Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 glx przestał odpalać poniżej 10*C
Autor Wiadomość
rotalumuka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Swiebodzin
Wysłany: 26-10-2014, 14:23   1.8 glx przestał odpalać poniżej 10*C

zrobiło się chłodniej i auto przestało odpalać
auto z instalacją LPG kiedy temp. spadała poniżej 10* przestawał odpalać na benzynie, awaryjnie mogłem uruchomić na gazie.
dzisiaj jednak nie odpalił ani na benie ani na gazie, spróbowałem na pych. też nic zero reakcji...
błędów od jakiegoś czasu nie mogę odczytać podpinam się żeby wymrugać błędy ale odzywa się tylko abs chekengine świeci jednostajnie - cały czas.

myślałem początkowo że to problem z imo. który blokuje pompe paliwa dlatego odpala tylko na gazie ale problem pojawił się teraz na obu paliwach.

ktoś ma pomysł jak to ugryźć?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-10-2014, 15:01   

Podejzewam cos nie tak z ecu skoro caly czas swieci sie check. sprawdz czy wtryskiwacze dzialaja i czy jest iskra na swiecach.
akumulator odlaczales aby zresetowac bledy?
_________________

 
 
rotalumuka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Swiebodzin
Wysłany: 26-10-2014, 15:03   

aku odłączany ale na odpalanie to nie pomaga, jak wstrzykiwacze sprawdzić?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-10-2014, 15:20   

odlacz wtyczke z wtryskiwacza i sprawdz czy na jednym pinie w strone instalacji jest 12v.
Pozatym wez zaroweczke 12v i podlacz ja do wtyczki, jesli w momencie rozruchu silnika zaroweczka bedzie migac tzn ze wtryskiwacze dzialaja.
_________________

 
 
rotalumuka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Swiebodzin
Wysłany: 26-10-2014, 15:30   

ok, sprawdzę.

a do układanki potrzebuję jeszcze kilka info. jeżeli wtryskiwacze nie działają to jak odpalałem na gazie? instalacje sekwencyjna je omija czy przechodzi przez te same wtryskiwacze?

podejrzewałem też aparat zapłonowy też już kiedyś zdechł i wymieniłem na używkę, ale wtedy iskra była mimo wszystko można go jakoś sprawdzić?

[ Dodano: 26-10-2014, 17:06 ]
Podłączyłem inne aku, odpalił na gazie.

odłączyłem od listwy z zaworami przewód paliwowy, i po przekręceniu kluczyka niestety nie zostałem zalany benzyną :(

coraz bliżej rozwiązania, potrzebuje tylko podpowiedzi:

imo blokuje dopływ prądu na pompę? jeżeli tak to jak sprawdzić czy podaje sygnał na sterownik czy to wina imo/cpu?
gdzie znajdę sterownik i jak sprawdzić czy to nie on jest czasem winny.
gdzie znajdę pompę paliwa? (to już żart :) ) ale czy istnieje jakiś opis z którego przewodu i jakie napięcie powinno iść? jakie jej napięcie podać i czy po wyjęciu z baku bezpieczne jest (żeby nie zatrzeć pompy) jej uruchamianie?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 26-10-2014, 18:41   

Opukaj delikatnie okolice stacyjki w większości przypadków jest to problem z pętlą indukcyjną która zczytuje transponder immo z kluczyka jeżeli to pomoże to masz winowajce jeżeli nie to szukasz dalej może to być też zatarta pompa jeżeli jezdziles z niskim poziomem paliwa na gazie takie uszkodzenie to standard jezeli się o tym nie pamięta w autach z lpg
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-10-2014, 20:21   

Pompa paliwa włacza sie w momencie rozruchu i pracy silnika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rotalumuka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Swiebodzin
Wysłany: 30-10-2014, 18:19   

na reszcie cpu się odblokował i odczytałem błędy...

54 - imo.
i 11 (która przy odpalaniu nie ma nic do rzeczy)

jest sposób na diagnozę czy imo jeszcze żyć będzie czy od razu do wymiany cały zestaw? nie chce mi się go wymieniać cpu po raz 3 :(

przy okazji przestał odpalać na gazie... :P
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2014, 18:49   

Jeśli odpalał na gazie mimo zablokowanego sterownika silnika przez immo, to oznacza, że w Twojej wersji immo odłącza tylko pompę paliwa więc najtańszym sposobem można dać nowe zasilanie pompy omijające to z komputera silnika a dokładniej to komputer podaje masę na cewkę przekaźnika pompy paliwa i wystarczy tylko zamiast masy z komputera podać inną masę w odpowiednim momencie.
Jednak jeśli auto czasem odpala na benzynie, to może wystarczy poprzeczyszczać wszystkie połączenia w obwodzie immobilisera czyli po między anteną przy stacyjce a sterownikiem immobilisera i po między tym sterownikiem a komputerem silnika.
 
