 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Terkotanie lewy przód przy ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
cudny90
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Zagórze
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:16 [Cari 1.6] Terkotanie lewy przód przy ruszaniu
|
|
|
Witajcie,
posiadam Carismę 1.6 z 2002 roku 103KM.
Autko dotychczas chodziło bardzo cichutko, równo, bez problemów.
Przedwczoraj zauważyłem dziwne stuki w lewym przodzie, które pojawiają się tylko podczas ruszania. I są to dokładnie 2 puknięcia nie metaliczne, ani też nie nie wytłumione. Coś pomiędzy. Pojawia się to tylko przy ruszaniu normalnym. Przy ruszaniu baaardzo delikatnym tego nie ma. (Dodam, że normalne ruszanie dla mnie to nie ruszanie z piskiem opon)
Ruszam z jedynki, 2 razy puknie, wrzucam dwójkę i potem to już mogę 120km/h jechać i więcej i nie ma żadnych objawów. Nic nie wyje, nic nie stuka, nic nie szarpie.
Dodam, że pojawia się to przy ruszaniu z jedynki, ale na biegu wstecznym również jest to samo.
Gdy ruszę z jedynki i jadę powoli na jedynce to pukanie się nie powtarza. Tylko 2 razy i cisza.
Bardzo ważna rzecz - na to stukanie nie ma wpływu kręcenie kierownicą, ani dziury. Nie ważne, czy są dziury, czy zakręty, czy ich nie ma - zawsze 2 razy stuknie.
Czytałem dużo różnych tematów na forum i wyczytałem kilka możliwości - przeguby wewnętrzny, zewnętrzny, jakieś krzyżaki, stabilizatory łączników, końcówki drążków i różne inne cuda, ale nic do mojego przypadku tak idealnie nie pasuje...
Może ktoś miał taki przypadek jak ja? Bardzo proszę o pomoc.
Chciałbym to naprawić sam, bo mam kanał, narzędzia, dwie ręce i chęci, lecz jeśli okaże się, że do tego trzeba np. prasy, no to zawiozę auto do mechanika. Tylko wiecie jak dzisiaj jest. Mechanikowi trzeba powiedzieć co ma wymienić i najlepiej zawieźć mu od razu część do wymiany.
Zapomniałem dopisać, że tydzień temu założyłem do auta instalację gazową.
Ale to stukanie na pewno nie pochodzi z silnika, tylko związane jest z zawieszeniem.
Patrzyłem pod maskę, sprawdzałem, czy coś nie wpadło (np. jakaś gałąź, czy cokolwiek), czy coś się nie poluzowało i nie goni, ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Instalacja gazowa takich dźwięków też raczej nie wydaje, bo skąd?
Pozdrawiam,
Adam. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:19
|
|
|
a jak już jedziesz na 1 biegu rozpędzisz się trochę, puścisz gaz żeby się toczył i jeszcze raz przyspieszysz (bez pisku opon) to też stuka? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2014, 20:25
|
|
|
Jeśli jest też w przypadku jaki zasugerował MichciuGT, to może wina leży w poduszkach silnika. |
|
|
|
 |
cudny90
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Zagórze
|
Wysłany: 05-12-2014, 13:25
|
|
|
MichciuGT, tak, dzisiaj rano to jeszcze raz sprawdziłem. Gdy jadę wolno na jedynce, puszczę gaz bez naciskania sprzęgła i znowu nacisnę to słychać takie same stuki.
Sprawdziłem też na wstecznym i np. dzisiaj na wstecznym nie było w ogóle stuków.
Zauważyłem też, że gdy ruszę bardziej dociskając gaz to słychać 3 stuki... A gdy wrzucę dwójkę i dam mu po gazie to również jeden cichy stuk słychać ..
Poduszki mówicie.. Możliwe, ale czy na dziurach nie byłoby słychać stuków, gdyby to były poduszki?
Ile takich poduszek jest w carismie? Jest jakaś bliżej lewej strony samochodu?
Da się ją w miarę bez problemu samemu wymienić?
Dziękuję za odpowiedzi,
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 05-12-2014, 14:16
|
|
|
Z lewej strony masz poduszkę na której jest przykręcona skrzynia biegów, pod akumulatorem. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
cudny90
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Zagórze
|
Wysłany: 05-12-2014, 23:01
|
|
|
Czy poduszkę pod akumulatorem widać tylko z kanału, czy poprzez otwartą maskę również?
Nie wjeżdżałem na kanał dzisiaj bo późno było, ale otwarłem maskę i dostrzegłem tylko dwie poduszki. Jedna przy chłodnicy, niedaleko wentylatora, a druga patrząc od przodu samochodu po lewej stronie praktycznie podana "na tacy". Obydwie na oko w idealnym stanie, gumy jak nowe, nic nie sparciałe, nie popękane. żadnych nieprawidłowości nie widać.
Centralnie pod akumulatorem nic nie ma... Ta poduszka, o której kolega barthez2183 mówi to chyba jest bardziej pod filtrem powietrza i w dodatku niżej, więc przez maskę jej nie widać, tak?
Jutro postaram się wjechać na kanał to sprawdzę dokładnie tę poduszkę.
Pytanie: Ile w Carismie jest poduszek silnika? 3? Czy więcej? Mowa o silniku benzynowym 1.6 103KM
EDIT: Powiem szczerze, że nie wydaje mi się, żeby to była wina poduszki... Te, które dzisiaj widziałem są w świetnym stanie, a auto ma przejechane 109kkm więc nie jest wytłuczone. |
Ostatnio zmieniony przez cudny90 05-12-2014, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-12-2014, 08:02
|
|
|
Są 4 poduszki, trzecia jest pod puchą powietrza - trzeba ja zdemontować w celu weryfikacji, czwarta jest z tyłu skrzyni w okolicy mechanizmu róznicowego, weryfikacja z kanału/podnosnika. Warto sprawdzić czy te elementy sa dokręcone |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cudny90
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: Zagórze
|
Wysłany: 07-12-2014, 16:52
|
|
|
Nie sprawdziłem jeszcze poduszek oczywiście, ale chciałem zapytać, czy to może być problem związany ze sprzęgłem?
[ Dodano: 11-12-2014, 16:37 ]
Problem został rozwiązany.
Byłem wczoraj na przeglądzie instalacji LPG, po przejechaniu 1000km od założenia i powiedziałem gaziarzowi o stukach. Popatrzył i stwierdził, że pętla (nie wiem co to, jakieś przewody) jest blisko czegoś tam i może stukać gdy jest jakieś szarpnięcie (jak przy ruszaniu). Poprawił ją przesuwając ją niżej.
Stuki zniknęły "jak ręką odjął"
Człowiek tu myśli o poduszkach, sprzęgle, ogólnie zawieszeniu, a tu taka pierdoła.
Jaki wniosek?
Jeżeli mamy problem z samochodem, a w ostatnim czasie (u mnie 2 tygodnie) było coś w samochodzie robione/modyfikowane, to na 99% problem dotyczy tej modyfikowanej rzeczy.
Dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|