Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
O1T Launch control ? o co kaman ? |
Autor |
Wiadomość |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-11-2014, 10:10 O1T Launch control ? o co kaman ?
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=bwS_Ifs7uJM
niestety po rosyjsku
raz odcinka powyżej 7 tys. obr. ; a raz już około 5 tys. obr.
ktoś może wyjaśnić o co kaman ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-11-2014, 10:54
|
|
|
To proste jest.Jeśli chcesz ruszyć maksymalnym przyśpieszeniem to musisz się wstrzelić w odpowiednie obroty i odpowiednio rozpędzić turbinę. Za duże obroty rwiesz sprzęgło, dyfry, a opony zrywają trakcję przez co strata. Za niskie obroty turbina nie rozpędzona, za mało mocy - strata.
Jak sobie włączasz Launch Control to wtedy masz odcięcie dokładnie w takich obrotach jakie są optymalne (ustawia się doświadczalnie). Dodatkowo przepustnica jest maksymalnie otwarta, przez co turbina więcej ładuje. Uzyskanie dobrego i co ważne powtarzalnego czasu do setki staje się dużo łatwiejsze. Po prostu wciskasz maksymalnie gaz, rozpędza się silnik, turbina i puszczasz sprzęgło.
Dodatkowo w EVO chyba dodatkowo spinają dyry. |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-11-2014, 15:30
|
|
|
Dzięki za łopatologiczne wyłożenie.
Piszesz, że można włączyć Launch Control, rozumiem, że nie ma nigdzie ukrytego pstryczka tylko trzeba to zrobić gdzieś w sterowniku ?
Skoro turbina wstaje gdzieś w okolicy 3 tys. obr. to w sumie nie ma po co pałować silnika pod 5 tysięcy ? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 07-11-2014, 16:43
|
|
|
Ale nie masz wówczas pełnej mocy i po gwaltownym puszczeniu sprzęgła silnik złapie zamułę. Płynny start się nie uda |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-11-2014, 21:24
|
|
|
MarcinGdy napisał/a: |
Piszesz, że można włączyć Launch Control, rozumiem, że nie ma nigdzie ukrytego pstryczka tylko trzeba to zrobić gdzieś w sterowniku ?
|
To chyba jest jakieś urządzonko extra (bo po włączeniu zaraz po ruszeniu musi się samo dezaktywować żeby to miało sens). Niektóre samochody szczególnie z automatami mają to w standardzie lub jako jakaś ukryta opcja. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 08-11-2014, 01:52
|
|
|
Wcale nie koniecznie... W hondach da się bez problemu ustawić jako odcięcie zapłonu na jałowym biegu (bez obciazenia) zatem jeśli doładowanie w O1T na jałowym biegu sięga max 0,5 bara (pod obciążeniem 1,1) to i odcinkę pewnie też da się ustawić na np 5k tym
Albo auto pracuje na kompie "stand alone" I wówczas da się wszystko
Lunch Control dodatkowo spina dyfry, optymalizuje pracę zawieszenia i skrzyni... Samo ograniczenie obrotów na "luzie" potocznie nazywa procedurą startu |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-11-2014, 23:27
|
|
|
no i o czym tu pisac... jest to standardem w o1T,
nic nie trzeba włączać czy wyłączać, wrzucasz jedynkę gaz do oporu i robisz strzała ze sprzęgła(wstrzelisz sie w każdą lukę)
nie jest to urządzonko extra. wyłąćza odciecie w momęcie obrotu koła, to znaczy... nie załączy się odciecie jesli autko choć pomalutku się toczy.
w hondach to juz inna bajka. tam kazdy komp jest na tyle uniwersalny ze obsluzy kazdy silnik(dlatego latwo kradnie sie te autka) wiele rzeczy jest juz na kompie i urzywając odpowiedniego oprogramowania włącza sie i ustawia pewne funkcje. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2014, 15:55
|
|
|
W@sio napisał/a: | optymalizuje pracę zawieszenia i skrzyni... |
Jeszcze musisz mieć zawieszenie aktywne i skrzynię automatyczną...
[ Dodano: 09-11-2014, 15:55 ]
qba1983 napisał/a: | no i o czym tu pisac... jest to standardem w o1T |
E, że jak w standardzie? |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-11-2014, 22:18
|
|
|
krzychu napisał/a: |
E, że jak w standardzie? |
hmmm.. no moze byt duzo outlanderow turbo nie widziałem ale mój ma lunch control, czyli domniemam ze jest to standard.
Madox nic mi nie mowił ze montowal cos takigo(kupilem autko od niego) |
|
|
|
 |
|