[1.6] Asx nie jeździ prosto |
Autor |
Wiadomość |
Mikrus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Google
|
Wysłany: 03-11-2014, 13:28 [1.6] Asx nie jeździ prosto
|
|
|
Moj nowy asx 1.6 invite opony fabryczne nie jeździ prosto. Nie zależnie od prędkości, puszczam kierownicę ustawiona prosto auto powoli zjeżdża z drogi, minimalna korekta i jedzie w druga stronę. Byłem z tym w serwisie sprawdzili zbieżność , cisnienie w oponach i nic dalej ściąga. Dali sie przejechać innym asx tekstowym wersja bluesky i to samo tez nie jeździ prosto.
Czy ktoś przerabiał ten problem? Czy te auta tak maja ze prosto nie jezdza? |
_________________ Mikrus Asx 1,6 invite 2014 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-11-2014, 15:39
|
|
|
Witaj.
W mojej opinii każde auto ma jeździć prosto.
Jeżeli ASX jest na gwarancji, to niech chłopaki w serwisie działają.. i już |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2014, 15:48
|
|
|
Samochód musi jeździć prosto. |
|
|
|
 |
quarniento
Forumowicz
Auto: ASX diesel na cztery łapcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2014, 16:47 Re: Asx nie jeździ prosto
|
|
|
Mikrus napisał/a: | Moj nowy asx 1.6 invite opony fabryczne nie jeździ prosto. Nie zależnie od prędkości, puszczam kierownicę ustawiona prosto auto powoli zjeżdża z drogi, minimalna korekta i jedzie w druga stronę. Byłem z tym w serwisie sprawdzili zbieżność , cisnienie w oponach i nic dalej ściąga. Dali sie przejechać innym asx tekstowym wersja bluesky i to samo tez nie jeździ prosto.
Czy ktoś przerabiał ten problem? Czy te auta tak maja ze prosto nie jezdza? |
Na prostej drodze z bardzo dobrą nawierzchnią powinien minimalnie zjeżdżać w lewo. Przykładowo przy prędkości ca 80-100 km/h odchyłka ok 0,5 - 1 m na dystansie ca 100 metrów (I tak jest u mnie w 1,8). Większość europejskich wozów ściąga w prawo. Kiedyś mieliśmy w robocie dwa identyczne Focusy II, ten sam zonk, sprawdzanie zawieszenia, etc, zamieszanie w serwisie, brak jakichkolwiek usterek. Jakiś czas później doczytałem w sieci, to nie błąd - tak ma być, deska ratunkowa w przypadku zaśnięcia/zasłabnięcia kierowcy.
Powyższe info z tak zwanych mądrości internetowych, chętnie do weryfikacji jeśli ktoś poprze poważnym źródłem. |
|
|
|
 |
mhds
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2014, 20:16
|
|
|
Podejrzewam ze gdyby to byla wspomniana "deska ratunku", to samochody japonskie nie dostalyby homologacji bez przerobek na rynkach prawostronnych. A poza tym jesli tak by bylo, to madrale w serwisie powiedzieli od razu ze tak ma byc...
Moze chodzi o to ze jak jedziesz sam to masz po lewej stronie ciezej i sciaga Cie w lewo, sprobuj przejechac sie z pasazerem. Z drugiej strony mowisz ze leci tez w prawo... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-11-2014, 20:23
|
|
|
mhds - z tego co wiem każda dobra droga ma spadek "daszkowy" chyba około 1,5%... Więc już dlatego będzie ściągało w prawo... |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2014, 20:24
|
|
|
W Turbo Kamerze było już kilka programów ze ściągającymi samochodami. Samochód nie może ściągać. |
|
|
|
 |
quarniento
Forumowicz
Auto: ASX diesel na cztery łapcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2014, 00:55
|
|
|
@mhds
No właśnie w tym sęk, że w przypadku wspomnianych fordów serwisy rozłożył ręce (geometrie, zbieżności i takie tam). Było z tym trochę hecy, bo żeby mechanikowi wytłumaczyć o co chodzi - no przecież jeżdżę po placu i jest OK, trzeba było delikwenta zabrać z serwisu na taki kawałek asfaltu na którym raz można było trochę pocisnąć (lepiej widoczne przy większych prędkościach) a dwa musiał być "idealny" o co do dzisiaj nie jest łatwo.
