Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki na dołach w lewym kole-klocki
Autor Wiadomość
Brodabusko 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 SB Invite 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 28
Skąd: Busko Uber Alles
Wysłany: 31-07-2012, 09:28   Stuki na dołach w lewym kole-klocki

Witam, następny z lansem. Od jakiegoś czasu po wymianie klocków z przodu zaczęło się coś tłuc. Byłem w serwisie wymienili mi prawie całe zawieszenie (bez amorów) a auto dalej się tlucze smarowali zaciski itp. i nic. Dali sobie spokój i nic na to nie poradzą. Okazało się że dzwięk wydają klocki z lewej strony, po wciśnięciu lekko hamulca dzwięk ustaję. Mam klocki TRW. Więc wymieniłem klocki, blaszki posmarowane smarem (miedziowym) wszystko było extra ale przez miesiąc i znowy tłucze się jak stry rupieć, czasami to aż wstyd zjeżdzać z krawężnika (wciśnięty lekko hamulec i cisza). Co jest grane - pomocy.
 
 
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-07-2012, 11:20   

Ja też mam TRW i też się trochę tłucze. Kolega założył klocki ate i ponoć mają jakieś lepki (taśmy),przykleja się je więc nie mają prawa się tłuc. Jak ktoś jest w temacie (ma klocki ate, sam wymieniał itd) niech napisze bo nie wiem ile jest w tym prawdy.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2012, 15:13   

Brodabusko, niech nałożą w prowadniki gęstego, wysokotemperaturowego smaru do hamulców. Powinno pomóc
_________________

 
 
Jimmy 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback, 2.0, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 2
Skąd: Włocławek
Wysłany: 11-08-2013, 20:38   Stukanie, hamulec przedni lewy, na nierównościach

Mój problem wydaje się być podobny, ale jak na razie nie znalazłem rozwiązania.
A dokładnie. Stukanie pojawia się na nierównościach, najbardziej wyczuwalne jadąc nierówną trylinką. Mocny metaliczny dźwięk. Wystarczy lekko przyhamować i hałas znika. Jak są nowe klocki hamulcowe problem nie istnieje, ale już przy lekko zużytych słychać, a im bardziej zużyte tym głośniej. Byłem w salonie i powiedziano mi, że to wina sworzni przy zaciskach, ale wszystkie tak mają i nie ma na to rady. Jakoś wierzyć mi się nie chce, żeby tak duży hałas był akceptowalny i producent nie widział problemu. Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem. Czy wymiana zacisków pomoże i jeśli tak, to na innego producenta ?
Mitsubishi Lancer Sportback 2010, 2.0 diesel.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 11-08-2013, 21:30   

Mam to samo. IMO wymiana zacisków to zbędny wydatek. Możesz spróbować podgiąć trochę sprężynki stabilizujące klocki, na jakiś czas wystarczy. Gdzieś widziałem dodatkowe sprężynki zakładane na klocek mające go ustabilizować gdy są cieńsze, ale tak by nie dociskać klocka do tarczy.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-08-2013, 08:07   

Tak sie zdarza, jedyna rzecz jaka by pomogła to spręzyny stabilizująxce klocek i zacisk, niestety, przy tej konstrukcji słabo możliwe ich zamontowanie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
superges 
Forumowicz


Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 142
Skąd: Śląsk
  Wysłany: 01-12-2014, 10:14   Chrupanie/skrzypienie z okolic lewego koła

Witam ponownie :D

W zasadzie temat ten mogłem założyć już z rok temu bo już wtedy jakieś dźwięki do mnie dochodziły ale zdarzały się one rzadko więc nic z tym nie robiłem.

Do rzeczy. Problem w tamtym roku występował w zimę, potem przyszłą wiosna, lato - było ciepło i nie było problemu. Do momentu pojawienia się ujemnych temperatur tej jesieni też wszystko było znośne.

