 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma 1.8] Słabe prawe przednie światło, zacisk tylni. |
Autor |
Wiadomość |
urbaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 06-12-2014, 15:02 [Carisma 1.8] Słabe prawe przednie światło, zacisk tylni.
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum. Carismę posiadam od kilku miesięcy, rocznik 96, wersja glx.
Krótko opiszę moje dwa problemy. Ostatnio byłem u mechanika z problemem zacisku prawego tylnego. Mechanik odkręcił, wyczyścił, ale jak on to mówił, coś w środku tłoczka jest nie tak i on tego zrobić nie może. Mianowicie tłoczek skacze, lekko się podnosi i wraca, tak jakby nie mógł dalej się wysunąć, takie przeskakiwanie, nie wiem jak to opisać najdokładniej. Nie wiem też, jak to działa prawidłowo, jak to wyglądać powinno w sprawnym elemencie.
Zamieszczam zdjęcie poglądowe (zdj. z grafiki google)
http://zapodaj.net/images/452a11b783e5a.png
Naczytałem się dużo, ale takiego problemu nie znalazłem jeszcze. Czy mogę spróbować jakoś to naprawić w własnym zakresie. Jak tak to czy może ktoś podrzucić temat ze zdjęciami najlepiej z takiej renowacji? Prosiłbym jeszcze o listę narzędzi jakie będę potrzebne, z racji tego że mam tylko kilka podstawowych kluczy i śrubokrętów (nie chciałbym utknąć w martwym punkcie podczas naprawy).
Drugi problem jaki mam to słabo świecące światło mijania prawe przednie. Mechanik zwrócił mi uwagę, że słabo świeci, poszedłem obok na stację kupić nową żarówkę z racji tego, że tamta była przepalona. Zakładam, a tu to samo, aby nie powiedzieć, że gorzej. Mechanik sprawdził miernikiem czy wszystko gra i powiedział, że muszę sam pogrzebać, bo mam dwa plusy w instalacji i coś namieszane jest. Nie wiem dokładnie o co mu chodziło. Światła poprzedni właściciel zrobił tak, aby po włączeniu samochodu automatycznie się zapalały, domyślam się, że stąd ten problem, ale nie wiem czy to przez to słabiej świeci. Możliwe też, że coś z kostką jest źle przy lampie, bo widać jakby coś tam nadpalone było i otaśmowany kawałek kabla. Gdzie zakupić i czy jest droga taka kostka jeśli to jej sprawka? Jak sprawdzić instalację elektryczną, bezpieczniki itp? Czy wszystko dobrze podłączone jest.
Starałem się opisać jak najwięcej. Dzięki z góry za jakąkolwiek odpowiedź |
Ostatnio zmieniony przez urbaniak 06-12-2014, 17:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-12-2014, 15:17
|
|
|
co do lampy to na początek sprawdź jakie masz napięcie na żarówce (powinno być 13,2V), a konektory przeczyść papierem ściernym |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2014, 15:31
|
|
|
W tej lampie prawdopodobnie nie ma dobrej masy przez wypalona kostkę , kupić taką możesz choćby tutaj http://allegro.pl/kostka-...4838828398.html lub tutaj http://allegro.pl/kostka-...4838714015.html lub w każdym sklepie motoryzacyjnym. Możliwe też, że wystarczy tylko przeczyścić. Jeśli chodzi o problem z hamulcem to raczej jest coś uszkodzone w mechanizmie ręcznego hamulca w zacisku i chyba najlepiej było by wymienić cały zacisk.
Powiem szczerze, że jakiś cienki ten mechanik jeśli nie potrafił sobie poradzić z takimi problemami lub chociaż poradzić niezbędną wymianę uszkodzonych elementów. |
|
|
|
 |
urbaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 06-12-2014, 16:57
|
|
|
Powiem szczerze, teraz po fakcie po wizycie u mechanika przeczytałem o tych zaciskach chyba z 20 tematów i tam było, że trzeba do tłoczka pod uszczelkę wd40 wlać, potem smar i rozruszać. Czy ktoś może potwierdzić, że tak mogę zrobić? I czy można odchylić uszczelkę żeby ewentualny syf wyleciał? Jak następnie odpowietrza się zacisk?
Mechanik już wiem, że dupa totalna, ponieważ z tego co widziałem, nawet do środka tłoczka nic nie wlewał, jedynie zacisk z wierzchu czyścił, ale to mogłem przeoczyć/ nie spojrzeć dokładnie. Jakbym wiedział to wcześniej stałbym nad nim, aby dokładnie to zrobił to w tematach było napisane. Chcę spróbować sam to ogarnąć w miarę możliwości, rozruszać, ale nie wiem jakie narzędzia będą potrzebne? Dodam równie, że robiłbym to na parkingu pod blokiem więc zabranie wymontowanego zacisku do domu i grzebanie nie wchodzi w grę, chciałbym wszystko zabrać z sobą na parking, aby nie zostawiać rozebranego koła...
