 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Komputer ECU Colt 1,5 12V 4g1 1991r Jak sprawdzić ??? |
Autor |
Wiadomość |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2015, 09:33 Komputer ECU Colt 1,5 12V 4g1 1991r Jak sprawdzić ???
|
|
|
Witam
Brak sterowania silnikiem krokowym, szarpie silnikiem, nie odpala na zimnym. Były wylane kondensatory, wymienione, ścieżki i przelotki sprawdzone, prąd przechodzi z jednej na drugą strone płyty. Podejrzewam że elektrolit zwarł nóżki w procku odpowiadającym za sterowanie systemem zaplonowym, pytanie jak to sprawdzić, ktoś ma jakiś pomysł lub doświadczenie?
Może schemat ECU lub instrukcję gdzie jakie piny pomierzyć ?
Komputer wywala i wywalał błędy:
13 - Zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na czujniku temperatury powietrza
14 - Czujnik położenia przepustnicy z przełącznikem biegu jałowego
15 - Czujnik położenia regulacji prędkości na biegu jałowym
21 - Czujnik temperatury chlodziwa
25 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego
Może ktoś ma pożyczyć ECU na sprawdzenie na 5 min jak zachechła to odkupię |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 05-01-2015, 08:13
|
|
|
Schemat nie znajdziesz - próbowałem wiele razy, ale nawet w serwisie nam go nie przysłali (ECU figuruje jako całość).
To co widać, to błędy stabilizatora 5V - na tym napięciu chodzi procesor (skoro wyrzuca błędy, to jego stabilizator wydaje się OK i wygląda, że działa) oraz zasilanie czujników - szukałbym problemu w tranzystorze i okolicy (ten zielony na radiatorze - przy jednym z kondensatorów 47uF, zaraz obok przekaźników wtryskiwaczy). Sprawdziłeś zenerkę? - robiłem to lata temu i nie pamiętam, chyba D2 to była i chyba na 7,2V. |
|
|
|
 |
hegemonez
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-01-2015, 09:46
|
|
|
Widze kolega w temacie. Wyjme jeszcze raz ecu i za pare dni dam znac. Po wymianie wyjałem go jeszcze raz i dopatrzylem się wypalonych ścieżek przy tym układzie. Niestety zero poprawy. Sprawdzę to co mòwiłeś i resztę jak sie uda. |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 05-01-2015, 13:14
|
|
|
Niestety kompa od C5x ostatni raz widziałem w okolicach roku 2005 i dlatego już nie pamiętam dokładnie. Często też paliły się rezystory wejściowe (jak były) - chyba R17/18 o oporności kilkunastu omów mocy chyba 2W. Ale te akurat doskonale widać. Natomiast dioda zenera to był SMD i spalona nie daje takich wizualnych podstaw.
Jak padnie zasilanie czujników to potem są te błędy. ECU sprawdza napięcie i jeśli nie mieści się w normie, to wyrzuca błąd. Masz powiedzmy zasilanie 5V, opornik i na nim spadek 2V to ECU widzi 3V i jest OK. A jak masz 12V (brak stabilizacji) to po spadku 5V i ECU widzi 7V co nie mieści się w normie. |
|
|
|
 |
|
|