Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Twarda praca po uruchomieniu
Autor Wiadomość
pereska 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 5
Skąd: Puławy
Wysłany: 31-10-2017, 16:44   Twarda praca po uruchomieniu

Witam. Zaraz po uruchomieniu i max do okolo 3min slychac dziwny dzwiek tak jakby twarda praca jak traktor, szczegolnie jak chce ruszyc i obroty troszke spadna tah tah tah tu tu :-) Znalazlem watek z innego forum gdzie jest filmik kolega z takim samym dzwiekiem slyszalnym w 9s, 14s a najbardziej w 36sekundzie filmu niestety jednoznacznie nie rozwiązano tam problemu.

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/-vcA33EepbY" frameborder="0" gesture="media" allowfullscreen></iframe>

https://www.youtube.com/watch?v=-vcA33EepbY

watek:

https://a4-klub.pl/topic/260353-mitsubishi-outlander-20-tdi-bsy-grzechotanie-film/[/code]
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2017, 17:13   

Moim zdaniem to może być czujnik położenia wałka rozrządu. Mam dokładnie taki sam objaw, a wyskoczył mi błąd tegoż czujnika.
 
 
grebob 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-11-2017, 10:12   

witaj, dwumas klekocze; nic zwiazanego z silnikiem.
Spróbuj wciskac gwałtownie gaz na biegu jałowym jeżeli odglos bedzie taki sam - dwumasa do wymiany; jeżeli bedzie ok to operuj delikatniej sprzęgłem podczas ruszania.
pozdrawiam
 
 
citroe 
Nowy Forumowicz

Auto: O2 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2017, 19:15   

Jaki dwumas? Jaki czujnik? Podejrzewam że masz silnik 2.0 TDI VW.
Niestety TTTM kiedy jest zimny olej. na wiosnę jak będzie cieplej problem ustąpi. Mój tak ma od samego początku.
 
 
grebob 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-11-2017, 10:09   

a co w takim razie ma do tego temperatura oleju? pytam z ciekawości.
pozdrawiam
 
 
cyborglubin 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Lubin
Wysłany: 26-11-2017, 15:07   

Pewnie to ze zawory sa hydrauliczne 😋 ja w swoim outku tez tak mam jak troszke za male obroty dam na zimnym silniku. Po rozgrzaniu przestaje klekotac przy malych obrotach
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-11-2017, 20:52   

grebob napisał/a:
co w takim razie ma do tego temperatura oleju
cieplejszy i tym samym rzadszy olej łatwiej dociera do zaworów. Jak zalejesz 0W30 będzie trochę mniej klekotał. Odpal przy -20 to dopiero będzie szczęk gąsienic na całe osiedle ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-11-2017, 22:11   

grebob napisał/a:
a co w takim razie ma do tego temperatura oleju? pytam z ciekawości.
pozdrawiam


temperatura oleju=temperatura silnika=rozszerzalność cieplna materiałów. Kiedy silnik się nagrzewa wszelkie szczeliny są minimalizowane. Dlatego jest tzw. luz zaworowy, który ustawia się na zimnym silniku. Kiedy silnik się nagrzewa luz się zmniejsza, co daje mniejsze klekotanie.

Jak słyszysz napier..ce zawory na gorącym silniku, to z reguły świadczy o tym, że luz jest zły.
 
 
grebob 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-11-2017, 13:44   

dziękuję szanownym kolegom za wytłumaczenie.
pozdrawiam
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 29-11-2017, 17:52   

msokol napisał/a:
Jak słyszysz napier..ce zawory na gorącym silniku, to z reguły świadczy o tym, że luz jest zły.
2.0DiD czyli 2.0 TDI ma hydrauliczną kompensację luzu. Nic się tam nie zmniejsza pod wpływem temperatury i nic się nie reguluje w kwestii luzów zaworowych. Na początku po prostu olej musi uzyskać ciśnienie robocze - także w dość oddalonym popychaczu - co likwiduje luzy. Im gęstszy olej, a dokładniej o większej lepkości tym trudniej i dłużej. Po za tym temperatura oleju nie równa się temperaturze silnika i nie chodzi o rozszerzalność cieplną co o zmianę lepkości oleju z temperaturą w tym przypadku. Dlatego zalanie 0W30 na zimę będzie powodowało mniejszy hałas.
Odnośnie temperatury silnika jeśli mowa o temperaturze płynu mierzonej na bloku silnika to normalnie jest ok. 95st. i niewiele się zmienia pod obciążeniem, podczas gdy oleju w zależności od obciążenia, rodzaju oleju waha się od 88 do 120st. Mam w Superbie wyświetlaną temp. oleju, widać wyraźną zależność od prędkości ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
pereska 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 5
Skąd: Puławy
Wysłany: 30-11-2017, 20:15   

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Jestem spokojniejszy. Jedze na 0W30 narazie poporstu po odpaleniu czekam 10s na wolnych obrotach i dopiero zaczynam ruszac. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.