Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ścina przednie opony
Autor Wiadomość
anonim1133 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD SWB '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 14
Skąd: Legnica
  Wysłany: 04-12-2014, 15:04   Ścina przednie opony

Witam, zaobserwowałem, że opony na przedzie mam nierówno zużyte.
Przez zmianą na zimowe chciał bym się tym zająć.

Byłem na warsztacie który zajmuje się geometrią i powiedzieli mi, że tego się nie reguluje w Pajero.
Samochód jest podkręcony na drążkach(tak to się mówi?:P) podobno - tak mówił poprzedni właściciel. Chyba znalazłem miejsce gdzie to się "reguluje", tylko pytanie.
Czy wiadomo ile trzeba skręcić aby wrócić do fabrycznych ustawień? Można to jakoś zmierzyć, czy trzeba na oko? Czy szukać jakiegoś warsztatu który mi to zrobi, czy mogę samemu się tym zająć?
Samochód musi być podniesiony, czy może stać na kołach?


Na zdjęciu tego nie widać, ale zaznaczyłem w którym kierunku koła są skrzywione, zewnętrzna część opon niedługo będzie łysa, gdy wewnętrzna jest jak nowa.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 04-12-2014, 16:38   

Nic się nie skręca. Trzeba ustawić kąt pochylenia koła przy pomocy podkładek pod śruby wahacza górnego. Głąb podkręcił drążki ale nie ustawił geometrii. A do tego warsztatu co powiedział, że się nie reguluje to już więcej nie jedź. Ewentualnie wpadnij raz i powiedz im, żeby zaczęli ulice zamiatać a nie samochody naprawiać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
anonim1133 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD SWB '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 14
Skąd: Legnica
Wysłany: 04-12-2014, 16:44   

Czyli reguluje się, to nawet lepiej. Chyba.

Miał bym powód aby samochód wrócił do swojej fabrycznej wysokości, bo ciągle o odboje mi zawieszenie uderza i aż boli :P

Dzięki za odpowiedź i poszukam innego warsztatu, mam nadzieję, że znajdę kogoś kto to ogarnie.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 04-12-2014, 17:39   

Opuścić możesz sam. Poluzuj śruby napinające drążek, które są przy ramie na końcu drążka skrętnego i tyle i zmierz odległość koła od rantu nadkola by było równo po obu stronach.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
anonim1133 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD SWB '91
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 14
Skąd: Legnica
Wysłany: 04-12-2014, 18:16   

Spróbuję jeszcze w jednym warsztacie jeszcze zapytać. Takim lepsiejszym niby.
Mam nadzieję, że będą trzymali jedną wersję z tobą i mi to zrobią ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.