops:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-09-2014, 00:35   Re: Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę

kazampl napisał/a:

Chciałbym wymieć kompletny rozrząd, pompe wody, ale najprawdopodobniej bez wyciągania silnika z Colta może się nie obejść i boje się, że mechanik rozgrzebie robote i nie będę miał właściwych części

Sorry, ale w sumie nie rozumiem, czym się przejmujesz ?
To już powinno być zmartwienie mechanika, żeby dobrać właściwe części. Tym bardziej, że
1 - jak wyciągnie stary pasek czy pompę, to będzie miał na wzór
2 - na silniku powinna być tabliczka znamionowa, więc niech na niej poszuka oznaczenia silnika
3 - chociaż jest traktowany już jak każda inna część wymienna, to każdy silnik ma swój numer seryjny. Wystarczy odczytać, i dowiedzieć się co to za zwierz choćby w najbliższym ASO
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.