Kieronica nie wraca po skręcie w lewo |
Autor |
Wiadomość |
ravusek
Forumowicz

Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 34 Skąd: OKE
|
Wysłany: 28-06-2014, 17:06 Kieronica nie wraca po skręcie w lewo
|
|
|
Witam.
Sprawa wygląda następująco Przy skręcaniu kierownicą w prawo po puszczeniu jej ładnie się prostuje do jazdy na wprost. W przypadku lewej strony idzie to opornie i zatrzymuje w około 45 stopniach od położenia na wprost. Można w ten sposób cały czas jeździć w kółko. Dodatkowo kierownica podczas jazdy na nierównościach ma tendencje do opadania/przechylania na lewą stronę powodując skręcanie. Ogólnie mam wrażenie że kierownicą mogę nieco lżej kręcić w lewo niż w prawo. Wymieniłem łożyska amortyzatorów - bez poprawy. Luzów w zawieszeniu nie stwierdzono. Geometria robiona 3 razy wszystko w normie. Ma ktoś jakieś pomysły?
Pozdrawiam. |
_________________ You take care of the car, the car will take care of you. |
|
|
|
 |
Ronaldi23
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Wareńsko
|
Wysłany: 28-06-2014, 23:01
|
|
|
Maglownica, borykam sie z identycznym problemem. W poniedziałek auto trafia na wymiane magla. |
|
|
|
 |
zeshky
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 30-06-2014, 15:14
|
|
|
Prawdopodobnie silnik od wspomagania.
Ale zanim zaczniesz wymieniać spróbuj tak:
- odepnij aku na kilka minut
- podnieś przód auta, tak żeby koła były w powietrzu
- podłącz aku
- odpal auto i 2-3 razy przekręć kierownicą w obie strony na maxa - od końca do końca
- opuść auto
- jazda próbna
jak nie pomoże to silnik albo elektronika sterująca. Magiel jak nie ma luzów i nie cieknie to zostaw w spokoju.
daj znać jak poszło! |
|
|
|
 |
ravusek
Forumowicz

Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 34 Skąd: OKE
|
Wysłany: 30-06-2014, 21:06
|
|
|
zeshky, dzięki za trop! Sprawdzę jednak teraz nie mam możliwości podniesienia obu kół, ale dam znać na pewno
[ Dodano: 09-07-2014, 20:07 ]
Witam ponownie. Po wyżej opisanym zabiegu nic się nie zmieniło... . Jakie jeszcze objawy może wskazywać na problem z elektroniką? Kontrolka EPS normalnie gaśnie po odpaleniu więc komp nic nie wykrywa? Jechać do ASO żeby zbadali silnik wspomagania i komp. wspomagania?
[ Dodano: 16-07-2014, 12:26 ]
Byłem w ASO upierają się że opony bo wielkie 16". Zmieniłem na zimówki 14-stki i jest różnica układ jest bardziej sztywny ale ale nie ma tego co by na dobre nie wyszło. Wiadomo jadąc coraz szybciej układ robi się sztywniejszy i teraz kiera nie przekręca się - pozornie. Testując to dokładnie zacząłem powolutku turlać się po dziurach raz prawym raz lewym kołem, efekt jest taki że przejeżdżając prawym kołem kiera wychyli się na koleinie i wróci do pozycji środkowej, a podczas przejazdu lewym kiera wychyli się i zostanie.... Najważniejsza zmiana jest taka że układ zesztywniał podczas zwykłej jazdy dochodze do wniosku że na całą sytuacje ma wpływ waga dużych felg tylko o co chodzi że tylko lewa strona robi takie jajca? Bardziej problem mechaniki czy elektroniki? |
_________________ You take care of the car, the car will take care of you. |
|
|
|
 |
zeshky
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 4 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 18-07-2014, 12:06
|
|
|
ja też mam 16" i w obie strony chodzi OK.
Możesz jeszcze sprawdzić czy nie jest łożysko kolumny MCPhersona zatarte w jednym kole. Częsta przypadłość w tych autach.
Popsprawdzaj przewody przy silniku wspomagania, i tam gdzieś jest czujnik położenia kierownicy, sprawdź czy da się go rozebrać i przeczyścić.
Z elektrycznym wspomaganiem jest ten problem że ciężko to zdiagnozować. Trzeba podmieniać elementy. Jak możesz kupić, sprawdzić i ew. oddać silnik to warto to sprawdzić.
Dziwne że w ASO nie sprawdzili silnika i czujnika... no i ten tekst z kołami - przecież 16" to standardowy rozmiar dopuszczony do użytku przez Mitsu. |
|
|
|
 |
ravusek
Forumowicz

Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 34 Skąd: OKE
|
Wysłany: 26-08-2014, 18:24
|
|
|
Wymieniona maglownica + ustawiona zbieżność problem znikł. Dzięki za pomoc . |
_________________ You take care of the car, the car will take care of you. |
|
|
|
 |
Maniakstar
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-09-2014, 10:14
|
|
|
Tak też myślałem,że to problem z maglownicą. Poza tym jeżeli możesz to podaj jakie były koszty naprawy,części plus robota,tak z czystej ciekawości na przyszłość. |
|
|
|
 |
|