czujnik skręru kierownicy a system ESP |
Autor |
Wiadomość |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 12-12-2013, 19:39 czujnik skręru kierownicy a system ESP
|
|
|
witam ostatnio uległ mi awarii system esp nie działa i cały czas pali sie kontrolka serwisu. w serwisie po podłączeniu komputera wykryli że nie działa czujnik kąta skrętu kierownicy. po wymianie na drugi używany to samo komputer go nie odczytuje. ale teraz powiedziałem im że nie działa u mnie sterowanie z kierownicy. po kolejnym podłączeniu kompa odkryli że ścieżka na taśmie jest przerwana i stwierdzili mistrzowie że niesprawna taśma może być przyczyna błędnego odczytu na czujniku skrętu a tym samym nie działaniu esp. co wy na to? miał ktoś podobny problem? |
|
|
|
 |
wikkal
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 10-01-2014, 22:55
|
|
|
dokładnie.... miałem tak samo ... wymiana taśmy - (całego zwijka) na nowy oraz wyskalowanie rozwiązało problem ESP |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10-01-2014, 23:30
|
|
|
Żeby ESP działało poprawnie musi mieć informacje o kierunku i kącie skrętu kierownicy, żeby hamować odpowiednie koło lub koła. Bez tej podstawowej informacji mogło by Ci auto obrócić w innym kierunku niż potrzeba żeby je "wyprostować". Ja miałem kalibrowany czujnik po robieniu geometrii/zbieżności kół przednich. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13-01-2014, 11:01
|
|
|
Witaj
Tasma z kiery nie ma nic wspolnego z ESP. Prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik kata skretu . Normalna przypadlosc. trzeba sciagnac cala kierownice manetki i sie do niego dostaniesz. Po zalozeniu najczesciej trzeba podlaczyc sie pod komp fabryczny,ale jak wymienialem kilka razy to wszystko gaslo.
Pozdrawiam |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
dawcio
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 DID 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 46 Skąd: o/kraków
|
Wysłany: 09-10-2014, 09:22
|
|
|
Witam,
mam podobny problem,po zerwaniu taśma i rozebraniu jej przez "majstra",oglądnięciu i odcięciu taśm aby nie "pstrykały" umówiliśmy się na zakup i montaż nowej więc złożył starą bez taśm i po ruszeniu autem pojawia się dodatkowo komunikat o awarii ASC(wcześniej nie działało sterowanie w kierownicy oraz ostatnio kontrolka od poduszki się świeciła),a teraz ten ASC...
"Majster"mówi że to jest powiązane z taśmą,że po założeniu nowej wszystko wróci do normy.
Czy tak to rzeczywiście jest wymiana taśmy rozwiąże wszystkie moje problemy?
Pozdrawiam i proszę o pomoc
[ Dodano: 13-10-2014, 18:37 ]
czy ktoś z kolegów się spotkał z taśmą dwóch rodzajów bo takie znalazłem na alledrogo-obie są do outka II i obie wyglądają na bardzo podobne?
przykłady:
http://allegro.pl/tasma-p...4678879329.html
http://allegro.pl/mitsubi...4640506333.html
[ Dodano: 20-10-2014, 16:02 ]
taśma wymieniona,wielkie podziękowania dla tokyo, wikkal,
Problem z poduszką rozwiązany kontrolka zgasła została jeszcze od ASC po podpięciu do kompa okazało się że jest uszkodzony czujnik kąta położenia kierownicy |
|
|
|
 |
|