[Cari 1.9DI-D] Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 15-11-2014, 21:43 [Cari 1.9DI-D] Skrzynia biegów
|
|
|
Zaznaczam, że czytałem prawie wsio, co dotyczy problemów z biegami
I już zgłupiałem - wszędzie się "przewijają" tulejki, ale gdzieś w jakimś temacie ktoś napisał, że w DiD jest sterowanie linkami.....więc? Tulejki czy linki? Co jest przyczyną ciężkiego "wchodzenia" 4-5? Z resztą nie mam problemów. A te pozostałe to w trakcie zmiany drążek robi ruch i w pewnym momencie jest blokada, jakby coś stawało na drodze. Już różnie sobie radzę. Albo wciskam ponownie sprzęgło, albo siłowo pchnę drążek i jakoś wejdzie. Ale nie podoba mi się ten sposób, bo nie wiem, jak długo to podziała.... Oczywiście nie jest to non stop, bo czasami jest ok. Ale w 90% nie jest ok |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-11-2014, 09:50
|
|
|
Linki - kontrola stanu i mozliwości regulacji, olej w skrzyni do weryfikacji w razie konieczności wymiana |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 16-11-2014, 20:02
|
|
|
pierwsze co możesz spróbować to zdemontuj gałkę z dźwigni zwiany biegów, następnie skórzaną manszetę osłaniającą mechanizm masz tam dwa cięgna, i przegub kulowy możesz wpuścić w te rurki z których cięgna wychodzą trochę smaru silikonowego albo litowego w spay-u jeżeli to nie pomoże to trzeba powtórzyć czynność z drugiej strony czyli od strony skrzyni jedna linka odpowiedzialna jest za ruch dźwigni w poziomie druga w pionie |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 16-11-2014, 20:20
|
|
|
marko22 napisał/a: | wszędzie się "przewijają" tulejki, ale gdzieś w jakimś temacie ktoś napisał, że w DiD jest sterowanie linkami.....więc? Tulejki czy linki? |
Na pewno linki sprawdz mocowania przy skrzyni |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 29-11-2014, 12:59
|
|
|
Witam ponownie. No jednak nie linki Panowie. Po zdjęciu linek całość chodzi bezgłośnie. Dziś wracałem z Warszawy i po przejażdżce prawie 170 na obwodnicy Mińska, przy zjeździe zaczęło mi tak hałasować, że myślałem - coś się urwało. No nic. Trzeba jechać dalej. Ucichło i od tej pory praktycznie chyba skończyła się skrzynia albo łożyska. Wrzucenie 4 graniczyło z cudem. Na rondzie już w Siedlcach nie mogłem zjechać, bo żadnego biegu nie mogłem wrzucić. A jak się udało, to strzeliło jakby sprzęgło odpadało. Doturlałem się jakoś do mechanika i gość powiedział krótko - skrzynia do zdjęcia. Dobrze, jak poszły tylko łożyska. A jak coś więcej, to skrzynia złom. A najlepsze, że nie mógł dopatrzeć się, co to za wynalazek. Bo mówi, że we wcześniejszych Carismach wsteczny był "do przodu". Ktoś wie, jaka skrzynia tu siedzi? Renault czy Volvo, czy może jakieś japońskie cudo? W poniedziałek stawiam na warsztat i znowu bujanie się pociągami |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 29-11-2014, 13:12
|
|
|
marko22 napisał/a: | Ktoś wie, jaka skrzynia tu siedzi? Renault czy Volvo, czy może jakieś japońskie cudo? | Na skrzyni, gdzieś tam w którymś miejscu jest nabity napis "Volvo". Olej ma spełniać normę Volvo....
Była dość długa dyskusja na Forum na ten temat i konkluzja była taka, że jest to efekt kooperacji Volvo-Renault. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-11-2014, 18:32
|
|
|
W TD była skrzynia renault wiec wsteczny mógł być do przodu obok jedynki, w DiD jest skrzynia F5MV1 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24-12-2014, 00:23
|
|
|
Wracam ponownie. Skrzynia złom. Nowa (używana) 600zł plus montaż, razem ok 1tys. No cóż. Za niechlujstwo się płaci. Okazało się, że w starej praktycznie nie było oleju, 4 i 5 miała popalone zębatki i ogólnie tragedia. Jakbym sprawdził wsio po kupnie, może bym tego uniknął, ale jak to zwykle bywa - brak czasu. Pojawiły się za to inne problemy. Od początku nie miałem światła wstecznego. Po wymianie skrzyni dalej nie ma. Następne - brak wskazań prędkości. Czujnik prędkości został nawet ze starej założony - zero. Obroty są, prędkości nie ma. Kilometrów też nie liczy. I na koniec pozostała pięknie świecąca lampka SRS. To pewnie wynik długiego odłączenia akumulatora. Ręce mi już opadają z tym samochodem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-12-2014, 07:24
|
|
|
Może doszło do uszkodzenia czujnika VSS (dostałą sie wilgoć, zaśniedziały styki, zimne luty, etc) w skrzyni albo wiązki przy demontazu skrzyni - wypadałoby sprawdzić sam czujnik czy generuje impulsu podczas obracania wałkiem.