 
rotalumuka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Swiebodzin
Wysłany: 01-11-2014, 14:26   

od kompa poprzez imo po stacyjkę wszystko odłączone podłączone ponownie lub przynajmniej zruszone (cpu), tam gdzie mogłem zajrzałem, zero jakichkolwiek nalotów... ale jeden element układanki doszedł, przy odłączonym imo. nie odpala na gazie, jednocześnie błedy z imo są i czasami muszę zrestartować cpu żeby ponownie odpalił na gazie ale kiedy imo blokuje to silnik w ogóle nie rusza. Tym samym wnioskuje że to nie imo blokuje mi paliwo.

odpalanie "naprawiam" sobie poprzez jazdę na gazie z włączonym nawiewem ciepłego powietrza, przewody powietrza idą obok sterownika pompy [E8T08473]. Tym samym ponawiam prośbę o podpowiedź.

- pod który przewód podłączyć się do pompy? (wezmę osobne aku, i podepnę się tylko nie wiem w jakie miejsce :P )
-Czy ktoś wie jak sprawdzić ten sterownik czy działa poprawni? może na słuch? :) słychać z niego jedno cyknięcie po tym jak skończę kręcić silnikiem. po włączeniu zapłonu oraz podczas kręcenia nie wydaje żadnych odgłosów.

ps. kiedy nie odpala na benzynie pali się chek engine. Kiedy wszystko jest już poprawnie nagrzane to po przekręceniu kluczyka gaśnie i wtedy odpala.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-11-2014, 19:43   

Wymrugaj, jaki to błąd pokazuje CE. Wtedy będziemy w domu.
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rotalumuka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Swiebodzin
Wysłany: 01-11-2014, 23:40   

11 41 i 54 ale to niczego nie zmienia, bo mimo błędu imo wszystko może działać i mimo błędu na wtryskach też wszystko może działać. wszystko zależy od warunków.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-11-2014, 08:00   

Błąd wtryskiwaczy raczej nie ma tu znaczenia i czasem się zdarza w Miśkach z instalacją LPG z powodu niewłaściwej emulacji wtryskiwaczy przez sterownik LPG.
Aby osobno zasilić pompę paliwa najłatwiej dostać się do jej przekaźnika i tam albo podać + na przewód od pompy albo podać minus na cewkę przekaźnika ale nie wiem do końca gdzie się znajduje ten przekaźnik w Twojej wersji. Jest chyba pod radiem obok nóg pasażera. Podobno wystarczy zdjąć z tej strony plastik aby się do niego dostać.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 02-11-2014, 10:18   

Moja rada na początek: odłącz immo i sprawdź czy masz iskrę, jak nie ma to nie immo. Później rozgrzej silnik (bądź nagrzej wnętrze farelką do momentu, aż zacznie odpalać) odłłącz aku by zresetować błędy. Znów odłącz immo i sprawdź co odcina. Na koniec podłącz immo skasuj błędy podłącz immo wepnij żarówkę zamiast pompy paliwa i ruszaj kablami, aż zgaśnie.
PS. jest jeszcze jedna kwestia: czy na LPG odcina pompę paliwa?
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
rotalumuka 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Swiebodzin
Wysłany: 07-12-2014, 20:52   

Okazało się to największym banałem z możliwych. Pompa paliwa...

trochę przy tym pogrzebałem sprawdzałem po kolei różne rzeczy, szkoda tylko że od pompy nie zacząłem, aczkolwiek działała w zależności od temperatury mnie zmyliła bo czasem wystarczyło nagrzać w kabinie i ruszała a przecież bak i pompa praktycznie oddzielona od kabiny.

Know How:

wyciągamy wtyczkę pompy są 4 piny 2 zasilanie pompy 2 czujnika poziomu paliwa

Pierwszy z lewej + pompy drugi lub trzeci masa pompy(-).
z przewodami miałem małe zamieszanie więc jeżeli nie ruszy po podpięciu bezpośrednio pod aku radzę wyjąć i sprawdzić jeszcze raz bezpośrednio do styku. (czerwony to + )
pompa oczywiście ruszyła jak dostała gumowym młotkiem na zachętę jednak długo nie pracowała. przy okazji radzę zatkać wyloty, może to wydawać się oczywiste ale ja nie przewidziałem że jak pompa zadziała to całego mnie ochlasta benzyną ;) to chyba zemsta za młotek :p

nr pompy na wymiane
Nr OES
MR375240

w lokalnych sklepach nikt nie mógł mi jej znaleźć polecam od razu allegro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.