 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia JB1/JB3 do silnika 1.6 i 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
ttomek551
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 68 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-11-2014, 22:32 Skrzynia JB1/JB3 do silnika 1.6 i 1.8
|
|
|
Witajcie Drodzy Mitsumaniacy!
Od razu wytłumaczę, że celowo nie podpiąłem się pod obecne tematy, bo żaden przeze mnie znaleziony nie dotyczył wszystkich moich pytań.
Otóż jak widać po tytule, problem dotyczy skrzyni biegów.
Po konkretnym strzale w koło, skrzynia biegów (francuska) przestała działać jak należy. Konkretne objawy są takie, że po wrzuceniu któregokolwiek biegu samochód nie chce ruszyć, a prędkość wzrasta. Co lepsze.. Czasem zdarza się, że nawet na luzie prędkościomierz pracuje (do momentu wciśnięcia sprzęgła). Po zdemontowaniu dłuższego przegubu widać, że jest niby OK, ale pracujące "bebechy" skrzyni można bez problemu zatrzymać ręką. Pewien znawca skrzyń biegów stwierdził, że na 90% wypadł jakiś pierścień (Segera?), bo to jest najczęstsza usterka, z powodu której ludzie wymieniają skrzynie biegów. Drugie (moje) przypuszczenie to mechanizm różnicowy. Jednakże, aby to stwierdzić w 100% muszę mu zawieźć skrzynię biegów i albo sprawdzi się jego teza, czyli przytwierdzenie Segera na stałe za 350zł, albo moje obawy, czyli wymiana mechanizmu różnicowego, albo raczej całej skrzyni, która wiadomo ile kosztuje..
W związku z tym mam do Was kilka pytań:
- czy i jak można wymienić mechanizm różnicowy,
- czy mechanizm będzie pasował ze skrzyni JB1, bądź JB3 (bo do takich skrzyń miałbym dojście:
http://allegro.pl/skrzyni...4688737636.html
http://allegro.pl/skrzyni...4678647078.html
http://allegro.pl/skrzyni...4771908273.html ),
- czy w przypadku mechanizmu różnicowego silnik (benzyna/diesel) ma znaczenie,
- czy gdybym zakupił taką ( http://allegro.pl/skrzyni...4698017059.html ) skrzynię, dałoby się coś z tym zrobić, bo i tak w przypadku skrzyń z Renault trzeba, którąś część obudowy wymienić,
- czy są jakieś inne możliwe przyczyny mojego problemu i czy macie jakieś pomysły jak pomóc mojej Cari?
Trochę się rozpisałem ale w końcu sami swoi
Mam nadzieję, że jakoś zdołacie mi pomóc |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-11-2014, 07:58
|
|
|
W przypadku trwałego uszkodzenia skrzyni najlepiej ją wymienić na taką od Renault, napewno będzie tańsza od remontu obecnej.
Co do strzału w koło, ujawniłbyś czy to było koło kierowcy czy pasażera, coś wiecej na ten temat, bo zwyczajowo przy strzale w koło kierowcy rozpada się przegub wewnetrzny i miela się łożyska igiełkowe wewnątrz skrzyni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|