[2.8 TD] Silnik odpala ale potem gaśnie (Pajero II 99rok, si |
Autor |
Wiadomość |
majkiel76
Nowy Forumowicz m@jkiel76
Auto: Pajero 2.8 GLS (3d)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 27-08-2012, 10:26 [2.8 TD] Silnik odpala ale potem gaśnie (Pajero II 99rok, si
|
|
|
Witam wszystkich...
Mam pewien problem z moim Pajero. Problem objawia się tym, że samochód normalnie odpala (co prawda trzeba go troche pokrecić), następnie silnik pochodzi jakies 15 - 20 sekund i zaczyna gasnąć. Wygląda jak by się po prostu kończyło paliwo i oczywiście silnik gaśnie.
Następnie jak już go dobrze pokręce rozrusznikiem to w końcu odpala, ale tak jak by najpierw na 1, potem na 2 cylindrach - prychnie/kichnie i odpala już na normalnych obrotach po czym jeździ już jak nalezy i w ogle się nie dusi.
Musze coś z tym zrobić bo przecież rozwalę rozrusznik.
Mam podejrzenie że gdzieś cofa się paliwo podczas postaju i te pierwsze 15 - 20 sekund to jest paliwo które siedzi w pompie wtryskowej i jak zostanie wypalone to gdzies pojawia się bania z powietrzem i silnik zdycha.
Dodam jeszcze ze na miejscu parkingowym nie ma żadnych plam z paliwa (moje Pajero nie znaczy terenu, he he he).
Czy pompa paliwowa ma opcję ręcznego podpompowania paliwa ? Jest jakas dźwigienka do podpompowania ? Jeśli tak to gdzie jej szukać ?
Poradźcie proszę jak podejść do tego zagadnienia.
Dziękuję bardzo i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 27-08-2012, 11:06
|
|
|
zmień przewody na przezroczyste z filtra paliwa do pompy i z filtra do rurek aluminiowych które idą do baku! a pompke masz właśnie na tym filtrze od góry! często zdarza się że ręczna pompka nie działa! |
|
|
|
 |
pajerak
Forumowicz pajerak

Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 70 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-08-2012, 14:14
|
|
|
Witam !!! Sprawdz uchwyt filtra paliwa ten z pompką bo często bywa że w tym miejscu się przypowietrza. Druga rzecz to może być zimering na pompie wtryskowej co często się objawia tak jak u Ciebie!!!
Pozdrawiam !!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 28-08-2012, 09:32
|
|
|
Najpierw sprawdzasz cały układ zasilania, wszystkie łączenia...gdy to nie pomoże, to Simmering na pompie- jest tani, ale wiąże się z demontażem pompy wtryskowej. Możesz faktycznie założyć na zasilanie pompy przeźroczysty przewód i jako zbiornik użyć przeźroczystej bańki- niech pochodzi do rozgrzania >potem go zgaś i poczekaj z 2 godziny i obserwuj czy w bańce nie przybywa paliwa (jak przybywa i jeszcze brudne od oleju, to masz pewność, że to simmering). Aha i to bardzo ważne, bo czasem jak na simmeringu jest duża nieszczelność, to potrafi zasysać ropę do oleju silnikowego, a to już jest niezdrowe dla silnika!!! Obserwuj jak wygląda olej. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
majkiel76
Nowy Forumowicz m@jkiel76
Auto: Pajero 2.8 GLS (3d)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 09-09-2012, 20:18
|
|
|
Witam po sporej przerwie.
Dziękuję wszystkim którzy zaangażaowali się w odpowiedź dotyczącą mojego problemu.
Wygląda na to że gdzieś zapowietrza mi się układ paliwowy. Po 2 tygodniach stania bez rozruchu, udało się zlokalizować pompkę do "podpompowania" na górze filtra paliwa (taki grzybek / kapelusik do podpompowania). Wystaczyło jakieś 8 "pompnięć" i Misiek zapalił jak głodny jazdy
Teraz wygląda na to że gdzieś jest jakieś nieszczelne połączenie na linii pompa wtryskowowa / filtr paliwa <-> zbiornik paliwa ale dziwne jest to, że nie mam żadnych wycieków (czyli plam na miejscu garażowym).
Jeszcze raz pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
m@jkiel76 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-09-2012, 07:24
|
|
|
Przerdzewiał ssak w zbiorniku. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
majkiel76
Nowy Forumowicz m@jkiel76
Auto: Pajero 2.8 GLS (3d)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 10-09-2012, 12:45
|
|
|
@zbyszekm2
A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ?
Na razie odpowietrzyłem pompką na filtrze i jest ok. Misiek zapala i ryczy jak zły - wiec paliwa ma pod dostatkiem |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-09-2012, 15:14
|
|
|
majkiel76 napisał/a: | @zbyszekm2
A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ?
Na razie odpowietrzyłem pompką na filtrze i jest ok. Misiek zapala i ryczy jak zły - wiec paliwa ma pod dostatkiem |
być może zepsuł Ci się zawór zwrotny i paliwo cofa się do baku. Kup jednokierunkowy zaworek do paliwa rozetnij przewód paliwowy między pompą wtryskową a filtrem i tam go zamontuj
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-09-2012, 15:29
|
|
|
Cytat: | A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ? | oj ma 1) pełny zbiornik->> zapalanie bez problemowe, 2) samochód przechylony na "korzystną " stronę ->> też zapali ale gdy będzie mniej paliwa to kłopot murowany a zima za pasem.