Wozy były eksploatowane przez nas 4 lata po ca 25-30 kkm/rocznie. Na pewno jeden z z nich jeszcze jeździ i ma się dobrze z przebiegiem ca 180-200 kkm. W każdym razie gum nie "cięło" i nie słyszałem od nowego właściciela żadnych skarg w temacie. W swoim egzemplarzu wymieniałem przednie amortyzatory i też tak samo delikatnie ściągał w prawo.
Nie ukrywam, że delikatne ciągnięcie w lewo w Miśku przyjąłem jako coś oczywistego - opon też nie ścina, do tej pory ca 60 kkm.
Tak samo się zachowywał/zachowuje z pasażerem, różnica wagi ok 35 kg. |
|
|
|
 |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 04-11-2014, 07:58
|
|
|
Hm
Przeciez przy większych prędkościach znaczenie już maja dokladnosci opon, felgi etc... - jeśli ktoś myśli, ze sa idealne to dopiero ZONK
Przy małych prędkościach sa duże opory wiec i drobne niedokladnosci sa nieistotne.
Przy dużych prędkościach powyżej 80 km/h już oprócz jakości podzespolow/elementow samochodu wpływ ma jakość jezdni (pod każdym względem) np. katy pochylenia, jakość asfaltu / betonu itp. jak również rozlozenie obciążenia w samochodzie.
Mysle, ze nie a możliwości sprawdzić tego w tzw. idealnych warunkach bo takich nie ma. Jeśli nie zużywa nierównomiernie opon to chyba jest OK jak na urządzenie typu samochod (setki części o roznej jakości) o ile na odcinku 100m nie zjezdza się do rowu
BTW. Asfaltu nie kladzie komputer z drukarki 3-D tylko wielkie maszyny i ludzie a dokladnosc drog odbiega od dokladnosci samego samochodu -bo tak ma być. Tylko "please" niech nikt nie wypisuje bzdur, ze za granica to ... a u nas jak zwykle ...
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mikrus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Google
|
Wysłany: 04-11-2014, 12:59
|
|
|
Żeby to doświadczyć to nie musi być dużą prędkość i super równa droga. Jest to wyczuwalne nawet przy 60km/h.
Czy macie też w swoich asx nie odbijanie kierownicy do końca przy skrecie?
Podejzewam, że może też być związane z jazda prosto. |
_________________ Mikrus Asx 1,6 invite 2014 |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-11-2014, 21:53
|
|
|
Co prawda teraz mam Lancera który jeździ prosto, ale:
-jeździłem Focusem I 1,6 i za nic w świecie nie chciał trzymać kierunku po puszczeniu kierownicy;
-jeździłem Focusem Cmaxem 2,0 tdci który robił to samo.
Zbieżność ustawiałem 2 razy do roku, samochody utrzymane w stanie "cukieras".
Po dłuższych poszukiwaniach dałem sobie spokój. TTTM. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 10-11-2014, 00:22
|
|
|
mój aircors odpukać nie ściąga. poprzednio skoda ściągała tylko na zimowych oponach zawsze w prawo bez względu na to jak się przełożyło opony (kilka kombinacji). wcześniej większość samochodów jeździła prosto, chyba że coś było w zbieżności. samochód na płaskim asfalcie ma jechać prosto |
|
|
|
 |
Mikrus
Nowy Forumowicz
Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Google
|
Wysłany: 18-11-2014, 19:14
|
|
|
Ściąganie to było jak nie wiało. Teraz jak wiatr silniejszy to auto pływa prawo - lewo.
Moze to ma związek z kontem natarcia przednich kół. Koła powinny byc lekko do siebie skierowane.
[ Dodano: 18-11-2014, 19:22 ]
Czy w swoich asx macie to że po skręcie kierownica wraca do jazdy prostej? U mnie nie odbija do końca. Skrecam, puszczam kierownicę i auto dalej lekko skręca . Czy macie coś takiego w swoich autach? |
_________________ Mikrus Asx 1,6 invite 2014 |
|
|
|
 |
widmo
Mitsumaniak widmo

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 65 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-11-2014, 19:50
|
|
|
Mikrus, potwierdzam, w moim też trzeba jej nieco pomóc aby powróciła do pozycji "0" i to bez względu na prędkość chociaż mam wrażenie, że im szybciej tym chętniej powraca. Ale faktem jest, iż nigdy bez ręcznej korekty. |
|
|
|
 |
|