Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
04-12-2017, 03:23
Jako, że jestem stały w uczuciach... ELW
Autor Wiadomość
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 18-08-2013, 08:29   Jako, że jestem stały w uczuciach... ELW

Witajcie.
Z racji częściowej masakry mojego starego EA2A

musiałem nabyć coś nowego.

Decyzja o ponownym nabyciu Galanta wcale nie była taka oczywista, jako, że niestety nie jest bezobsługowy, tak delikatnie mówiąc. Może Impreza kombi, Forester, 323F Sportive? Ale zaraz, zaraz. Chłopie, przecież to wszystko nawet w jednej dziesiątej nie ma tego uroku co Miś. Zacząłem więc szukać Gala. Może kombi? Tak! Kombi to jest to! Sedanem to się nic nie da przewieźć. Na Allegro tolerancja zakrojona więc od 160KM, manual, kombi. No ale nic ciekawego nie było. A to za drogi, a to 97'', a to srebrny, a to, a tamto. Gorzej jak z babą...
Czas płynie, a ja dygam na piechotę jak ten głupi. Dodatkowo wyjazd w rodzinne strony tuż, tuż. Trza coś kupić!
Tolerancja okrojona z kombi. Też nic. Znowu zacząłem szukać byle auta. Ale Galant cały czas z tyłu głowy.
I w końcu pojawił się sedan, fiolet, V6, manual. Jedziemy do Opola!
Szybka przejażdżka, oglądnięcie dookoła - nie jest źle, bierzemy.
I tak oto mam ''nowego'' Misia:



Wyposażenie standardowe + TCL, grzane fikołki, tempomat. Chyba tyle.

Więcej fotek będzie jak troszkę ogarnę stan lakieru.
Na tą chwilę do zrobienia:
-Coś grzechocze na każdym biegu między 1300, a 1800obr. Mam nadzieję, że to tylko plecionki do wymiany.
-Kompleksowo zająć się hamulcami. Nowe tarcze, klocki + zawór porcjowania won.(o dziwo jest 276/24, a myślałem, że tylko Sport Edition z tego rocznika ma)
-Wymiana oleju w skrzyni biegów (haczy dwójka na zimnym)
-Na zimnym gubi czasami całkowicie obroty. Czasami kompletnie nie reaguje na pedał gazu.
-Antena od radia przeskakuje na ząbkach.

Zastanawiam się czy felg nie dać znowu w Racing White akryl:)

Na razie to tyle na temat. Będę na bieżąco zdawał relacje i zadawał pytania ;)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony przez booohal 04-02-2016, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-08-2013, 09:32   

booohal napisał/a:
Na zimnym gubi czasami całkowicie obroty. Czasami kompletnie nie reaguje na pedał gazu.
Może być przez tempomat, poradze Ci tak jak u KucharZ http://forum.mitsumaniaki...21830&start=225 odepnij sterowanie tempomatem od przepustnicy, KucharZowi Bartek i Tomek pomogli sciągnąc węzyk z vacum actuator'a i problem znikł, dalej to już nalezy postępowac tak jak sugeruje manual ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 18-08-2013, 09:48   

Nie przerzucisz do niego felg z rozbitka?

Oby się sprawował jak najdłużej :)
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-08-2013, 10:03   

Sunderland86 napisał/a:
Nie przerzucisz do niego felg z rozbitka?
Właśnie.
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 18-08-2013, 13:51   

robertdg napisał/a:
dalej to już nalezy postępowac tak jak sugeruje manual ;-)

Podlinkujesz? ;)
Dziwna sprawa. Pompuje pedałem gazu i czasami zero reakcji. Tak jakby na chwilę linka spadała (choć czuć naciąg cały czas) i nagle się z powrotem zakładała. I tak tylko na zimnym. Może faktycznie coś z dodatkami typu TCL, tempomat...
Sunderland86 napisał/a:
Nie przerzucisz do niego felg z rozbitka?

Ciężko było mi się z nimi rozstać ale wiem, że bez tych felg (które robiły robotę) ciężko byłoby mi sprzedać rozbitka. Teraz BANG troszkę się polansuje na nich ;) Niech ma :) Pewnie długo nie wytrzymam i te też pójdą w biel.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 18-08-2013, 14:13   

booohal, to się nazywa miłość do Galanta, gratuluje nabytku, no i masz już gotowego dawce połowy części. Będzie dobrze ;)
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 18-08-2013, 14:44   

WreX, Dawca sprzedany i niedługo będzie reaktywowany :) Kolega BANG kupił go ode mnie i już chyba u blacharza stoi.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-08-2013, 18:08   

TCL
13.pdf 201 - 203, 291 - 320
Tempomat
17.pdf strona 8 - 32
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 18-08-2013, 18:59   

robertdg, Dzięki. Będzie chwilka to podłubię.
A póki co:


Profesjonalnie załatałem izolacją póki co ;) Ale wątpię żeby to miało wpływ na całkowity zanik zapłonu. Zobaczymy.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 18-08-2013, 19:31   

booohal napisał/a:
Ale wątpię żeby to miało wpływ na całkowity zanik zapłonu. Zobaczymy.
:shock: taka wyrwa ma bardzo duży wpływ na pracę silnika. Zasysa masę "lewego powietrza, przez przepływomierz płynie tylko część, więc ECU daje mniej paliwa. Wydaje mi się, że masz swojego winowajcę.
Czym prędzej kup nową "trąbę słonia".
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 18-08-2013, 19:55   

sveno, Wątpię. Ale nie będę ukrywał zadowolenia jeżeli okaże się, że to to :) Trąbkę na pewno kupię bo żadnego druciarstwa w tym autku być nie będzie ;) Poprawiłem też trochę naciąg linki gazu bo duży luz był i opóźnienia w przyspieszeniu.
Dzisiaj zauważyłem też bardzo delikatną, ale jednak, czkawkę w okolicach 2800obr.
Oglądając zapłon to chyba jeszcze nikt tam nic nie ruszał więc i tak nowe kable, świeczki wlecą na pewno.
Nie wiem jak poznać kopułkę i cewkę czy są zużyte.
A, i świeczki; oryginały Denso brać (246zł :shock: ale jak trza to trza ) czy coś bardziej plebejskiego?
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 18-08-2013, 20:40   

booohal napisał/a:
Nie wiem jak poznać kopułkę i cewkę czy są zużyte.
cewka jak padnie to nie pojedziesz, kopułkę trzeba zdemontować i obejrzeć od środka, tak samo palec.

booohal napisał/a:
A, i świeczki; oryginały Denso brać (246zł :shock: ale jak trza to trza ) czy coś bardziej plebejskiego?


jest/będzie LPG? Jeżeli tak to nie ma co oszczędzać, tym bardziej, że wymiana na drugim banku (pod kolektorem dolotowym) jest kłopotliwa. Pół biedy jeżeli jesteś w stanie sam to ogarnąć, jeżeli natomiast zlecisz warsztatowi to nie oszczędzaj.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24278
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2013, 22:57   

booohal napisał/a:
coś bardziej plebejskiego?
u mnie są takie po 13 zł/szt - dają radę; lpg nie ma i nie będzie
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 19-08-2013, 09:20   

Krzyzak, u mnie LPG wskoczy jak wszystko zrobię na cacy. Nie będę dziadował, kupię oryginalne świeczki.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24278
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-08-2013, 11:49   

booohal napisał/a:
LPG wskoczy
to bierz lepsze świece
chociaż powiem tak - wymiana świec pod kolektorem zajmuje mi niecałą godzinkę, więc nie stresuję się - w końcu to się robi raz na 45 tysi przy zwykłych...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.