 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Błąd komunikacji z czujnikiem SRS |
Autor |
Wiadomość |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 10-02-2015, 21:06 [Cari 1.9TD] Błąd komunikacji z czujnikiem SRS
|
|
|
Witam
W połowie stycznia 2015 jakaś kobitka wymusiła pierwszeństwo i zdrowo we mnie przywaliła. Niemal dosłownie "we mnie" bo było to zderzenie boczne od strony kierowcy. Auto odebrałem dopiero 7 lutego 2015. Wszystko jest naprawione, ale cały czas świeci się kontrolka SRS (nigdy wcześniej nie było z nią problemów).
Warsztat, który naprawiał szkodę nie mógł usunąć tego błędu, bo ich komputer w ogóle nie chciał się połączyć z systemem SRS (z silnikiem łączył się bez problemu). Warsztat jest w porządku, to obiektywnie jeden z najlepszych w szeroko pojętej okolicy - bardzo dobrze się z tymi chłopakami współpracuje, są komunikatywni i nie odwalają fuszerki. Naprawiają głównie drogie i luksusowe auta, ale Carismą nie pogardzili.
W czasie zderzenia uszkodzeniu uległy:
- drzwi kierowcy (całkowite zniszczenie) i zostały wymienione na nowe,
- drzwi tylne za kierowcą (trochę wgięte),
- dolna część słupka bocznego (okolice czujnika krańcowego drzwi wgięły się do środka),
- próg (delikatnie się wgniótł),
- tylna felga za kierowcą, ale ona akurat nie ma wpływu na SRS.
W czasie zderzenia poduszki nie odpaliły (nie było takiej potrzeby) a SRS się nie zaświecił. Od momentu stłuczki do czasu odstawienia auta do warsztatu minęło 2 tygodnie (ubezpieczyciel sprawczyni nie spieszył się z wyceną szkody i wypłatą odszkodowania). Przez cały ten czas SRS nigdy się nie zaświecił (poza tą chwilą testów w czasie przekręcania kluczyka rzecz jasna).
Z tego, co mówili chłopaki z warsztatu, w czasie naprawy na pewno był odpinany napinacz pasa kierowcy i być może kable pod siedzeniem (ale nie pamiętali). Auto ma 4 poduszki i na pewno one są, bo sprawdzałem to w ASO po zakupie. Odpinanie i podpinanie kabli było na odłączonym akumulatorze. Generalnie całą procedurę zrobili tak, jak się to zawsze powinno robić.
Ponieważ komputer z warsztatu nie mógł się z SRS połączyć (niespecjalnie mnie to zdziwiło, bo mało który warsztat może się bezproblemowo z Mitsubishi połączyć), udałem się dzisiaj do ASO w Lublinie, ale tutaj zdziwienie już było, bo ich komputer też z SRS nie mógł się połączyć (dobrze, że kasy nie wzięli, bo komp w ASO kosztuje 100 zł netto). Cały czas pojawiał się błąd komunikacji z czujnikiem SRS. Powiedzieli mi, że może styki zaśniedziały, albo coś się przerwało, ale muszę się umówić na sprawdzenie (dzisiaj nie mieli czasu się tym zająć), no i takie sprawdzenie będzie mnie kosztowało przynajmniej 200 zł (a nie ma 100% gwarancji, że usterkę naprawią).
I teraz moje pytania:
1. Jeżeli mechanicy wszystko odłączyli i podłączyli prawidłowo, czemu SRS zaczęło się świecić? Może w Carismie jest coś inaczej niż w innych autach, na co być może mechanicy nie zwrócili uwagi?
2. Może podjechać do jakiegoś elektryka, niech wszystko posprawdza?
3. Jak ASO nie może się połączyć z SRS, to kto może?
4. Czym tak na prawdę grozi jazda z niesprawnym (?) SRS? Nie zadziała tylko poduszka i napinacz kierowcy czy też cały system jest teraz wyłączony?
5. A może po prostu odstawić auto ponownie do warsztatu i niech chłopaki walczą z tym SRS, bo jak by nie patrzeć, problem powstał u nich?
Zależy mi na usunięciu problemu, bo prawie cały czas jeżdżę z dzieckiem i nigdy bym sobie nie wybaczył, gdyby z powodu zaniedbanej usterki coś się stało w razie wypadku.
Aha, pewnie to przypadek, ale po odebraniu auta, oprócz tego, że świeciła się kontrolka SRS, nie świecił się prawy reflektor przedni, prawy tylni oraz podświetlenie tylnej tablicy. Wymieniłem żarówki i jest OK. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-02-2015, 21:18
|
|
|
Kylek napisał/a: | 1. Jeżeli mechanicy wszystko odłączyli i podłączyli prawidłowo, czemu SRS zaczęło się świecić? Może w Carismie jest coś inaczej niż w innych autach, na co być może mechanicy nie zwrócili uwagi? | Spadek napięcia w instalacji może powodować zapalenie kontrolki, uszkodzenie wiązki siedzenia bądź kierownicy, zabezpieczenia na wtyczkach
Kylek napisał/a: | 4. Czym tak na prawdę grozi jazda z niesprawnym (?) SRS? Nie zadziała tylko poduszka i napinacz kierowcy czy też cały system jest teraz wyłączony? | Cały system nie działa Kylek napisał/a: | Cały czas pojawiał się błąd komunikacji z czujnikiem SRS. | Konkretny blad, numer definicja, etc bez tego to jak wrózenie z fusow.
Osobiście podejrzewam, że bład wynikł w związku z naprawą auta pewnie był demontowany fotel, był zalożony i albo źle spięta wtyczka albo spadek napięcia po długim postoju auta. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-2015, 22:47
|
|
|
Spróbuj poszukać w swojej okolicy serwisu Boscha, często są przy ASO Fiata. Ja u nich kiedyś kasowałem błąd srs. "błąd komunikacji z czujnikiem SRS" oznacza, że nie mają po prostu odpowiedniego oprogramowania do wykasowania tego błędu - też zdarzyła mi się taka sytuacja w serwisie, odczytali wszystkie błędy przez OBD, a nie mogli połączyć się z "poduszkami". Jeśli nie połączą się skutecznie z system diagnostycznym poduszek nie zapłacisz im za niewykonaną usługę, nie daj się zbajerować. Co innego w sytuacji, gdy nawiążą połączenie a nie uda im się wykasować błędu, wtedy przyczyna leży faktycznie w poduszkach. Przedtem jednak sprawdź czy wtyczki od poduszek pod fotelami są prawidłowo połączone, a także wyeliminuj ewentualne uszkodzenie taśmy pod kierownicą. Taśmy często się psują i w efekcie powodują zapalenie kontrolki poduszek. Może to zbieg okoliczności ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-02-2015, 10:54
|
|
|
misibiczi napisał/a: | oznacza, że nie mają po prostu odpowiedniego oprogramowania do wykasowania tego błędu |
W ASO . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 11-02-2015, 18:17
|
|
|
OK, błąd SRS usunięty w warsztacie CarTronik w Lublinie. Wszystko działa prawidłowo (testy przechodzą pomyślnie). Cała operacja trwała może 3 minuty (dojazd do warsztatu zajął mi minut 40). Koszt: 60 zł. Chłopak serwisuje airbagi i SRS w najbardziej egzotycznych autach (Maserati, Infiniti, Porsche), no i zawstydził ASO, bo oni nawet nie mogli się połączyć. |
|
|
|
 |
|
|