Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Mruga kontrolka oleju
Autor Wiadomość
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 21-09-2014, 22:35   [Cari 1.8 GDI] Mruga kontrolka oleju

Witam. Mam dziwny problem z kontrolką oleju w Cari. Po długiej i szybkiej jeździe autostradą, po zatrzymaniu się i włączeniu na luz mryga kontrolka oleju. Po przygazowaniu gaśnie. Oczywiście poziom oleju jest ok. Co może być przyczyną? Jakiś czujnik, czy może pompa oleju?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-09-2014, 23:05   

Polecam poczytać bo temat był już poruszany:
http://forum.mitsumaniaki...rolka+oleju+gdi
http://forum.mitsumaniaki...rolka+oleju+gdi
http://forum.mitsumaniaki...rolka+oleju+gdi
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 21-09-2014, 23:45   

Czytałem. Ma ktoś inne pomysły? Zauważyłem, że gdy silnik dostanie mocno w czoło (np. po szybkiej jezdzie autostradą), po zatrzymaniu jego obroty spadają bardzo nisko (grubo poniżej 600). Było to juz poruszane, ale niestety nie moge znalezc tego tematu. Przy normalnej jezdzie jest ok
Ostatnio zmieniony przez glina 22-09-2014, 16:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-09-2014, 06:49   

Zmierz ciśnienie manometrem u jakiegoś mechanika na wolnych obrotach na rozgrzanym silnku i będzie wiadomo czy pada czujnik czy silnik. Co do obrotów to druga lreska na obrotomierzu to 500.
 
 
t0mczaq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2014, 14:36   

Miałem identyczny problem. Po jeździe autostradą, gdy wjechałem do miasta to podczas postoju na światłach obroty spadały bardzo nisko i zapalała się kontrolka oleju (czasami też mrugała).

Akurat zbliżał mi się termin wymiany oleju. Wymieniłem olej, filtr oleju i wyczyściłem przepustnicę. Potem reset kompa, adaptacja przepustnicy - po tych zabiegach problem zniknął.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-09-2014, 14:53   

a jaki olej?
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 22-09-2014, 16:36   

Też mi sie wydaje, że to wina przepustnicy. Muszę ją wyczyścić. Olej miałem zmieniany niedawno, ale to nie wina oleju, bo na półsyntetyku czy syntetyku miałem to samo. Mysle, że bardzo niskie obroty silnika powoduja, że pompa olejowa "nie wyrabia się" i daje niższe cisnienie oleju.
Ostatnio zmieniony przez benton66 22-09-2014, 19:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
t0mczaq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2014, 16:51   

Ja wlałem olej Castrol 10W40
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-09-2014, 07:58   

spotkałem się z kilkoma ciekawymi przypadkami jedno to był opadnięty smok drugie zapchane kanały pod plenum, pompowało olej do góry a zbyt wolno spadał w dół na gorze wałki pływały wręcz w oleju a na dole pompa zasysała powietrze przyczyną był zaszlamiony silnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.