[EA2A/W 2.0] Falujace obroty |
Autor |
Wiadomość |
Sikub
Mitsumaniak Hałdziarz
Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2010, 13:43 [EA2A/W 2.0] Falujace obroty
|
|
|
Witam Wszystkich,
Zalozylem osobny watek gdyz po przeczytaniu wielu podobnych nie znalazlem nic dla siebie ... a moze ktos ma cos podobnego ?
Po krotce obroty nie byly stabilne i za niskie wiec przeczyscilem przepustnice. Chwilowo mialem problem z wysokimi obrotami na zimnym silniku ( nie bylo ich ) ale z tym jakos udalo sie uporac.
Pozostal jeden temat dalej plywaja to ze sobie plywaja to jeszcze pol biedy bo jest +- 50-100 (nie gasnie) ale problem w tym ze jak chwile duzej czekasz na swiatlach ma takie spadki (jakbys wlaczal np klime) i sie podnosi i w kolko, ale nic nie robie (nie obciazam go). Za to jak wlacze np klime ok 900 lub trzymam noge na hamulcu ok 750 obroty sie stabilizuja.
Nadmienie jeszcze iz do weryfikacji prawidlowosci dzialania poszedl: czujnik temp silnika, TPS, MUT - nie wykazal bledow, srubka do regulacji przepustnicy w pozycji 1 i 1/2 obrotu. Zostaly rowniez wymienione swiece i kable. Zachowanie silnika bez wzgledu na rodzaj paliwa jest takie samo. Paliwo jakosciowo powinno byc oki poniewaz jest z najbardziej obecnie znanego "ekologicznego" koncernu
Ma ktos jakis pomyslik ? |
_________________ Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ... |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 29-06-2010, 10:45
|
|
|
mam podobny problem wymienilem podobne elementy i nic dalej lekko faluja podejrzewam ze to zuzycie krokowca. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 14:46
|
|
|
Ja miałem podobny problem, objawy były jak u ciebie.
Uporałem się z tym problemem rozbierając cały układ dolotowy, wszystko czyszcząc środkiem do mycia przepustnic oraz gaźników. Rozebrana została przepustnica krokowiec itp. wszystko wymyte, dodatkowo zmieniłem filtr powietrza i jak narazie jest GIT |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-06-2010, 15:25
|
|
|
A mojego Gala od czasu do czasu spotyka jeszcze takie coś, że powiedzmy, że obroty są OK, na rozgrzanym silniku zgaszę go i po chwili odpalę i obroty są za niskie (zdecydowanie) i się cały telepie oraz czasami falują w zakresie ok 200-300 obr. Wskazówka obrotomierza jest na pierwszej kresce nad 0, czyli "na oko" z 400 obr. Wystarczy, że zgaszę wtedy silnik i od razu odpalę i wszystko jest pięknie. Nowe świece NGK, kable zapłonowe (na starych jest to samo), 2 pinowy czujnik temperatury silnika, filtr powietrza, czyszczona porządnie przepustnica i silnik krokowy, brak błędów w ECU, w przepływomierzu brakuje "plastra miodu", ale brakuje go od zawsze, a problem występuje czasami na mocno rozgrzanym silniku. Co może być tego powodem?
Aha problem występuje na benzynie i na LPG. |
|
|
|
 |
Sikub
Mitsumaniak Hałdziarz
Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2010, 10:15
|
|
|
Powiem krotko: pewnie u kazdego z nas bedzie co innego.
