 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problemy z uruchomieniem Colta II C10A 1.5 GLX |
Autor |
Wiadomość |
mottoall
Nowy Forumowicz
Auto: Colt II 1.5 G15B
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2014 Posty: 1 Skąd: B-g
|
Wysłany: 03-12-2014, 15:59 Problemy z uruchomieniem Colta II C10A 1.5 GLX
|
|
|
Witam
Mam nadzieję że piszę we właściwym dziale i miejscu - jeśli nie, proszę o wyrozumiałość - to mój pierwszy post tutaj i na jakimkolwiek forum w ogóle ...
Potrzebuję porady odnośnie układu zapłonowego mojego C10A czyli Colt-a w drugiej odsłonie z silnikiem 1.5 wersja GLX z roku 1987.
Od początku miałem z nim problemy przy paleniu na zimno, po intensywnych opadach deszczu czy po prostu w zimie.
Silnik również potrafi przerywać przy gwałtownym dodaniu gazu. Szczególnie odczuwalne jest to przy jeździe na LPG.
W tej chwili silnik jest po kaitalnym remoncie. Kable wysokiego napięcia, kopułka rozdzielacza wraz z palcem oraz świece są wymienione a akumulator ma kilka miesięcy.
Alternator został wymieniony wcześniej a ładowanie sprawdzone. Rozrusznik po remoncie - sprawdzony.
Dodam jeszcze ze spędziłem sporo czasu szukając odpowiedzi w necie oraz w warsztatach. Posiadam wiedzę z zakresu mechaniki czy elektryki motoryzacyjnej, dlatego postanowiłem że zmierzę się z problemem samemu...
Zdążyłem zdiagnozować wstępnie cały układ .... Prąd płynący od akumulatora nie wskazuje spadków napięcia (powyżej dopuszczalnych kilku dziesiętnych V) "po stacyjce".
Następnie przepływając przez
http://www.fotosik.pl/pok...8b8a27e226.html
(jak mniemam) opornik układu - około 4Ω (mierzone - nie ma na nim żadnych oznaczeń lub zostały zatarte), dociera do złącza "15" cewki zapłonowej.
Problem w tym, że prąd mierzony na przyłączu "15" cewki ma kilka V mniej niż na akumulatorze.... a wraca do nominalnej wartości, takiej jak ta mierzona na akumulatorze,
po odłączeniu modułu zapłonowego znajdującego sie w aparacie rozdzielacza zapłonu, którego kable podłączone są do cewki. Jeden do "15"(+), drugi do "1"(-).
http://www.fotosik.pl/pok...21dd36f3c4.html
I tak:
- przy rozładowanym akumulatorze 12,3V - na cewce prąd spada do 8,3V - 8,6V (silnik nie uruchamia się, choć rozrusznik kręci wałem)
- kiedy zwiększyć na cewce prąd do 9,6V silnik uruchamia się bez problemu
- przy pracującym silniku i napięciu mierzonym na akumulatorze rzedu 13,85V - prąd na cewce wynosi 11,19V
W układzie zapłonowym znajduje się cewka Magneti Marelli BE204A 8D 12V ( pytanie dlaczego nie NGK pozostaje bez odpowiedzi - tak już kupiłem autko... Dodam, ze dedykowana cewka NGK rownież ma przy opisie podaną wartość napięcia 12V ).
Cewka została sprawdzona omomierzem - wyglada na sprawną.
http://www.fotosik.pl/pok...b17439f7d5.html
Pod zasilanie cewki wpięty jest również zawór odcinający dopływ benzyny (sterowany ręcznie) przy przełączaniu na LPG, po którego załączeniu prąd spada o kolejne kilka dziesiętnych do 1V, dlatego staram się odpalać auto przy stanie przełącznika na "wypalanie benzyny", kiedy to zawór nie pobiera prądu.
Moje pytania mają związek z modułem zapłonowym:
Jak można go zdiagnozować ?
Czy spadek napięcia na cewce oraz (domniemane prze zemnie) "wypadanie iskry" przy gwałtownym dodawaniu gazu (najczęściej przy jeździe na LPG) świadczy o jego uszkodzeniu i należy wymienić go na nowy ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|