całkowicie zablokowane lewe przednie koło |
Autor |
Wiadomość |
Euzebio30
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-10-2014, 14:42 całkowicie zablokowane lewe przednie koło
|
|
|
Witam, mam taki problem, miałem hałasy przy lewym przednim kole (tzn szuranie jak przy zużytym klocku) i nagle na parkingu zablokowało mi koło, całkowicie, tzn jak cisnę go do przodu to prawe koło drze oponę a lewe zablokowane jakby było zakręcone i ciągnie samochód to koło. Kolejna rzecz to to że samochód jedzie do tyłu, na wstecznym wszystko działa. Myślałem, że to coś z hamulcami, rozebrałem i okazało się że jedna prowadnica jest spieczona, nawet jej nie wybiłem, ale kupiłem nowy zacisk, i sru na koło, i zacisk ładnie działa. I teraz próba jazdy, NIC się nie zmieniło, koło zablokowane (zacisk już wyeliminowany), a d otyłu jedzie. Co to może być? przeguby? dlaczego jedzie tylko do tyłu? a może łożysko w kole? jak mogę odnaleźć usterkę, problem teraz mam taki, że wjechałem na podwórko teściowej żeby go szybko naprawić na wstecznym, no i teraz nie mogę wyjechać, bo nie ruszy się nawet na milimetr do przodu, przerąbane. Proszę o rady. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 03-10-2014, 15:11
|
|
|
Możliwe że łożysko się rozsypało w kole lub mechanizm różnicowy w skrzyni biegów |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Euzebio30
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-10-2014, 16:11
|
|
|
gdyby to był mechanizm różnicowy w skrzyni to przecież napęd wogóle by nie działał, a działa, tyle, że na jednym kole a drugie stoi. A gdyby było to łożysko jak mogę to sprawdzić? jakieś objawy jak rozkręcę? przy wymianie zacisku na tym zablokowanym kole nic niezwykłego nie widziałem
[ Dodano: 03-10-2014, 16:22 ]
a moze mialbym wiecej informacji gdybym podniosl samochod z 2 stron i sprobowal obrocic kolami na biegu, tylko co by mi daly te informacje, hmm |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 03-10-2014, 16:45
|
|
|
Lozysko to chyba raczej nie, jak by sie zatarlo to w ogole by sie nie krecilo to kolo.
a na podniesionym kole dalo sie reka do przodu zakrecic kolem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Euzebio30
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-10-2014, 16:47
|
|
|
no wlasnie nie probowalem bo stalem na biegu:) moj blad, nie wykorzystalem sytuacji zeby sprawdzic, poprostu nie bralem pod uwage tego ze to moze byc cos innego niz zapieczony zacisk, jutro go znowu podniose i zobacze czy da sie krecic, ale wiem ze nie dam rady go popchac do przodu czyli wydaje sie ze na luzie tez jest zablokowany, tzn jedno lewe kolo |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 03-10-2014, 17:06
|
|
|
aha... skoro na luzie nie da sie go pchnac to cos blokuje.
Podejzewalbym uklad roznicowy, ale wlasnie dziwne jest to ze jedzie do tylu a do przodu nie.
Na skrzyni jest takie zabezpieczenie co polos w nie wchodzi, odkrec je i zobacz tam moze cos bedzie widac.
mowimy o stronie od kierowcy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Euzebio30
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-10-2014, 17:10
|
|
|
tak strona kierowcy, w sumie rozwalilem to w glupi sposob, denerwowalo mnie to szuranie klocka i sobie spalilem z 2 metry gume na jedynce (30 lat i mi odbilo bez powodu:), potem jak juz sie zatrzymalem to kolo bylo zablokowane, i na wstecznym dojechalem pare ulic do domu
[ Dodano: 03-10-2014, 17:15 ]
aha, i jak sie okazalo klocki byly calkowicie prawie jak nowe, niedawno je zalozylem i sa we wzorowym stanie |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 03-10-2014, 17:46
|
|
|
Palenie gumy troche mi podpowiedzialo te skrzynie tego nie lubia, moglo rozpasc sie zabezpieczenie (seger) polosi, zdarza sie to w tym aucie. Ale znowu jest jedno ale... wtedy auto nie jedzie, a tobie jedzie tyle ze do tylu
Trzeba by wyjac polos i zobaczyc co tam sie dzieje |
_________________
 |
|
|
|
 |
Euzebio30
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-10-2014, 17:58
|
|
|
on jedzie nawet do przodu, ale jednym prawym kolem:)
[ Dodano: 03-10-2014, 21:32 ]
mam jeszczy pytanie, czy operacja wyjęcia półosi, albo jej wymiana jest możliwa bez tunelu? np jak go podniosę na wysokość podnoścników z 2 stron czy to wystarczy, oraz czy dam radęto zrobić sam, czy jest to trudne do zrobienia? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-10-2014, 09:28
|
|
|
U siebie wyjmowałem skrzynię przy podniesionym aucie tylko z przodu na wysokość około 50 cm więc jeśli się postarasz to pewnie się uda |
|
|
|
 |
Euzebio30
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 95r SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-10-2014, 14:13
|
|
|
no ja jeszcze będę miał dodatkowe utrudnienie, wzrok nienawiści za plecami mojej teściowej;/ |
|
|
|
 |
|