Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Interfejs diagnostyczny
Autor Wiadomość
Jaco84 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Bielsko
Wysłany: 03-11-2014, 15:01   [3.2 DID] Interfejs diagnostyczny

Cześć wszystkim,

Może ktoś mi podpowiedzieć jaki interfejs diagnostyczny kupić do diagnostyki P4, który będzie działał z MUT-III?
Chodzi o sam kabel bez softu bo takowy już posiadam.
Miałem kiedyś coś takiego do Audi i było wyjątkowo przydatne.
Może ewentualnie ktoś podpowiedzieć jak zmodyfikować kabel VAG-owski żeby działał w Mitsubishi (bo jak się domyślam to działać nie będzie)?
 
 
skotny 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-11-2014, 18:26   

kup sobie takie cos, i bedziesz mial wszystko
ELM327 wspolpracuje z Pajero IV natomiast nie chodzi z Pajero III
http://allegro.pl/interfe...4744018026.html
 
 
Jaco84 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Bielsko
Wysłany: 04-11-2014, 11:09   

Dzięki za podpowiedź, cena nie zabija :)
A na jakich aplikacjach testowałeś ten interfejs?
Mi zależy żeby oryginalny soft serwisowy (Mitsubishi MUT-III PRE13121-00) mógł się łączyć do auta.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2014, 11:22   

Ten interfejs działa z autami benzynowymi wyprodukowanymi na rynek europejski po 2001r. a z dieslami wyprodukowanymi po 2004. Za pomocą tego interfejsu nie połączysz się oryginalnym programem Mitsubishi a jedynie programami dedykowanymi pod ELM 327. Będziesz miał tylko dostęp do komputera silnika, ze sterownikiem poduszek czy ABS-u się nie połączysz. Nie działa on też idealnie ze wszystkimi autami i mogą się czasem pojawić przekłamania w odczytach z powodu niewystarczającego dostosowania uniwersalnych wersji oprogramowań do poszczególnych aut. Ale ogólnie jakoś to działa i często wystarcza do drobnej diagnostyki.
 
 
Jaco84 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Bielsko
Wysłany: 04-11-2014, 14:15   

OK czyli soft z mitsu nie będzie działał z tym interfejsem. Zatem jaką aplikację można użyć do tego złącza żeby móc np. wykonać wymuszoną regenerację filtra dpf lub wykonać jego adaptację?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2014, 14:21   

Raczej nie sądzę aby dało się to zrobić tym interfejsem. Raczej musiał by być odpowiedni program specjalnie napisany pod auta Mitsubishi. Tymi które są dostępne raczej da się jedynie podglądać parametry. Ja najczęściej używam Torque na telefonie z androidem, na laptopie kiedyś używałem ScanTools.net.
 
 
Jaco84 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Bielsko
Wysłany: 04-11-2014, 15:12   

No to taki dostęp mi sprawy nie załatwia, muszę mieć coś co pozwoli wymuszać serwisową regeneracje dpf'a i pozwoli na adaptację nowego.
Ktoś coś zna co by mi pomogło?
 
 
pojara08 
Nowy Forumowicz

Auto: PIV 3.2 did 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 06-11-2014, 11:39   

Przerabiałem temat, przeszukałem cały net różnymi hasłami atakując googla, wertowałem zagraniczne fora i jeśli się nic nie zmieniło od pół roku to raczej tylko oryginalny MUT, ewentualnie klon lub ingerencja bezpośrednio w sterownik ( u mnie ta ostatnia wersja pomogła się pozbyć DPFa na wieki). Byłem u kilku fachowców z Autobossami, KTSami itp itd - żaden nie podołał - po kilku podejściach odrazu umawiałem się z "fachowcami" że jak ich sprzet nic nie zdziała to ewentualnie na piwo za fatyge dostaną.
_________________
Always pojara
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2014, 16:06   

Jaco84 napisał/a:
muszę mieć coś co pozwoli wymuszać serwisową regeneracje dpf'a i pozwoli na adaptację nowego.
Ktoś coś zna co by mi pomogło?

MUT III. Tylko. Evoscany itd nie gadają z PIV
Podjedź do ASO, cena nie zabije jak sądzę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.