Sprawa lampy jest taka, że świeci ona na żółto teraz, druga ładnie na biało, mocno bardzo. Wymienię kostkę, bo tania jest. A jak sprawdzić czy bezpieczniki są ok? Jak przepalony wygląda?
To jest pierwszy mój samochód po zdaniu prawa jazdy i myślałem, że takie pierdółki mechanik zrobi, teraz wiem, że trzeba przysłowiowo stać i patrzeć na ręce i gonić... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-12-2014, 18:10
|
|
|
Najbezpieczniej będzie kupić nowy zacisk albo zacisk po regeneracji, półśrodki naprawcvze nie zdaja egzaminu na dłuższa mete - rozbieranie zacisku pod blokiem na parkingu to cięzki temat bo na warsztacie wymaga to sporo uwagi. Odpowietrzenia standardowo, jedna osoba pompuje druga operuje odpowietrznikiem, pilnować trzeba poziomu płynu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
urbaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 06-12-2014, 18:49
|
|
|
Hmm a czy wymiana na nowy zacisk (po regeneracji), to ciężka sprawa? Mechanik pewnie policzy za to kilka dych, a chodzi o to, że aktualnie nie mam za dużo pieniędzy na te wydatki. Zbliża się też kontrola na stacji i chciałem rozruszać zacisk, aby tylko przeszedł, a i tak po nowym roku wymieniłbym zacisk. Tu taj gdzie aktualnie studiuję, nie znam dobrego mechanika, a w domu (300km stąd w rodzinie jest mechanik, więc on by mi porobił wszystko). Samochodem tym i tak nie jeżdżę za dużo o tej porze roku ( w lato do pracy potrzebny), jedynie aby nie zastał się i aby podładować raz na jakiś czas akumulator, żeby po zimie coś z niego zostało. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-12-2014, 19:07
|
|
|
Wymiana to kwestia odkręcenia zacisku od jarzma i przewodu z płynem nastepnie odpowietrzenia. Rozuszać możesz próbowac, ale musisz wziąśc pewną rzecz pod uwagę, oski recznego korodują i dlatego sie zapiekaja, jak rozruszasz to póxniej płyn może przeciekac ośką i tymbardziej cięzko będzie jeździć autem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2014, 20:05
|
|
|
Jeśli lampa świeci na żółto to na 100% słaba masa przez co świecą się dwa włókna jednocześnie tak jak byś podłączył żarówkę na 24V. Jest to typowa choinka czyli brak masy. Wymień tę kostkę lub przeczyść i pościskaj konektory w starej kostce jeśli nie są tak skorodowane że się pokruszyły. |
|
|
|
 |
urbaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 08-12-2014, 09:57
|
|
|
A jeszcze mam pytanie odnośnie zacisku. Czy one są uniwersalne? Tzn. Na allegro są takie z 38mm średnicą innych nie ma. Czy do rocznika 96 będzie pasował taki? Namierzyłem też taką aukcję:
http://olx.pl/oferta/zaci...D5-ID53sRl.html
Chyba opłaca się? Tym bardziej, że już po wymianie mogę odesłać i gwarancja 12 miesiecy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-12-2014, 10:07
|
|
|
Najlepiej zdejmij klocki i zmierz średnicę tłoczka to na pewno będziesz wiedział. Nie jestem pewien ale chyba jak kiedyś kupowałem zestaw uszczelniaczy do tylnego zacisku do Carismy to były chyba dwa rozmiary. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 08-12-2014, 21:58
|
|
|
Ja to bym cały zacisk kupił i nie trzepałbym się w jakieś naprawy. Za około 100 pln można wyhaczyć w miarę dobry zacisk który pohula jeszcze któryś rok. Wymiana całego zacisku jest praktycznie banalna i jesteś sobie w stanie sam to zrobić (tak myślę ) Najważniejsze żeby odpowietrznik był dobry i żeby można było dobrze odpowietrzyć układ. Jak dla mnie jest to około 0.5 godziny roboty z odpowietrzeniem. A co do światła to zrób tak jak pisze plecho1, powinno poskutkować
[ Dodano: 08-12-2014, 22:00 ]
Volvo s/v40 i carisma to jest to samo. Do Twojego podejdzie ze zdjęcia 1 lub 3 (najlepiej sprawdź u siebie jak wygląda). |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-12-2014, 21:19
|
|
|
Jaro1974, Z zaciskiem nie musi być tak "kolorowo", ponieważ jeżeli ma zaciski AKEBONO (śr. tłoczka 35mm) to jest to towar deficytowy i raczej tylko regeneracja... |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
|
|