[Cari 1.9DI-D] Za niskie obroty na biegu jałowym. Paliwo ? |
Autor |
Wiadomość |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 10-12-2014, 17:39 [Cari 1.9DI-D] Za niskie obroty na biegu jałowym. Paliwo ?
|
|
|
Witam,
zatankowałem dziś moją Cari na BP i zauważyłem, że po przejechaniu około 1km na światłach nagle spadły mi obroty silnika do około ~500rpm (cała buda aż drga), do tego od silnika słychać dziwny szum jakby paska o obudowę, ma ktoś pomysł w czym problem?
Przed zatankowaniem auto ładnie odpaliło pod pracą, na światłach nic się nie działo, wszystko chodziło jak należy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2014, 18:45
|
|
|
Zerknij pod maske skąd dochodzi niepokojący odgłos, problem z obrotami może mieć związek z jakością paliwa, zatem kontrola filtra jezeli dawno nie byl zmieniany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 10-12-2014, 18:51
|
|
|
Szum dochodzi z lewej strony jakby z tyłu. Co do filtra to 500km temu był wymieniony na nowy (Mecafilter bo Manna nie było).
Przed chwilą poszedłem do samochodu, odpaliłem go i mam wrażenie, że chodzi równiej.
Uprzedzając, rozrząd był wymieniony przy przebiegu 283tyś (aktualny przebieg 294tyś) przez poprzedniego właściciela w styczniu tego roku (rozrząd + pompa wody). Jutro ma mi dać znać co dokładnie było wymienione wtedy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2014, 19:01
|
|
|
Lewa strona z tył - referencyjnie lewa strona to strona kierowcy, zatem czy jest to po stronie skrzyni Jezeli nie to po prawej z tyłu jedyne co może przyjść na myśł to albo coś z rozrządu albo turbina |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 10-12-2014, 19:13
|
|
|
Lewa jak stoję przed autem i zaglądam pod maskę czyli referencyjnie prawa czyli właśnie okolice paska rozrządu i paska osprzętu. Co do turbiny to była wsadzona nowa (mam fakturę) przy przebiegu 222tyś i dbam o nią (gaszę auto zawsze po chwili postoju na parkingu, a nie od razu).
Czekam do jutra na informację odnośnie paska osprzętu (w DID są dwa paski o ile dobrze ogarnąłem), który mógł być niewymieniany od niepamiętnych czasów. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2014, 19:17
|
|
|
Pasek osprzętu jest jeden, obsługuje, alternator, wspomaganie i klimatyzacje naraz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 10-12-2014, 21:52
|
|
|
Przez dwa miałem na myśli pasek rozrządu + pasek osprzętu, razem dwa Mam wrażenie, że to rolka paska osprzętu. W wolnej chwili zdejmę pasek i zobaczę czy stawia opór bądź hałasuje jak się ją ręką pokręci. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2014, 21:55
|
|
|
Rolka osprzętu znajduje się bliżej alternatora (sam alternator tez ma sprzęgiełko które może dać o sobie znac), rolka paska rozrządu znajduje sie tuz pod kołem żebatym wałka rozrządu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|