Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Za małe obroty na biegu jałowym (GAZ)
Autor Wiadomość
misiek964 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 08-01-2015, 17:59   [Cari 1.6] Za małe obroty na biegu jałowym (GAZ)

Witam
Jestem świeżym i młodym kierowcą i mam problem z moją Carismą 1.6 16V 1998r. Otóż na gazie na biegu jałowym czasami są OK obroty a czasami 200,300,400 a czasami 100 i szarpie i gaśnie.
Zaznaczam że w czasie jazdy jest OK, nie szarpie nie dławi się
Byłem u gazownika na regulacji wyregulował gaz (zaznacze że koleś z polecenia zna sie na rzeczy)
Wymieniłem dzisiaj uszczelki pokrywy zaworów i świece więc to też odpada.
Płyn chłodzący jest OK

Ja już sie załamuje zrobiłem już 1000 km w ciągu miesiąca i non stop to samo.

jakies porady dla Laika? Proszę o wyrozumiałość :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-01-2015, 18:55   

A regulowałeś może zawory w głowicy bo w Twoim aucie są regulowane manualnie za pomocą śrubek a problemy jakie masz mogą być związane z podpartymi czyli niedomykającymi się zaworami.
 
 
misiek964 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 19:05   

a jeżeli na benzynie jeździ ok?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-01-2015, 19:07   

misiek964 napisał/a:
Otóż na gazie na biegu jałowym czasami są OK obroty a czasami 200,300,400 a czasami 100 i szarpie i gaśnie.
Błednie odczytujesz obroty, silnik nie utrzymał by pracy na takim poziomie.
Wrzuć zdjęcie licznika wskazującego obroty.
Przy zmianie uszczelki pokrywy zaworów było zrobić regulacje zaworów.
Odnośnie samego gazu to nalezałoby nadmienić konkretniej co to za instalacja i na jakich komponentach, zwłaszcza jeżeli problem wystepuje tylko na gazie (Było sprawdzane zachowanie na benzynie :?: )
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
misiek964 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 19:19   

Więc tak jeżeli chodzi o instalacje to
Reduktor, zawór gazowy, wielozawór to jest fimy TOMASETTO a ukad elektronicynz to STAG 2L

Nie znam się kompletnie na tym. a co do regulacji zaworów to sam to zrobie czy lepiej oddać do mechanika?

Jeżeli zle wyczytuje obroty to "Jak mamy 0 to nad zerem w carismie jest taka krótka cienka kreseczka czasami sie na niej trzyma i szarpie a czasami ciut wyżej
Ostatnio zmieniony przez misiek964 08-01-2015, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 08-01-2015, 19:22   

ta cienka kreska to 500rpm :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
misiek964 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 19:24   

MichciuGT napisał/a:
ta cienka kreska to 500rpm :)


prawde mówiąc nie wiedziałem ale strasznie szarpie. Przepraszam ale to pierwszy samochód
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-01-2015, 19:37   

Czasem niedomagania nieodczuwalne na benzynie są bardzo odczuwalne na LPG np. problem z układem wysokiego napięcia czyli cewki przewody i fajki.
Napisz też ile ta instalacja ma przejechane bo być może kończy się reduktor lub wtryski.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-01-2015, 19:43   

Jezeli problem jest związany tylko z pracą na gazie to gaz do regulacji, zawory wyregulujesz sam jezeli orientujesz sie w temacie - wypadałoby to zrobić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
misiek964 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 19:52   

gaz był 2 razy regulowany więc to nie wina regulacji gazu, co do instalacji gazowej jest ona od 2004 roku bo butla była w 2014r roku wymieniana.

to czyżby regulacja zaworów przyniesie skutki?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-01-2015, 19:57   

Aby coś więcej powiedzieć trzeba by instalację podłączyć pod komputer oraz sprawdzić parametry pracy silnika. Swoją drogą ten gazownik jeśli ma pojęcie to powinien spokojnie to ogarnąć mając samochód na miejscu.
Jeśli tylko regulował nie próbując dojść co się dzieje to też raczej ta regulacja nie jest zbyt wiele warta. Czy gaz był regulowany z podpiętym komputerem podczas jazdy autem? Jeśli nie to taka regulacja nie ma sensu.
Zawory tak czy siak warto wyregulować bo powinny być regulowane co około 100 tys km przy pracy na benzynie a na gazie przynajmniej sprawdzane dwa razy częściej.
 
 
misiek964 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 20:01   

regulacja wygladala wsadzenie rurki jakkiejs w rure wydechowa i krecenie srubki w silniku i kazanie mi wciskania gazu do 2,5 tys obrotow
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-01-2015, 20:16   

A więc masz II generację, nie strzelał Ci ostatnio gaz, masz szczelny dolot od filtra do przepustnicy?
 
 
misiek964 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2015, 21:20   

Daje Filmik który przedstawia obroty

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 08-01-2015, 21:33   

Dolej sobie płynu do spryskiwaczy :D
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.