[Cari 1.6] Za małe obroty na biegu jałowym (GAZ) |
Autor |
Wiadomość |
misiek964
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2015, 17:59 [Cari 1.6] Za małe obroty na biegu jałowym (GAZ)
|
|
|
Witam
Jestem świeżym i młodym kierowcą i mam problem z moją Carismą 1.6 16V 1998r. Otóż na gazie na biegu jałowym czasami są OK obroty a czasami 200,300,400 a czasami 100 i szarpie i gaśnie.
Zaznaczam że w czasie jazdy jest OK, nie szarpie nie dławi się
Byłem u gazownika na regulacji wyregulował gaz (zaznacze że koleś z polecenia zna sie na rzeczy)
Wymieniłem dzisiaj uszczelki pokrywy zaworów i świece więc to też odpada.
Płyn chłodzący jest OK
Ja już sie załamuje zrobiłem już 1000 km w ciągu miesiąca i non stop to samo.
jakies porady dla Laika? Proszę o wyrozumiałość |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 18:55
|
|
|
A regulowałeś może zawory w głowicy bo w Twoim aucie są regulowane manualnie za pomocą śrubek a problemy jakie masz mogą być związane z podpartymi czyli niedomykającymi się zaworami. |
|
|
|
 |
misiek964
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:05
|
|
|
a jeżeli na benzynie jeździ ok? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:07
|
|
|
misiek964 napisał/a: | Otóż na gazie na biegu jałowym czasami są OK obroty a czasami 200,300,400 a czasami 100 i szarpie i gaśnie. | Błednie odczytujesz obroty, silnik nie utrzymał by pracy na takim poziomie.
Wrzuć zdjęcie licznika wskazującego obroty.
Przy zmianie uszczelki pokrywy zaworów było zrobić regulacje zaworów.
Odnośnie samego gazu to nalezałoby nadmienić konkretniej co to za instalacja i na jakich komponentach, zwłaszcza jeżeli problem wystepuje tylko na gazie (Było sprawdzane zachowanie na benzynie ) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
misiek964
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:19
|
|
|
Więc tak jeżeli chodzi o instalacje to
Reduktor, zawór gazowy, wielozawór to jest fimy TOMASETTO a ukad elektronicynz to STAG 2L
Nie znam się kompletnie na tym. a co do regulacji zaworów to sam to zrobie czy lepiej oddać do mechanika?
Jeżeli zle wyczytuje obroty to "Jak mamy 0 to nad zerem w carismie jest taka krótka cienka kreseczka czasami sie na niej trzyma i szarpie a czasami ciut wyżej |
Ostatnio zmieniony przez misiek964 08-01-2015, 19:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:22
|
|
|
ta cienka kreska to 500rpm |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
misiek964
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:24
|
|
|
MichciuGT napisał/a: | ta cienka kreska to 500rpm |
prawde mówiąc nie wiedziałem ale strasznie szarpie. Przepraszam ale to pierwszy samochód |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:37
|
|
|
Czasem niedomagania nieodczuwalne na benzynie są bardzo odczuwalne na LPG np. problem z układem wysokiego napięcia czyli cewki przewody i fajki.
Napisz też ile ta instalacja ma przejechane bo być może kończy się reduktor lub wtryski. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:43
|
|
|
Jezeli problem jest związany tylko z pracą na gazie to gaz do regulacji, zawory wyregulujesz sam jezeli orientujesz sie w temacie - wypadałoby to zrobić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
misiek964
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:52
|
|
|
gaz był 2 razy regulowany więc to nie wina regulacji gazu, co do instalacji gazowej jest ona od 2004 roku bo butla była w 2014r roku wymieniana.
to czyżby regulacja zaworów przyniesie skutki? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:57
|
|
|
Aby coś więcej powiedzieć trzeba by instalację podłączyć pod komputer oraz sprawdzić parametry pracy silnika. Swoją drogą ten gazownik jeśli ma pojęcie to powinien spokojnie to ogarnąć mając samochód na miejscu.
Jeśli tylko regulował nie próbując dojść co się dzieje to też raczej ta regulacja nie jest zbyt wiele warta. Czy gaz był regulowany z podpiętym komputerem podczas jazdy autem? Jeśli nie to taka regulacja nie ma sensu.
Zawory tak czy siak warto wyregulować bo powinny być regulowane co około 100 tys km przy pracy na benzynie a na gazie przynajmniej sprawdzane dwa razy częściej. |
|
|
|
 |
misiek964
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2015, 20:01
|
|
|
regulacja wygladala wsadzenie rurki jakkiejs w rure wydechowa i krecenie srubki w silniku i kazanie mi wciskania gazu do 2,5 tys obrotow |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2015, 20:16
|
|
|
A więc masz II generację, nie strzelał Ci ostatnio gaz, masz szczelny dolot od filtra do przepustnicy? |
|
|
|
 |
misiek964
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-01-2015, 21:33
|
|
|
Dolej sobie płynu do spryskiwaczy |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|