Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kieronica nie wraca po skręcie w lewo
Autor Wiadomość
ravusek 
Forumowicz


Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 34
Skąd: OKE
Wysłany: 28-06-2014, 17:06   Kieronica nie wraca po skręcie w lewo

Witam.
Sprawa wygląda następująco Przy skręcaniu kierownicą w prawo po puszczeniu jej ładnie się prostuje do jazdy na wprost. W przypadku lewej strony idzie to opornie i zatrzymuje w około 45 stopniach od położenia na wprost. Można w ten sposób cały czas jeździć w kółko. Dodatkowo kierownica podczas jazdy na nierównościach ma tendencje do opadania/przechylania na lewą stronę powodując skręcanie. Ogólnie mam wrażenie że kierownicą mogę nieco lżej kręcić w lewo niż w prawo. Wymieniłem łożyska amortyzatorów - bez poprawy. Luzów w zawieszeniu nie stwierdzono. Geometria robiona 3 razy wszystko w normie. Ma ktoś jakieś pomysły?
Pozdrawiam.
_________________
You take care of the car, the car will take care of you.
 
 
Ronaldi23 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Wareńsko
Wysłany: 28-06-2014, 23:01   

Maglownica, borykam sie z identycznym problemem. W poniedziałek auto trafia na wymiane magla.
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 30-06-2014, 15:14   

Prawdopodobnie silnik od wspomagania.

Ale zanim zaczniesz wymieniać spróbuj tak:
- odepnij aku na kilka minut
- podnieś przód auta, tak żeby koła były w powietrzu
- podłącz aku
- odpal auto i 2-3 razy przekręć kierownicą w obie strony na maxa - od końca do końca
- opuść auto

- jazda próbna

jak nie pomoże to silnik albo elektronika sterująca. Magiel jak nie ma luzów i nie cieknie to zostaw w spokoju.

daj znać jak poszło!
 
 
ravusek 
Forumowicz


Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 34
Skąd: OKE
Wysłany: 30-06-2014, 21:06   

zeshky, dzięki za trop! Sprawdzę jednak teraz nie mam możliwości podniesienia obu kół, ale dam znać na pewno :)

[ Dodano: 09-07-2014, 20:07 ]
Witam ponownie. Po wyżej opisanym zabiegu nic się nie zmieniło... :| . Jakie jeszcze objawy może wskazywać na problem z elektroniką? Kontrolka EPS normalnie gaśnie po odpaleniu więc komp nic nie wykrywa? Jechać do ASO żeby zbadali silnik wspomagania i komp. wspomagania?

[ Dodano: 16-07-2014, 12:26 ]
Byłem w ASO upierają się że opony bo wielkie 16". Zmieniłem na zimówki 14-stki i jest różnica układ jest bardziej sztywny ale ale nie ma tego co by na dobre nie wyszło. Wiadomo jadąc coraz szybciej układ robi się sztywniejszy i teraz kiera nie przekręca się - pozornie. Testując to dokładnie zacząłem powolutku turlać się po dziurach raz prawym raz lewym kołem, efekt jest taki że przejeżdżając prawym kołem kiera wychyli się na koleinie i wróci do pozycji środkowej, a podczas przejazdu lewym kiera wychyli się i zostanie.... Najważniejsza zmiana jest taka że układ zesztywniał podczas zwykłej jazdy dochodze do wniosku że na całą sytuacje ma wpływ waga dużych felg tylko o co chodzi że tylko lewa strona robi takie jajca? Bardziej problem mechaniki czy elektroniki?
_________________
You take care of the car, the car will take care of you.
 
 
zeshky 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: WLKP
Wysłany: 18-07-2014, 12:06   

ja też mam 16" i w obie strony chodzi OK.

Możesz jeszcze sprawdzić czy nie jest łożysko kolumny MCPhersona zatarte w jednym kole. Częsta przypadłość w tych autach.
Popsprawdzaj przewody przy silniku wspomagania, i tam gdzieś jest czujnik położenia kierownicy, sprawdź czy da się go rozebrać i przeczyścić.

Z elektrycznym wspomaganiem jest ten problem że ciężko to zdiagnozować. Trzeba podmieniać elementy. Jak możesz kupić, sprawdzić i ew. oddać silnik to warto to sprawdzić.

Dziwne że w ASO nie sprawdzili silnika i czujnika... no i ten tekst z kołami - przecież 16" to standardowy rozmiar dopuszczony do użytku przez Mitsu.
 
 
ravusek 
Forumowicz


Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 34
Skąd: OKE
Wysłany: 26-08-2014, 18:24   

Wymieniona maglownica + ustawiona zbieżność problem znikł. Dzięki za pomoc :) .
_________________
You take care of the car, the car will take care of you.
 
 
Maniakstar 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2014, 10:14   

Tak też myślałem,że to problem z maglownicą. Poza tym jeżeli możesz to podaj jakie były koszty naprawy,części plus robota,tak z czystej ciekawości na przyszłość.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.