Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
O1T Launch control ? o co kaman ?
Autor Wiadomość
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 07-11-2014, 10:10   O1T Launch control ? o co kaman ?

http://www.youtube.com/watch?v=bwS_Ifs7uJM

niestety po rosyjsku :D

raz odcinka powyżej 7 tys. obr. ; a raz już około 5 tys. obr.

ktoś może wyjaśnić o co kaman ? :P
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-11-2014, 10:54   

To proste jest.Jeśli chcesz ruszyć maksymalnym przyśpieszeniem to musisz się wstrzelić w odpowiednie obroty i odpowiednio rozpędzić turbinę. Za duże obroty rwiesz sprzęgło, dyfry, a opony zrywają trakcję przez co strata. Za niskie obroty turbina nie rozpędzona, za mało mocy - strata.

Jak sobie włączasz Launch Control to wtedy masz odcięcie dokładnie w takich obrotach jakie są optymalne (ustawia się doświadczalnie). Dodatkowo przepustnica jest maksymalnie otwarta, przez co turbina więcej ładuje. Uzyskanie dobrego i co ważne powtarzalnego czasu do setki staje się dużo łatwiejsze. Po prostu wciskasz maksymalnie gaz, rozpędza się silnik, turbina i puszczasz sprzęgło.

Dodatkowo w EVO chyba dodatkowo spinają dyry.
 
 
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-11-2014, 15:30   

Dzięki za łopatologiczne wyłożenie.
Piszesz, że można włączyć Launch Control, rozumiem, że nie ma nigdzie ukrytego pstryczka tylko trzeba to zrobić gdzieś w sterowniku ?

Skoro turbina wstaje gdzieś w okolicy 3 tys. obr. to w sumie nie ma po co pałować silnika pod 5 tysięcy ?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 07-11-2014, 16:43   

Ale nie masz wówczas pełnej mocy i po gwaltownym puszczeniu sprzęgła silnik złapie zamułę. Płynny start się nie uda
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-11-2014, 21:24   

MarcinGdy napisał/a:

Piszesz, że można włączyć Launch Control, rozumiem, że nie ma nigdzie ukrytego pstryczka tylko trzeba to zrobić gdzieś w sterowniku ?


To chyba jest jakieś urządzonko extra (bo po włączeniu zaraz po ruszeniu musi się samo dezaktywować żeby to miało sens). Niektóre samochody szczególnie z automatami mają to w standardzie lub jako jakaś ukryta opcja.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 08-11-2014, 01:52   

Wcale nie koniecznie... W hondach da się bez problemu ustawić jako odcięcie zapłonu na jałowym biegu (bez obciazenia) zatem jeśli doładowanie w O1T na jałowym biegu sięga max 0,5 bara (pod obciążeniem 1,1) to i odcinkę pewnie też da się ustawić na np 5k tym :)

Albo auto pracuje na kompie "stand alone" I wówczas da się wszystko :)

Lunch Control dodatkowo spina dyfry, optymalizuje pracę zawieszenia i skrzyni... Samo ograniczenie obrotów na "luzie" potocznie nazywa procedurą startu :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-11-2014, 23:27   

no i o czym tu pisac... jest to standardem w o1T,
nic nie trzeba włączać czy wyłączać, wrzucasz jedynkę gaz do oporu i robisz strzała ze sprzęgła(wstrzelisz sie w każdą lukę)
nie jest to urządzonko extra. wyłąćza odciecie w momęcie obrotu koła, to znaczy... nie załączy się odciecie jesli autko choć pomalutku się toczy.

w hondach to juz inna bajka. tam kazdy komp jest na tyle uniwersalny ze obsluzy kazdy silnik(dlatego latwo kradnie sie te autka) wiele rzeczy jest juz na kompie i urzywając odpowiedniego oprogramowania włącza sie i ustawia pewne funkcje.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2014, 15:55   

W@sio napisał/a:
optymalizuje pracę zawieszenia i skrzyni...


Jeszcze musisz mieć zawieszenie aktywne i skrzynię automatyczną...

[ Dodano: 09-11-2014, 15:55 ]
qba1983 napisał/a:
no i o czym tu pisac... jest to standardem w o1T


E, że jak w standardzie?
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-11-2014, 22:18   

krzychu napisał/a:


E, że jak w standardzie?


hmmm.. no moze byt duzo outlanderow turbo nie widziałem ale mój ma lunch control, czyli domniemam ze jest to standard.
Madox nic mi nie mowił ze montowal cos takigo(kupilem autko od niego)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.