Symbole modeli V** i co sie zmieniło w lifcie 2003 |
Autor |
Wiadomość |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 09:20 Symbole modeli V** i co sie zmieniło w lifcie 2003
|
|
|
Zastanawiam się co sie zmieniło w lifcie w 2003 roku i jakie są oznaczenia modelowe Pojarek te z literą V.
pomożecie ? |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 14:17
|
|
|
Jak patrzę na stojącego pod domem to mam wrażenie, że są to:
1)Inne zderzaki (z przodu halogeny są okrągłe)
2)Grill
3)tylne światła (góra i dół)
4)wyświetlacz radia, kompas.... (pojawił się niebieski) - chociaż możliwe, że nie we wszystkich
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II)
6)inne plastiki na bokach samochodu
7)Inne relingi dachowe
8)Kilka poprawek mechanicznych
Cyferki oznaczają długość nadwozia, generację, silnik--> nie wszystkie modele są dostępne w każdym kraju np. PIV z silnikiem 2,8d jeszcze nie widziałem w PL ale podobno jest produkowany.
Uwaga mogłem pomieszać oznaczenia i oczywiście nie wypisałem wszystkich:
V63 - krótka III silnik 3,0B
V64 - krótka III silnik 2,5D
V65 - krótka III silnik 3,5B
V66 - krótka III silnik 2,8D
V68 - krótka III silnik 3,2D
V7_ - długa III
V8_ - krótka IV
V9_ - długa IV
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 14:40
|
|
|
Dzieki za odp piwko
ale jeszcze kilka pytanek
1)Inne zderzaki (z przodu halogeny są okrągłe) To zauważyłem jako pierwsze
2)Grill
3)tylne światła (góra i dół)
4)wyświetlacz radia, kompas.... (pojawił się niebieski) - chociaż możliwe, że nie we wszystkich
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II) Możesz się rozwinąć
6)inne plastiki na bokach samochodu
7)Inne relingi dachowe
8)Kilka poprawek mechanicznych jakie? |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 15:01
|
|
|
siersciunio napisał/a: |
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II) Możesz się rozwinąć |
fotele w II są odlotowe... (amortyzowane z regulacją twardości) - Bujają się kiedy jedziesz po dziurach--> pod fotelem masz "pokrętło" do regulacji "bujania" i zapadkę blokującą owo bujanie na wypadek gdybyś chciał to zlikwidować. Jednym słowem zapychasz po dziurach ale w plecach tego nie czujesz.
Widziałem w dwóch III przed liftingiem, że też takie były.
Ja w III po liftingu i w IV mam zwykle klasyczne fotele- takie bez polotu z dziadowską imitacją skóry, za kosmiczne pieniądze (podsumowując jest to drastyczna zmiana na gorsze)
siersciunio napisał/a: |
8)Kilka poprawek mechanicznych jakie? |
Słyszałem tylko tzw. urban legend sam nie miałem okazji tego zweryfikować więc nie będę powtarzał być może głupot.
Generalnie jak się martwisz, że masz samochód przed liftingiem to mając P II, III, IV (na gwarancji) zapewniam że PII rok 98 jest najlepsze (wytłuczone to fakt ale najlepsze, z "duszą") najbardziej plastikowo- dziadowskie jest PIV
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 15:29
|
|
|
RTW napisał/a: | siersciunio napisał/a: |
5)fotele bez amortyzacji (w III przed liftem widziałem taki patent jak w II) Możesz się rozwinąć |
fotele w II są odlotowe... (amortyzowane z regulacją twardości) - Bujają się kiedy jedziesz po dziurach--> pod fotelem masz "pokrętło" do regulacji "bujania" i zapadkę blokującą owo bujanie na wypadek gdybyś chciał to zlikwidować. Jednym słowem zapychasz po dziurach ale w plecach tego nie czujesz.
Widziałem w dwóch III przed liftingiem, że też takie były.
Ja w III po liftingu i w IV mam zwykle klasyczne fotele- takie bez polotu z dziadowską imitacją skóry
RTW |
A gdzie szukać tej wajchy z przodu czy z tylu ,oba fotele?
IMITACJA SKÓRY????????? |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 04-02-2012, 15:56
|
|
|
jeżeli chodzi o mechanikę to po lifcie:
obniżono moc do 160 KM, ale wyższy moment obrotowy zdaje się o 10Nm
zawór EGR jest sterowany elektrycznie nie podciśnieniowo
zmodyfikowana pompa wtryskowa (niewiele)
zmodyfikowane łączniki w tylnym zawieszeniu
i jeszcze parę pierdołek............. |
_________________
 |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 18:41
|
|
|
siersciunio napisał/a: |
A gdzie szukać tej wajchy z przodu czy z tylu ,oba fotele?
IMITACJA SKÓRY????????? |
Jeżeli mowa o PII to bajer jest oczywiście w przednich siedzeniach (prawe i lewe) trzeba zerknąc pod siedzenie i tam będzie cos co nazwę pokrętłem (duża solidna raczka) regulujące naciąg sprężyny oraz "zatrzask" o kilku zapadkach plus całe to ustrojstwo spręzyna itd. (nie przegapisz jak to masz)
odpowiadając na "Imitację" - tak dokładnie tak:
W PII niemam skóry jest tylko mieszek i kierownica (prawdziwa skóra i mimo, że stara wytarta jest solidna)
W PIII jest coś co nazwę imitacja skóry (czyli takie dziadostwo ale ujdzie w tłoku- solidna derma)
W PIV poszli o krok dalej wygląda to już nie jak imitacja skóry tylko imitacja dermy - dopiero tutaj widac prawdziwe dziadostwo i jak wyglada takie jest w eksploatacji bardzo podatne na załamania i uszkodzenia.
Pozdrawiam
RTW |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 04-02-2012, 19:15
|
|
|
ja mam PIII i skóry nalatane mam 196 tyś i zarówno kierownica jak i fotele wyglądają jak nowe żadnych wytarć lica skóry nie mówiąc o przetarciach całej grubości, ale co jakiś czas skórę konserwuję!!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 04-02-2012, 21:29
|
|
|
W PIII skóra jest. I na siedzeniach, i na kierownicy. A co do regulacji amortyzacji fotela - chyba była przewidziana jako opcja, bo w instrukcji obsługi samochodu opisany jest sposób jej regulacji. |
_________________ Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2012, 00:03
|
|
|
Napewno sprawdze jak z warsztatu odbiore |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2012, 10:43
|
|
|
tompol34 napisał/a: |
obniżono moc do 160 KM, ale wyższy moment obrotowy zdaje się o 10Nm
|
To było już w 2001 r. Od chyba października 2001 PIII wychodziły z mocą 160 KM. Wcześniej było 165 KM |
_________________
 |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-02-2012, 09:17
|
|
|
Pokrętła niestety brak
ale fotel sie buja musze podciagnac srubki
Mam przełącznik regulacji wysokości anteny ale nie mam anteny ?? hmmmm....???(jest chyba w tylnej szybie z boku jak ogrzewanie?) |
|
|
|
 |
PiotrGdynia
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: Ostrzyce
|
Wysłany: 27-10-2014, 16:59
|
|
|
Ja z rozwiązaniem twardosci fotela kierowcy spotkałem się osobiście w PI tylko nie wiem czy na tej samej zasadzie choc z tego co piszecie to chyba tak |
|
|
|
 |
|