[Cari 1.8 GDI] Lewarek skrzyni biegów. |
Autor |
Wiadomość |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 06-12-2014, 17:28 [Cari 1.8 GDI] Lewarek skrzyni biegów.
|
|
|
Miałem problem z tym, że nie wracał mi lewarek zmiany biegów przy ruszaniu na boki. Otworzyłem maskę wykręciłem obudowę filtra powietrza oraz puszkę z bezpiecznikami i puszkę z podciśnienia. Odpiąłem linkę, nasmarowałem za pomocą strzykawki olejem przekładniowym wszystkie ruchome elementy i nalałem oleju pod gumę przy wejściu do skrzyni. Problem raczej był przy skrzyni, bo linki chodzą lekko. Jest jednak inny problem. Lewarek skrzyni chodzi dziwnie jak by miał luzy. Wyjąłem go całego i odpiąłem linki. Nie bardzo widzę aby tam było coś wyrobione. Najdziwniejsze jest, że na allegro sprzedają tulejki ale u mnie są zupełnie inne. Gdzie się znajdują w końcu te tulejki plastikowe, elementy gumowe oraz tulejki stalowe? Przy lewarku skrzyni gdzieś w skrzyni? W sklepie powiedzieli, że takich części się nie dostanie. Dalej mam problem ze wstecznym który za płytko wchodzi i często zgrzyta. Wymienił bym te wszystkie elementy plastikowe ale u mnie są inne niż pokazane na zdjęciach na aukcjach. Czy ktoś mi może to wyjaśnić? Moja carisma pochodzi z Danii ale była wyprodukowana w Holandii. 2000 rok 1,8 GDI 125 koni. Może ja mam jakąś nietypową wersję ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-12-2014, 18:14
|
|
|
Masz wszystko prawidłowo, w GDI jest sterowanie linkami i nie ma żadnych tulejek (te rzeczy były we francuskich skrzyniach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305 ) Płytkie wchodzenie wstecznego może miec związek z samą skrzynią (np blokuje się przesuwka) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 06-12-2014, 18:19
|
|
|
To co widać na zewnątrz wygląda OK. Smarowanie dało dużo. Rozbiorę w drobny mak ten lewarek, wyczyszczę tulejki i przesmaruję. Tam jest też sprężyna. Może ona za słaba jest? Nie ma dostępnych tych elementów, bo bym je profilaktycznie wymienił. Wyglądają niby OK ale lekki luz jest. Lewarek nie działa tak płynnie jak w innych autach. Dzięki za info z tymi tulejkami, bo zachodziłem w głowę gdzie to jest. To co proponujesz? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-12-2014, 19:09
|
|
|
Możesz jeszcze dobrać się do kasety lewarka wewnętrz auta i ją przesmarowac, jezeli problem bedzie tkwił wewnatrz skrzyni to trzeba bedzie demontowa ci rozbierac skrzynie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 06-12-2014, 23:48
|
|
|
Mam już w domu wszystko. Jest wysmarowane jakąś wazeliną ale wytrę to i chyba zastosuję smarowanie jakimś olejem. Podczas mrozu smar stały twardnieje i jeszcze ciężej wszystko chodzi. Wykonanie całej kasety prosi o pomstę do nieba. Plastik słabej jakości. Jak się rusza lewarkiem, to cały korpus plastikowy się gnie. W środku jak jest ten pręt od lewarka i kula na której wszystko chodzi, to są jeszcze dwie białe (teflonowe) części, w których ta kula chodzi. Jest jeszcze taka cienka guma. Najwidoczniej to ma trochę pracować na boki.
A tak na marginesie to szykuję swoją carismę na wyjazd na narty i musi pokonać 1300km w jedną stronę. Nie chciał bym aby coś mnie zawiodło. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21017 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2014, 10:29
|
|
|
7ukasz, tutaj masz schemat z częściami do GDi po 99r.
http://www.mitsubishi-mot...D200%26page%3D4
7ukasz napisał/a: | Jest wysmarowane jakąś wazeliną ale wytrę to i chyba zastosuję smarowanie jakimś olejem. |
Jeśli są to elementy teflonowe to może to być specjalny smar.
Olej może chyba spłynąć i przyśpieszyć zużycie części . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 08-12-2014, 12:56
|
|
|
O fajnie. Dzięki za rysunek. A wiesz gdzie te części można dostać? W sumie moje wyglądają na dobre ale w razie czego warto wiedzieć gdzie je dostać |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21017 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-12-2014, 19:13
|
|
|
7ukasz napisał/a: | A wiesz gdzie te części można dostać? |
Najszybciej w ASO .
Ewentualnie na podanej stronie wpisz swój Vin i możesz sprawdzić nr OEM poszczególnych części.
Mając nr. OEM szukasz po necie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 08-12-2014, 20:28
|
|
|
[/quote]
Jeśli są to elementy teflonowe to może to być specjalny smar.
Olej może chyba spłynąć i przyśpieszyć zużycie części .[/quote]
Dokładnie to samo pomyślałem. Dałem specjalny smar, który nie powinien tężeć w niskiej temp. Wszystko wyczyściłem, bo było trochę brudu, przesmarowałem i zmontowałem. Zauważyłem, że sprężyna, która jest odpowiedzialna za wracanie lewarka przy ruszaniu na boki była źle założona. Poprawiłem i działa. Jeszcze tylko muszę sprawdzić na zimnym silniku jak wsteczny wchodzi. |
|
|
|
 |
|