Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Lewarek skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 06-12-2014, 17:28   [Cari 1.8 GDI] Lewarek skrzyni biegów.

Miałem problem z tym, że nie wracał mi lewarek zmiany biegów przy ruszaniu na boki. Otworzyłem maskę wykręciłem obudowę filtra powietrza oraz puszkę z bezpiecznikami i puszkę z podciśnienia. Odpiąłem linkę, nasmarowałem za pomocą strzykawki olejem przekładniowym wszystkie ruchome elementy i nalałem oleju pod gumę przy wejściu do skrzyni. Problem raczej był przy skrzyni, bo linki chodzą lekko. Jest jednak inny problem. Lewarek skrzyni chodzi dziwnie jak by miał luzy. Wyjąłem go całego i odpiąłem linki. Nie bardzo widzę aby tam było coś wyrobione. Najdziwniejsze jest, że na allegro sprzedają tulejki ale u mnie są zupełnie inne. Gdzie się znajdują w końcu te tulejki plastikowe, elementy gumowe oraz tulejki stalowe? Przy lewarku skrzyni gdzieś w skrzyni? W sklepie powiedzieli, że takich części się nie dostanie. Dalej mam problem ze wstecznym który za płytko wchodzi i często zgrzyta. Wymienił bym te wszystkie elementy plastikowe ale u mnie są inne niż pokazane na zdjęciach na aukcjach. Czy ktoś mi może to wyjaśnić? Moja carisma pochodzi z Danii ale była wyprodukowana w Holandii. 2000 rok 1,8 GDI 125 koni. Może ja mam jakąś nietypową wersję ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-12-2014, 18:14   

Masz wszystko prawidłowo, w GDI jest sterowanie linkami i nie ma żadnych tulejek (te rzeczy były we francuskich skrzyniach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305 ) Płytkie wchodzenie wstecznego może miec związek z samą skrzynią (np blokuje się przesuwka)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 06-12-2014, 18:19   

To co widać na zewnątrz wygląda OK. Smarowanie dało dużo. Rozbiorę w drobny mak ten lewarek, wyczyszczę tulejki i przesmaruję. Tam jest też sprężyna. Może ona za słaba jest? Nie ma dostępnych tych elementów, bo bym je profilaktycznie wymienił. Wyglądają niby OK ale lekki luz jest. Lewarek nie działa tak płynnie jak w innych autach. Dzięki za info z tymi tulejkami, bo zachodziłem w głowę gdzie to jest. To co proponujesz?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-12-2014, 19:09   

Możesz jeszcze dobrać się do kasety lewarka wewnętrz auta i ją przesmarowac, jezeli problem bedzie tkwił wewnatrz skrzyni to trzeba bedzie demontowa ci rozbierac skrzynie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 06-12-2014, 23:48   

Mam już w domu wszystko. Jest wysmarowane jakąś wazeliną ale wytrę to i chyba zastosuję smarowanie jakimś olejem. Podczas mrozu smar stały twardnieje i jeszcze ciężej wszystko chodzi. Wykonanie całej kasety prosi o pomstę do nieba. Plastik słabej jakości. Jak się rusza lewarkiem, to cały korpus plastikowy się gnie. W środku jak jest ten pręt od lewarka i kula na której wszystko chodzi, to są jeszcze dwie białe (teflonowe) części, w których ta kula chodzi. Jest jeszcze taka cienka guma. Najwidoczniej to ma trochę pracować na boki.
A tak na marginesie to szykuję swoją carismę na wyjazd na narty i musi pokonać 1300km w jedną stronę. Nie chciał bym aby coś mnie zawiodło.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21017
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2014, 10:29   

7ukasz, tutaj masz schemat z częściami do GDi po 99r.
http://www.mitsubishi-mot...D200%26page%3D4

7ukasz napisał/a:
Jest wysmarowane jakąś wazeliną ale wytrę to i chyba zastosuję smarowanie jakimś olejem.

Jeśli są to elementy teflonowe to może to być specjalny smar.
Olej może chyba spłynąć i przyśpieszyć zużycie części :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 08-12-2014, 12:56   

O fajnie. Dzięki za rysunek. A wiesz gdzie te części można dostać? W sumie moje wyglądają na dobre ale w razie czego warto wiedzieć gdzie je dostać
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21017
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-12-2014, 19:13   

7ukasz napisał/a:
A wiesz gdzie te części można dostać?

Najszybciej w ASO :wink: .
Ewentualnie na podanej stronie wpisz swój Vin i możesz sprawdzić nr OEM poszczególnych części.
Mając nr. OEM szukasz po necie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 08-12-2014, 20:28   

[/quote]
Jeśli są to elementy teflonowe to może to być specjalny smar.
Olej może chyba spłynąć i przyśpieszyć zużycie części :? .[/quote]

Dokładnie to samo pomyślałem. Dałem specjalny smar, który nie powinien tężeć w niskiej temp. Wszystko wyczyściłem, bo było trochę brudu, przesmarowałem i zmontowałem. Zauważyłem, że sprężyna, która jest odpowiedzialna za wracanie lewarka przy ruszaniu na boki była źle założona. Poprawiłem i działa. Jeszcze tylko muszę sprawdzić na zimnym silniku jak wsteczny wchodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.