Błąd P170? |
Autor |
Wiadomość |
freddros
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 54 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 30-11-2014, 18:41 Błąd P170?
|
|
|
Witam.
Mam mały problem z moim Lancerem 2.0 Kombi. Jadąc zaświecił mi się check engine. Check zaświecił się w momencie gdy dodałem gazu a auto się zadusiło. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył następujący błąd: P170. Czujnik02./sonda lambda(Bank1)-usterka dostarczenia paliwa / Fuel trim malfunction(Bank1) check świeci się cały czas. Czy ktoś miał taki błąd? Za jakiekolwiek wskazówki i informacje z góry dziękuję.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2014, 19:23
|
|
|
Zasilanie benzyną, gazem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
freddros
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 54 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 30-11-2014, 19:30
|
|
|
Gazem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2014, 20:05
|
|
|
Może kiepskiej jakości gaz zatankowany, w przeciwnym wypadku trzeba sie udać do gazownika na diagnostyke |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
freddros
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 54 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 30-11-2014, 20:13
|
|
|
No jade w przyszłym tygodniu na przegląd bo zrobiłem 10 tysi na gazie. Ale zastanawia mnie tylko dlaczego pojawił sie check w momencie jak doszło do zaduszenia auta. Gaz zawsze tankuje tylko na dwoch stacjach więc powinien być ok. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-11-2014, 20:41
|
|
|
Może filtr od gazu zapchany . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 30-11-2014, 21:08
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Może filtr od gazu zapchany | Lepiej jechać do dobrego gazownika na diagnozę. Nie tylko brudny filtr powoduje taką usterkę. Zła regulacja lub uszkodzenie/poluzowanie/nieszczelność wtryskiwaczy może tak działać. |
|
|
|
 |
freddros
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 54 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 01-12-2014, 07:51
|
|
|
Dzięki Panowie dam znać co wynikło po wizycie u gazownika a z tego co dzis widziałem check przestał się świecić. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2014, 19:54 Re: Błąd P170?
|
|
|
freddros napisał/a: | Witam.
Mam mały problem z moim Lancerem 2.0 Kombi. Jadąc zaświecił mi się check engine. Check zaświecił się w momencie gdy dodałem gazu a auto się zadusiło. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył następujący błąd: P170. Czujnik02./sonda lambda(Bank1)-usterka dostarczenia paliwa / Fuel trim malfunction(Bank1) check świeci się cały czas. Czy ktoś miał taki błąd? Za jakiekolwiek wskazówki i informacje z góry dziękuję.
pozdrawiam |
Doskonale wiem co to za błąd. Masz do zestrojoną instalację gazową.
W skrócie:
Sterownik silnika oblicza sobie dawkę paliwa na podstawie różnych parametrów i podaje ją na wtryski. Następnie dokonuje analizy spalin sondą lambda i na podstawie odczytów z lambdy dokonuje dostrajania dawki (trim) oraz aktualizacji map wtrysku. Korekcja na podstawie lambdy nie może przekroczyć +/-25% dawki którą sterownik wcześniej obliczył. Jeśli przekroczy, to wyskoczy Ci błąd P170.
I teraz problem jest taki, że sterownik benzyny oblicza sobie dawkę benzyny, a instalacja gazowa przelicza to na dawkę gazu. Tyle, że tak przeliczona dawka gazu podawana zamiast benzyny jest za duża lub za mała i na 99.9% silnik pracuje na ciągłej korekcji sygnałem lambdy. A więc sterownik benzynowy jak tylko może, to naprawia to co źle zestroił gazownik. W pewnych sytuacjach jednak korekcja +/- 25% jest za mała i pojawia się błąd. Ponieważ kontrolka znikła - nie jest to częsty przypadek.
Musisz jechać do gazownika i poprosić o zestrojenie podczas jazdy autem a nie tylko prosta adaptację w garażu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2014, 22:15
|
|
|
U mnie ten błąd wyświetlił się z powodu nieszczelności w dolocie więc wcale nie musi być spowodowany złą regulacją instalacji LPG. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2014, 23:22
|
|
|
Też możliwe. Wtedy obliczona dawka nie pasuje bo mamy dodatkowe nie uwzględnione powietrze. No ale wtedy byłby to błąd niezależny od rodzaju paliwa a nie tylko na lpg. |
|
|
|
 |
freddros
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 54 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 04-12-2014, 09:12
|
|
|
Dziękuje Panowie za wyjaśnienie w przyszłym tygodniu mam wizytę u gazownika i naświetle mu wszystko zobaczymy co wyniknie. pozdrawiam
[ Dodano: 09-12-2014, 08:07 ]
Witam
Byłem u gazownika wszystko mam dostrojone od początku i jest ok. Sam potwierdził ten wpis:
"Sterownik silnika oblicza sobie dawkę paliwa na podstawie różnych parametrów i podaje ją na wtryski. Następnie dokonuje analizy spalin sondą lambda i na podstawie odczytów z lambdy dokonuje dostrajania dawki (trim) oraz aktualizacji map wtrysku. Korekcja na podstawie lambdy nie może przekroczyć +/-25% dawki którą sterownik wcześniej obliczył. Jeśli przekroczy, to wyskoczy Ci błąd P170.
I teraz problem jest taki, że sterownik benzyny oblicza sobie dawkę benzyny, a instalacja gazowa przelicza to na dawkę gazu. Tyle, że tak przeliczona dawka gazu podawana zamiast benzyny jest za duża lub za mała i na 99.9% silnik pracuje na ciągłej korekcji sygnałem lambdy. A więc sterownik benzynowy jak tylko może, to naprawia to co źle zestroił gazownik. W pewnych sytuacjach jednak korekcja +/- 25% jest za mała i pojawia się błąd. Ponieważ kontrolka znikła - nie jest to częsty przypadek. " Dostroił wszystko ustawił także w czasie jazdy nową mapkę. Dziękuję za pomoc.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|