Generalnie mam wrażenie, że całe zawieszenie pracuje trochę głośniej niż w innych autach ale cóż, nie przeszkadza mi to jak hmm chyba najlepszym słowem będzie chrupnięcie. Na garbach w ono nie występuje tylko jak teren troszkę spada w dół a potem się podnosi albo jak teren się podnosi a potem opada. Dołączam szkic :P



Nie ma znaczenia czy koła są skręcone czy proste. Co jeszcze zauważam ale mam to już tak dawno, że w ogóle się tym nie przejmowałem bo jest to bardzo mało słyszalne. Jak skręcam kierownicą (ale tylko gdy auto stoi bo jak jedzie nic nie słychać) słychać takie jak by naprężanie sprężynki ale to naprawdę jest ciche. Gdy w punto kiedyś strzeliło mi łożysko to miałem wrażenie, że zaraz sprężynę ukręcę hehehe.

No więc problem występuje tylko w mrozy bo rok temu coś tam też skrzypiało ale nie aż tak. Dodam, że od tego czasu jeszcze przed końcem gwarancji byłem na stacji diagnostycznej i zawieszenie perfekt. Potem byłem na przeglądzie po 3 latach i zawieszenie perfekt. Jeszcze później u mojego mechanika robiliśmy przegląd - zawieszenie perfekt.

Czy może to być łożysko koła? Amortyzatora? (to to samo?) Bo jeśli nic innego nie wychodziło to może właśnie to? Czy jednak sugerujecie pojechać na jakąś stacje diagnostyczną, wydać 20 pln i przetrzepać zawieszenie? Chodź wiem, że tam na żadnym urządzeniu nie będzie słychać tego chrupania.

Pozdrawiam i z góry dzięki za rady/pomoc

PS - Zapomniałem dodać - Chodzi - jak mi się wydaje o lewe przednie koło.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 01-12-2014, 10:26   

superges napisał/a:
W zasadzie temat ten mogłem założyć już z rok temu
W zasadzie temat istnieje od dawna, więc lepiej kontynuować istniejący. Nie trzeba ich dublować. Wystarczy poszukać.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 01-12-2014, 10:29   

Może tutaj się dowiesz czegoś: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
superges 
Forumowicz


Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 142
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-12-2014, 10:41   

Byłem wczoraj na stacji kontroli pojazdów.

Auto sprawdziliśmy bardzo dokładnie. Diagnosta powiedział, że zarówno amortyzatory jak i pozostałe elementy zawieszenia są w stanie perfekcyjnym, jak by właśnie zjechały z fabryki, nie ma najmniejszego szczegółu do którego można by się było w jaki kolwiek sposób doczepić. Stan igła.

Niby fajnie ale skrzypienie od tej diagnozy nie ustąpiło hehe. W każdym razie nie będę wymieniał amortyzatorów jeśli mają one śladowe zużycie bo wyczytałem na forum, że mogą być w 100% sprawne ale skrzypieć. Nie mam już od kilku miesięcy gwarancji więc w ASO nic nie wskóram.

Zapewne gdybym wystosował pismo do MMC to też nie wiele ono by dało chodź uważam, że jeśli amortyzator jest sprawny a skrzypi to powinno to podlegać pod jakąś akcje naprawcze...
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 02-12-2014, 10:53   

superges, Niektórym pomagało mycie innym smarowanie - może idź tym tropem. :P
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
superges 
Forumowicz


Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 142
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-12-2014, 10:56   

tyku, Dziękie:) Jak zrobi się cieplej i wilgotniej a chrupanie i inne dźwięki starego tapczana nie ustąpią to odwiedzę myjnie i mechanika w celu smarowania :D
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 02-12-2014, 11:23   

superges, A to bie chrupie czy skrzypi? Bo chrupanie to ten temat a skrzypienie to ten temat, co podpowiedział tyku :P
 
 
superges 
Forumowicz


Auto: Mittsubishi Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 142
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-12-2014, 11:40   

Zdecydowanie powiedział bym, że chrupie ;p
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 02-12-2014, 11:55   

Sprawdź czy to nie od klocków hamulcowych, najlepiej na podnośniku. Jak nie to jest przyczyną, to na pewno zawieszenie. Ten typ tak ma - jak to mówią. czyszczenie, smarowanie i po kłopocie. Na jakiś czas :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.