[Cari 1.8 GDI] Mruga kontrolka oleju |
Autor |
Wiadomość |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 21-09-2014, 22:35 [Cari 1.8 GDI] Mruga kontrolka oleju
|
|
|
Witam. Mam dziwny problem z kontrolką oleju w Cari. Po długiej i szybkiej jeździe autostradą, po zatrzymaniu się i włączeniu na luz mryga kontrolka oleju. Po przygazowaniu gaśnie. Oczywiście poziom oleju jest ok. Co może być przyczyną? Jakiś czujnik, czy może pompa oleju? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21027 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 21-09-2014, 23:45
|
|
|
Czytałem. Ma ktoś inne pomysły? Zauważyłem, że gdy silnik dostanie mocno w czoło (np. po szybkiej jezdzie autostradą), po zatrzymaniu jego obroty spadają bardzo nisko (grubo poniżej 600). Było to juz poruszane, ale niestety nie moge znalezc tego tematu. Przy normalnej jezdzie jest ok |
Ostatnio zmieniony przez glina 22-09-2014, 16:03, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-09-2014, 06:49
|
|
|
Zmierz ciśnienie manometrem u jakiegoś mechanika na wolnych obrotach na rozgrzanym silnku i będzie wiadomo czy pada czujnik czy silnik. Co do obrotów to druga lreska na obrotomierzu to 500. |
|
|
|
 |
t0mczaq
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2014, 14:36
|
|
|
Miałem identyczny problem. Po jeździe autostradą, gdy wjechałem do miasta to podczas postoju na światłach obroty spadały bardzo nisko i zapalała się kontrolka oleju (czasami też mrugała).
Akurat zbliżał mi się termin wymiany oleju. Wymieniłem olej, filtr oleju i wyczyściłem przepustnicę. Potem reset kompa, adaptacja przepustnicy - po tych zabiegach problem zniknął. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-09-2014, 14:53
|
|
|
a jaki olej? |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 22-09-2014, 16:36
|
|
|
Też mi sie wydaje, że to wina przepustnicy. Muszę ją wyczyścić. Olej miałem zmieniany niedawno, ale to nie wina oleju, bo na półsyntetyku czy syntetyku miałem to samo. Mysle, że bardzo niskie obroty silnika powoduja, że pompa olejowa "nie wyrabia się" i daje niższe cisnienie oleju. |
Ostatnio zmieniony przez benton66 22-09-2014, 19:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
t0mczaq
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2014, 16:51
|
|
|
Ja wlałem olej Castrol 10W40 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-09-2014, 07:58
|
|
|
spotkałem się z kilkoma ciekawymi przypadkami jedno to był opadnięty smok drugie zapchane kanały pod plenum, pompowało olej do góry a zbyt wolno spadał w dół na gorze wałki pływały wręcz w oleju a na dole pompa zasysała powietrze przyczyną był zaszlamiony silnik |
|
|
|
 |
|