U mnie usunalem usterke przez sprawdzenie stykow na przeplywomierzu jak i wymiane filtra powietrza. Jak na razie gra i buczy. |
_________________ Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ... |
|
|
|
 |
jaskier
Nowy Forumowicz

Auto: Galant Wagon 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 13 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-07-2010, 23:58
|
|
|
U mnie obroty się wyrównały jak na pełnym obciążeniu wszystkimi urządzeniami elektrycznymi na zapalonym, gorącym silniku wyjąłem wtyczkę przepływomierza, przegazowałem i wsadziłem wtyczkę na miejsce. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-07-2010, 12:20
|
|
|
jaskier napisał/a: | U mnie obroty się wyrównały jak na pełnym obciążeniu wszystkimi urządzeniami elektrycznymi na zapalonym, gorącym silniku wyjąłem wtyczkę przepływomierza, przegazowałem i wsadziłem wtyczkę na miejsce. |
Chmm, magiczne to, ale pewnie chodzi o to, ze poruszałeś wtyczką od przepływki, która miała jakieś niekontakty.... No chyba, że (co mało prawdopodobne) pada elektronika przepływki. Jest to o tyle mało prawdopodobne, że to jest przepływka typu vortex, bez elementów zurzywających się (no oprócz plastra miodu). |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Krzysiekex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2016 Posty: 2 Skąd: Dabrowa Gornicza
|
Wysłany: 02-11-2016, 00:01 [EA2A/W 2.0] Szarpie,faluje 2.0 Galant po wiekszej wymianie
|
|
|
Witam liczę że ktoś mi jest jeszcze w stanie co doradzić mimo iż kierowałam się podobnymi postami.
W galancie moim silnik ea2a 2.0 na zimnym silniku bardzo faluja obroty między 1/1.5 i na obrotach powyżej 1.5 tys go podszarpuje
Lista co w nim wymieniłem
Kable wn, swiece , filtry,sprzeglo ,cewka była jedna do wymiany
Miałem swap silnika na drugi taki sam z racji że wcześniejszy mi padl a szarpie i faluje nadal, przepustnica i krokowy wyczyszczomy i podobno bez przedmuchow
Co mogę jeszcze sprawdzić czy wymienic
Myślałem nad lambda ale spalanie jest dobre więc już nie wiem a sily coraz mniej |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 02-11-2016, 00:22
|
|
|
A co z drugą cewka? Masz lpg? Jakie przewody i świece ? |
|
|
|
 |
hurt.hurt
Forumowicz
Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: rumia
|
Wysłany: 02-11-2016, 08:10
|
|
|
swiece lepiej sie wymienia w komplecie,i oczywiscie dobrej marki |
|
|
|
 |
Krzysiekex
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2016 Posty: 2 Skąd: Dabrowa Gornicza
|
Wysłany: 02-11-2016, 12:24
|
|
|
Druga cewka podobno okej, świece nrg też na innych sprawdzałem
Szkoda że nie mam znajomego z galanta to bym sprawdził sobie z jego auta jakaś czesc i może wreszcie by mi znalazł się problem
Jest lpg nowe |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 02-11-2016, 13:14
|
|
|
Do lpg, przewody WN sentech i świece brisk. Najlepszy zestaw, na ngk mi szarpał galant |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-11-2016, 14:16
|
|
|
lutekwwl napisał/a: | na ngk mi szarpał galant | Skąd te NGK? - Japonią czy może Czechy lub Francja? Bo to niestety słowo klucz. |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 02-11-2016, 15:58
|
|
|
Powiem Ci kolego że nie mam najmniejszego pojęcia skąd były te przewody, bo to było jakieś 2.5-3 lata temu, tak więc być może winą było to, gdzie zostały wyprodukowane. Rozumiem, że japońskie ngk wchodzą tylko pod uwagę? Na przyszłość było by dobrze wiedzieć:) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-11-2016, 18:09
|
|
|
Krzysiekex napisał/a: | Druga cewka podobno okej, świece nrg też na innych sprawdzałem
Szkoda że nie mam znajomego z galanta to bym sprawdził sobie z jego auta jakaś czesc i może wreszcie by mi znalazł się problem
Jest lpg nowe | Bardziej to by Ci się przydał ogarniety mechanik, bo podmieniac czesci i jeszcze popsuć to każdy potrafi - trzeba sie upewnic co do poprawnosci montazu dolotu, ze sterowaniem biegu jałowego, juz nie wspominając o instalacji elektrycznej, bo przy jej usterce każda część która będzie założona będzie wadliwa
lutekwwl napisał/a: | Do lpg, przewody WN sentech i świece brisk. Najlepszy zestaw, na ngk mi szarpał galant | Osobliwy przypadek, nie ma w tym reguły |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|