Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
O1, 2.0 Fabryczny akumulator |
Autor |
Wiadomość |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 27-10-2014, 20:24 O1, 2.0 Fabryczny akumulator
|
|
|
ja wiem, ze temat byl juz walkowany tu i tam ale do tej konkretnie informacji sie nie dokopalem. Mam jeszcze fabryczny akumulator w Outlanderze, dzis sprawdzalem jego zywotnosc.. ponizej 10:) Z tego co wyczytalem granica uzytecznosci to ponad 10. I tak tez juz pali.
I teraz- nie ma na nim (poza japonskimi krzaczkami oraz oznaczeniem 75D23L
nic po czym moglbym stwierdzic jakiej on jest pojemosci.. bo nie wiem jaki wsadzic w zamian. Wg ASO montowany byl 65Ah natomiast jak uzyje ktoregos z konfiguratorow czy to varty czy centry to nie znajde pasujacego do O1, do "fabrycznej pojemnosci" akumulatora spelniajacego ograniczenia gabarytowe- jakie sa, czyli 230mm dlugosc..
Proponowane sa dlugosci powyzej 240.. a taki pasujacy gabarytowo ma zdecydowanie mniejsza pojemnosc,
Zatem czy ktos moze potwierdzic te fabryczna wartosci? to faktycznie bylo 65? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-10-2014, 20:37
|
|
|
Instrukcja obsługi OI przewiduje:
Akumulator: typ 75D23L, pojemność 52Ah (5godz.)
Co oznacza (5godz.) nie mam zielonego pojęcia . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 27-10-2014, 21:22
|
|
|
Producentem oryginału jest Panasonic. Jak ja zamawiałem do swojego to mieli jakiś problem dokładnie z tym modelem 75D23L i dostałem Panasonic o dokładnie tych samych wymiarach i parametrach elektrycznych ale z nieco innym typem. Później doczytałem w katalogach Panasonica że różnica jest jakaś technologiczna w grubości/ilości płyt ołowianych. Ten oryginalny miał tego czegoś więcej, ale że kupiłem w dość atrakcyjnej cenie nie narzekałem. Używam go od 4 lat bez problemów.
Akumulator zamawiał mój mechanik u jakiegoś hurtownika części typu IC czy Hertz, więc nie było to jakieś nietypowe zamówienie. |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 28-10-2014, 09:03
|
|
|
no to ciekawe skad info z aso, ze tam 65tka byla?:)
A teraz inne pytanie- jest sens wkladac 70tke?
bo roznica miedzy 60tka a 70tka to 20zl (oba w tym nieszczesnym wymiarze:)
Czy 70Ah nie bedzie za duzy i nie bedzie problemem np dla alternatora?
Slyszalem, ze to mity tyczace starych aut ale czy na pewno? |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-10-2014, 10:09
|
|
|
heer75 napisał/a: | no to ciekawe skad info z aso, ze tam 65tka byla?:) | Nie rozumiem, przecież 75D23L ma 65Ah. |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 28-10-2014, 10:58
|
|
|
no ja nie wiem- po to zalozylem post aby sie dowiedziec:)
Kolega Bizi78 podal mniejsza- niby wg ksiazki serwisowej.
ja wlasnie znalazlem
http://www.panasonic.hk/e...n-75d23lje.aspx
czyli blisko 65 jednak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 28-10-2014, 17:26
|
|
|
w książce tez mam 52Ah
Co do 70Ah to u mnie niema gdzie takiego dużego wcisnąć max jaki whodził to 65Ah więc taki wsadziłem |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:19
|
|
|
Coby nie być gołosłownym fota z instrukcji od OI:
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:49
|
|
|
no wlansie, nie ma jak wsadzic:))
Spoko, dzieki za wstawke z tabalami.
Wogole czad, kazde zrodlo i inna informacja- panasonic przedstawia to jako 64ah (widac w linku ktory wkleilem) ASO podobnie.. a juz najlepsze sa konfiguratory Varty czy centry.. ktore do tego auta oferuja aku o dlugosci 260mm..
Teoretycznie daloby rade ale trzeba rozwalic to cale loze- mam auto bezdzwonowe wiec kompletna obudowa aku jest. Nie chce tego niszczyc.
Zatem pozostala mi Yuasa 65Ah z rozruchem 550- bo oferuja ta baterie w dlugosci 230mm czyli dobrej. Niestety dzis gosciu w sklepie stral sie wybic mi to z glowy, ponoc mieli lawine reklamacji 2 lata temu. 80% zwrotow Yuasy. Przestali ja brac od dystrybutora z Warszawy.
Moze baje wciaskal bo akurat mial na stanie varty etc, nie wiem. Faktem jest, ze bardzo malo ich na rynku a we wrocku nie ma nigdzie, doslownie.
Nikt tego nie prowadzi a ceny nie sa straszne- 330zl za 65ah to wg mnie ok kasa.
Wybor- jesli o aku do O1 chodzi jest zaden.
A moze nie ma co wydziwiac i wsadzic 60ah i 550 rozruchu?
Nie mam zadnego dvd i innych pierdol obciazajacych aku. Tylo LPG/pompa vialle. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:54
|
|
|
heer75 napisał/a: | Niestety dzis gosciu w sklepie stral sie wybic mi to z glowy, ponoc mieli lawine reklamacji 2 lata temu. 80% zwrotow Yuasy. |
Niestety potwierdzają to także opinie MM na forum . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-10-2014, 22:12
|
|
|
Ja mam niemiecką wersję instrukcji i tu jest napisane 75D23L (520CCA/120RC) |
|
|
|
 |
|