Problem z 4G18 |
Autor |
Wiadomość |
Zombi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 4 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 29-09-2014, 11:50 Problem z 4G18
|
|
|
Szanowni koledzy od kilku dni w moim misiaku obroty na biegu jałowym stoją na 1100 obrotów,wcześniej było na 900 albo i poniżej jestem pewien.Zauważyłem jedną ciekawą sytuację że jak włączę klimę to obroty lekko podskoczą i normują się do tych 900 i wtedy jest ok.Obroty nie falują,nie skaczą auto nie gaśnie,normalnie jedzie tylko te wysokie stałe obroty.Sprawdzałem autko podłączając go pod komputer-nic zero błędów.Posprawdzałem wszystkie podciśnienia nic nie przerwane nic nie spadło.Przewody,świece nowe.Autko zagazowane-na gazie tak samo.Autko na ciepłym silniku trzyma wysokie obroty,na zimnym wiadomo ssanie.Jeszcze jak komputerek podłączyłem to czujnik temperatury płynu pokazywał bardzo wysokie temperatury po sto parę stopni co jest niemożliwe bo silnik dopiero zaczynał się nagrzewać i w miarę nagrzewania się silnika te wartości spadały zamiast rosnąć.Byłem wcześniej na myjni i myłem podwozie i jak umyło mi podwozie to zaczął szarpać zauważyłem że dużo jakby wody poszło aż na maskę od spodu,wszystko było mokre wszystko.Cewki powyciągałem przewody też wszystko osuszyłem dokładnie i przestał szarpać ale obroty zwariowały.Pomyślcie szanowni koledzy gdzie szukać czy coś uszkodziłem czy gdzie dalej szukać żeby te obroty unormowały się.Dziękuję. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2014, 12:29
|
|
|
Jak podskoczyły przez wodę to odłącz akumulator, poczekaj, podłącz. Potem dopal i zostaw na wolnych do zagrzania bez klimy. |
|
|
|
 |
Zombi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 4 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 29-09-2014, 12:39
|
|
|
Już zrobiłem taki reset ecu.A mogłem coś spalić może coś zamoczyło. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-09-2014, 08:09
|
|
|
Przyjrzyj się temu czujnikowi temperatury co informuje o nadmiernej temperaturze, widocznie jest to czujnik dla ECU i stąd Twoje problemy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zombi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 4 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 30-09-2014, 16:38
|
|
|
Szanowni koledzy właśnie pojechałem na drugi tester diagnostyczny i czujniki temperatury maja właściwe wskazania,czyli tu nie szukamy.Zauważyłem że jak zdejmuję wtyczkę od krokowca to obroty nie zmieniaja sie a powinne chyba prawda?. Teraz tak jak sprawdzić sygnały wchodzące do krokowca tam na wtyczce jest 6 pinów na czterech sygnały są a na dwóch nie ma.(znaczy napięcie).Bo może być tak że sam krokowiec jest sprawny a brakuje mu sterowania z ecu.Krokowca oczywiście zaraz wyjmę i wyczyszczę ale podpowiedzcie jak z tymi napięciami na poszczególnych pinach. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-10-2014, 13:23
|
|
|
zamiast szukac problemu elektrycznego najpierw sprawdzilbym czy uklad regulacji biegu jalowego (czyli cala okolica przepustnicy) nie jest po prostu zabrudzony.
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
|