Eskapada napisał/a: | Kup jednokierunkowy zaworek do paliwa rozetnij przewód paliwowy między pompą wtryskową a filtrem i tam go zamontuj | możesz też dla pewności wstawić przeźroczysty przewód paliwowy (dodatkowo) ->> zobaczysz skąd idzie powietrze. Przerabiałem ten temat dość dogłębnie tak że chyba mógł bym się doktoryzować ale wierzaj mi nic na skróty potem strasznie to się może zemścić. Zajrzeć do baku nie jest wielką i kłopotliwą sprawą a może i warto było by wymienić przewody paliwowe od baku do pompki
Weź też jakiś baniak np 5l z paliwem i podłącz przed filtrem ->> przed długim postojem np nocnym i odpowietrzeniu pompką na filtrze->> zobaczysz co się będzie rano działo czy zapali od razu czy też czkawki dostanie->>. Od razu to zapowietrzenie na drodze od baku do pompki/filtra jeśli czkawka to od filtra do wtryskiwaczy to tam powietrze sobie wchodzi. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
majkiel76
Nowy Forumowicz m@jkiel76
Auto: Pajero 2.8 GLS (3d)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 10-09-2012, 15:40
|
|
|
@Eskapada
Czy oryginalnie taki zaworek był w ogóle montowany i jeśli tak to gdzie go szukać (gdzieś po drodze, pod spodem) ?
Poza tym czy ktoś umie podać / opisać jak wygląda w detalach układ paliwowy w Pajero '99 (3d) z silnikiem 4M40 ? Czy pompa wtryskowa w sytuacji awaryjnej moze pracować na zbiorniku opadowym (butelka z wężem z ropą) ? Czy wymaga podania paliwa pod jakimś ciśnieniem z pompy paliwa która musi się gdzieś znajdować miedzy zbiornikiem a wtryskową ? Czy pompa paliwa jest gdzieś w komorze silnika (na silniku), czy gdzieś przy zbiorniku - bo wiem że są auta która i takie cudo mają.
Przypraszam za gupie pytania ale kiedyś udało mi się w benzynówce (właśnie na butelce po pepsi i kawałku wężyka) dojechać do domu. Niestety wpadłem na debilny pomysł i przeprowadziłem się do miasta. Nie mam w związku z tym bezpośredniego dostępu do kanału, więc świecę lampką czołową jak jakiś kretyn i próbuje znaleźć coś pod maską.
W poniedziałek planuje grubszą trasę (wyjazd w góry) i myśle że łącznie zrobie jakieś 1 tys KM (w tym troche po lesie). Mam nadzieję że misiek da rade.... a jak by co to będę go odpowietrzać pompką na filtrze.
Pozdrawiam i ponownie bardzo dziękuję za zaangażowanie i chęć pomocy.
------------------
majkiel76 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 10-09-2012, 16:00
|
|
|
Pompy paliwowej jako takiej zewnętrznej nie ma, jest ona częścią pompy wtryskowej. I śmiało może pracować na butelce. Takiego zaworka jak pokazał Eska też nie ma w oryginale bo zwór zwrotny jest w pompie. Ale pewnie co drugi z nas taki zawór już ma. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-09-2012, 20:01
|
|
|
Zaworek kupisz praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym->> nie pomyl tylko kierunków przepływu. Miałem zamontowaną pompkę wspomagającą zaraz za bakiem produkcji DDR ale na obudowie nie ma żadnych danych. Na "butelce" możesz jechać nic się nie stanie i nie potrzebujesz kanału aby zamontować. Zaworek zwrotny też mam zamontowany Pompa paliwowa jest pod interkulerem czyli stojąc przodem do silnika po prawej stronie na silniku. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 11-09-2012, 00:08
|
|
|
majkiel76 napisał/a: | @zbyszekm2
A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ?
Na razie odpowietrzyłem pompką na filtrze i jest ok. Misiek zapala i ryczy jak zły - wiec paliwa ma pod dostatkiem |
Ma ssak do zapowietrzania i to sporo.
To jeden z pierwszych elementów układu paliwowego który przeżera rdza.
U siebie wymieniłem wszystkie przewody paliwowe ze zbiornika do pompy i powrót.
Niestety ze względu na zaporową cenę ssak pozostał oryginalny ale też jest naprawiany.
Nie ma co kombinować, należy WSZYSTKIE przewody paliwowe wymienić na nowe.
Pozdrawiam! |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-09-2012, 07:08
|
|
|
jeszcze raz napiszę, sprawdź ssak, jeśli tego nie sprawdzisz dalsze szukanie nie ma sensu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
bogdanz
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Jawornik Polski
|
Wysłany: 26-11-2012, 22:13
|
|
|
U mnie było to samo, po kilkugodzinnym postoju odpalał, a po chwili gasł i trzeba było kręcić rozrusznikiem, mechanicy czyścili układ paliwowy, sprawdzali szczelność i nic. Pomogła dopiero regeneracja pompy. |
|
|
|
 |
|