 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.4 MIVEC] Wymiana płynu w skrzyni CVT 2.4 benz.2008r. |
Autor |
Wiadomość |
SZCZAW
Forumowicz
Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 141 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-05-2014, 10:38 [II 2.4 MIVEC] Wymiana płynu w skrzyni CVT 2.4 benz.2008r.
|
|
|
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na forum ,proszę więc o wyrozumiałość ,z uwagi iż nie mam zaufania do salonów samochodowych proszę was o poradę bo na forum za dużo nie ma. Mam zamiar wymienić płyn w CVT motor 2,4, na co powinienem uważać ,może ktoś to przerabiał i może doradzić ,płyn chce zakupić Ravenol ATF CVTF NS2/J1 FLUID , może inny?chodzi mi o dokładną procedurę wymiany ,jeśli przeoczyłem coś na forum to poproszę o wskazówki z góry dziękuje
[ Dodano: 23-05-2014, 10:55 ]
łał ,straszny tłok w odpowiedziach-podpowiedziach ,może ktoś jednak wie gdzie mogę coś znaleźć na temat wymiany płynu w skrzyni CVT aby nie zrobić lipy dla swojego miśka |
_________________ szczaw |
|
|
|
 |
elmundialo
Forumowicz elmundialo
Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 136 Skąd: lesna
|
Wysłany: 06-11-2014, 14:25
|
|
|
Hej. Jak sobie poradziłeś ,mam zamiar do ASO tylko cena.....1480zl |
|
|
|
 |
SZCZAW
Forumowicz
Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 141 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-11-2014, 20:28
|
|
|
sprawa się ma tak, zakupiłem płyn Ravenol ATF CVTF NS2/J1 FLUID na alegrasie od sprawdzonego sprzedawcy z W-awy 6 litrów ,około coś 550zł i wymieniałem z kolegą który ma taki mały warsztat ale lubi pogrzebać w internecie zanim coś zrobi ,wymiana trwała około 1 godzinki ,spuszczane po 1,5 litra i dolewane świeżego 1,5 litra i tak całe te 6 litrów aż płyn był praktycznie bezbarwny czyli nowy ,stary kolor ciemny brąz zszedł do końca, niektórym osobom na forum udało się to zmieścić w 5 litrach wymiana mi poszło 6 litrów ( nie żałuję ) bo skrzynka działa bez zastrzeżeń a trasa po wymianie była zrobiona od razu 4000km i było extra ,zmieniałem przy liczniku 78000km, teraz jestem w trakcie dodania dodatkowych sprężyn MAD na tylną oś aby nie siadał na dupie z byle jakimi zakupami ale jest wątek o tym na forum, jak masz inne pytania pisz |
_________________ szczaw |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 07-11-2014, 14:06
|
|
|
SZCZAW napisał/a: | sprawa się ma tak, płyn Ravenol ATF CVTF NS2/J1 FLUID spuszczane po 1,5 litra i dolewane świeżego 1,5 litra i tak całe te 6 litrów aż płyn był praktycznie bezbarwny czyli nowy ,stary kolor ciemny brąz zszedł do końca, niektórym osobom na forum udało się to zmieścić w 5 litrach wymiana mi poszło 6 litrów... |
...a skąd taka procedura spuszczania po 1.5 ltr i potem dolewka
Pytam bo wkrótce będę wymieniał fluid w skrzynce CVT.
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
SZCZAW
Forumowicz
Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 141 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-11-2014, 15:07
|
|
|
nazywają to wymianą dynamiczną ,chodzi o ciśnienie od pompy olejowej skrzyni która podczas pracy ten olej wyrzuca, i temu po 1,5 litra aby nie zatrzeć( 1,5 wypuszczasz , 15 dolewasz i poziom masz ten sam ) tak my zrobiliśmy ale jest jeszcze parę innych sposobów a zarazem wątków na tym forum , nasz sposób sie sprawdził od wymiany mam już na dzisiejszą dat ponad 6500km i jest oki |
_________________ szczaw |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 07-11-2014, 18:03
|
|
|
Czyli po kazdej 1.5 ltr "dolewce" uruchamiasz silnik i zmieniasz położenia dzwigni skrzyni podczas spuszczania
Co jeszcze oprocz oleju jest potrzebne (cienki wężyk, specjalny lejek)
Odłączałeś przewody od chłodnicy
Czy bagnet jest osobno czy w "korku" wlewu
Co z wymianą filtra
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
SZCZAW
Forumowicz
Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 141 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-11-2014, 19:47
|
|
|
po każdym spuszczeniu -uruchamiam na chwilkę na luzie
potrzebny jest wężyk aby podłączyć do dodatkowej klimy która mieści się przy prawym przednim halogenie\9chyba do górnej rurki) będziesz wiedział o co chodzi
jak uruchomisz silnik tą rurką ma zlecieć pod wpływem ciśnienia do butelki 1,5 litra ,potem dolewasz świeżego plyniku górą 1,5 litra i ponownie spuszczasz i dolewasz tylko uważaj aby za dużo na podłogę nie poszło bo ma ciśnienie ,po całym zabiegu przejedź się około 40 /50 km tak 80 km /h aby się wszystko wyrównało ,samochód ma następnie ostygnąć i zerknij na bagnet aby była odpowiednia ilość, ewentualnie dolej ile trzeba -mała i cieżka sprawa musisz mieć dobry wzrok aby zobaczyć ile nowego płynu jest na bagnecie ,bo jest ku....sko przezroczysty czyli świeży ,,,, u mnie stary miał lekki brązowy kolor. po wszystkim tak z 500km staraj sie nie szarżować tylko na spokojnie aby weszła w pełny rytm.polecam sie |
_________________ szczaw |
|
|
|
 |
|
|