Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P170?
Autor Wiadomość
freddros 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 54
Skąd: Mazury
Wysłany: 30-11-2014, 18:41   Błąd P170?

Witam.

Mam mały problem z moim Lancerem 2.0 Kombi. Jadąc zaświecił mi się check engine. Check zaświecił się w momencie gdy dodałem gazu a auto się zadusiło. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył następujący błąd: P170. Czujnik02./sonda lambda(Bank1)-usterka dostarczenia paliwa / Fuel trim malfunction(Bank1) check świeci się cały czas. Czy ktoś miał taki błąd? Za jakiekolwiek wskazówki i informacje z góry dziękuję.

pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2014, 19:23   

Zasilanie benzyną, gazem :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
freddros 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 54
Skąd: Mazury
Wysłany: 30-11-2014, 19:30   

Gazem
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2014, 20:05   

Może kiepskiej jakości gaz zatankowany, w przeciwnym wypadku trzeba sie udać do gazownika na diagnostyke
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
freddros 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 54
Skąd: Mazury
Wysłany: 30-11-2014, 20:13   

No jade w przyszłym tygodniu na przegląd bo zrobiłem 10 tysi na gazie. Ale zastanawia mnie tylko dlaczego pojawił sie check w momencie jak doszło do zaduszenia auta. Gaz zawsze tankuje tylko na dwoch stacjach więc powinien być ok.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-11-2014, 20:41   

Może filtr od gazu zapchany :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 30-11-2014, 21:08   

Bizi78 napisał/a:
Może filtr od gazu zapchany
Lepiej jechać do dobrego gazownika na diagnozę. Nie tylko brudny filtr powoduje taką usterkę. Zła regulacja lub uszkodzenie/poluzowanie/nieszczelność wtryskiwaczy może tak działać.
 
 
freddros 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 54
Skąd: Mazury
Wysłany: 01-12-2014, 07:51   

Dzięki Panowie dam znać co wynikło po wizycie u gazownika a z tego co dzis widziałem check przestał się świecić.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2014, 19:54   Re: Błąd P170?

freddros napisał/a:
Witam.

Mam mały problem z moim Lancerem 2.0 Kombi. Jadąc zaświecił mi się check engine. Check zaświecił się w momencie gdy dodałem gazu a auto się zadusiło. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył następujący błąd: P170. Czujnik02./sonda lambda(Bank1)-usterka dostarczenia paliwa / Fuel trim malfunction(Bank1) check świeci się cały czas. Czy ktoś miał taki błąd? Za jakiekolwiek wskazówki i informacje z góry dziękuję.

pozdrawiam


Doskonale wiem co to za błąd. Masz do :butthead: zestrojoną instalację gazową.

W skrócie:
Sterownik silnika oblicza sobie dawkę paliwa na podstawie różnych parametrów i podaje ją na wtryski. Następnie dokonuje analizy spalin sondą lambda i na podstawie odczytów z lambdy dokonuje dostrajania dawki (trim) oraz aktualizacji map wtrysku. Korekcja na podstawie lambdy nie może przekroczyć +/-25% dawki którą sterownik wcześniej obliczył. Jeśli przekroczy, to wyskoczy Ci błąd P170.

I teraz problem jest taki, że sterownik benzyny oblicza sobie dawkę benzyny, a instalacja gazowa przelicza to na dawkę gazu. Tyle, że tak przeliczona dawka gazu podawana zamiast benzyny jest za duża lub za mała i na 99.9% silnik pracuje na ciągłej korekcji sygnałem lambdy. A więc sterownik benzynowy jak tylko może, to naprawia to co źle zestroił gazownik. W pewnych sytuacjach jednak korekcja +/- 25% jest za mała i pojawia się błąd. Ponieważ kontrolka znikła - nie jest to częsty przypadek.

Musisz jechać do gazownika i poprosić o zestrojenie podczas jazdy autem a nie tylko prosta adaptację w garażu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-12-2014, 22:15   

U mnie ten błąd wyświetlił się z powodu nieszczelności w dolocie więc wcale nie musi być spowodowany złą regulacją instalacji LPG.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-12-2014, 23:22   

Też możliwe. Wtedy obliczona dawka nie pasuje bo mamy dodatkowe nie uwzględnione powietrze. No ale wtedy byłby to błąd niezależny od rodzaju paliwa a nie tylko na lpg.
 
 
freddros 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 54
Skąd: Mazury
Wysłany: 04-12-2014, 09:12   

Dziękuje Panowie za wyjaśnienie w przyszłym tygodniu mam wizytę u gazownika i naświetle mu wszystko zobaczymy co wyniknie. pozdrawiam

[ Dodano: 09-12-2014, 08:07 ]
Witam

Byłem u gazownika wszystko mam dostrojone od początku i jest ok. Sam potwierdził ten wpis:

"Sterownik silnika oblicza sobie dawkę paliwa na podstawie różnych parametrów i podaje ją na wtryski. Następnie dokonuje analizy spalin sondą lambda i na podstawie odczytów z lambdy dokonuje dostrajania dawki (trim) oraz aktualizacji map wtrysku. Korekcja na podstawie lambdy nie może przekroczyć +/-25% dawki którą sterownik wcześniej obliczył. Jeśli przekroczy, to wyskoczy Ci błąd P170.

I teraz problem jest taki, że sterownik benzyny oblicza sobie dawkę benzyny, a instalacja gazowa przelicza to na dawkę gazu. Tyle, że tak przeliczona dawka gazu podawana zamiast benzyny jest za duża lub za mała i na 99.9% silnik pracuje na ciągłej korekcji sygnałem lambdy. A więc sterownik benzynowy jak tylko może, to naprawia to co źle zestroił gazownik. W pewnych sytuacjach jednak korekcja +/- 25% jest za mała i pojawia się błąd. Ponieważ kontrolka znikła - nie jest to częsty przypadek. " Dostroił wszystko ustawił także w czasie jazdy nową mapkę. Dziękuję za pomoc.

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.