Bład SRS skasowac, przy okazji mozna zajrzeć do ECU czy widzi prędkośc pojazdu w trakcie ruchu, jezeli tak wskazywac by to mogło na licznik albo wiązkie między licznikiem a ECU
Co do światł wstecznego, nalezy sprwdzić włacznik światła wstecznego na skrzyni, wiązke oraz zarówki w lampach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24-12-2014, 08:57
|
|
|
Robert...piszesz o tym czujniku, co napisałem? Nie mam pojęcia, jak go sprawdzić. Jeśli można by mieć zastrzeżenia do tego z drugiej skrzyni, to z mojej starej działać powinien na pewno. Bo jednak wskazania były. Wiązkę gość niby sprawdził, napięcie do czujnika dochodzi. Błąd SRS oczywiście, że trzeba skasować, ale....trzeba mieć czym Sam mechanik od skrzyni podłączał się kompem, ale skasował tylko błędy z silnika. Do poduszek ni cholery nie mógł się dostać. Pojechałem do większego warsztatu, gdzie zakupili SPECJALNIE zestaw do komunikacji z tzw. japończykami i......lipa Sam się nawet bawiłem tym ustrojstwem i też lipa. Zero komunikacji. Ani bezprzewodowo, ani po kablu. Czujnik wstecznego sprawdził mi też na "krótko" i światła nie ma. Ba....nie działa mi też ogrzewanie tylnej szyby (lusterka ok). Zajrzałem nawet pod tę gumkę między klapą a karoserią, ale wygląda tam raczej wszystko dobrze. Żarówkę sprawdziłem jedną tylko i jest cała Na razie daję spokój, bo wiadomo, święta.
Tak więc życzę wszystkim Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego 2015 roku |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-12-2014, 10:46
|
|
|
marko22 napisał/a: | Do poduszek ni cholery nie mógł się dostać. |
Miałem to samo z kasowaniem, w większości warsztatów nie mogli się połączyć z SRS-em .
Tak mnie denerwowała kontrolka, że miałem podjechać nawet do ASO.
Ostatecznie skasowano mi za 20zł LAUNCHEM x431 z dedykowaną końcówką do Mitsu.
Jak nie sprawdzałeś to sprawdź dobrze wszystkie bezpieczniki. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-12-2014, 13:54
|
|
|
Jezeli do czujnika dochodzi napięcie to nalezy sprawdzić czy na wolnym pinie będzie generowane napięcie podczas obracania wałka, przyczyna może być dośc prozaiczna bo wystarczy ze leciutko pośniedzieja styki i nie będzie działać ani na jednym ani na drugim czujniku.
Co do czujnika wstecznego, jezeli sam czujnik działa prawidłowo i ze skrzyni jest prawidłowo wyzwalany to pozostaje wada w wiązce elektrycznej.
Pozdrawiam i Wesołych Świat |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 25-12-2014, 12:17
|
|
|
Postanowiłem zajrzeć do bezpieczników przed wczorajszym wyjazdem. Spalony okazał się od światła wstecznego. Zdziwiony byłem bardzo kiedy po wymianie zniknęła kontrolka SRS i zaczął działać licznik. No świetnie, myślę sobie. Wsteczny też działa. Niestety podczas jazdy (po włączeniu wstecznego raczej) znowu to samo. Czyli poszedł bezpiecznik. Ale nie od razu. Bo jakiś czas działał. A czemu to odpowiada za licznik i SRS to nie mam pojęcia. Ale jakiś związek ma. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-12-2014, 12:40
|
|
|
Może zwarcie w lampie lub żarówce - najprościej wykluczyć (odpiąc wtyczki od lamp i wlaczyć wsteczny, czekać aż się przepali bezpiecznik, jak się przepali to wina w wiazce, jak sie nie przepali to najpierw podpiac jedna lampe, czekać az sie przepali, jak sie nie przepali, podpiac druga lampe, jak sie przepali to wymienić zarówke albo sprawdzić gniazdo żarówki troche namieszałem ) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marko22
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 25-12-2014, 18:01
|
|
|
Ale za to jak szczegółowo Wygląda to tak. Na postoju wsteczny świeci. Stałem chyba z 5 minut i nic się nie stało. Jak tylko pojechałem trochę, podczas pracy silnika włączyłem wsteczny bo cofałem i bezpiecznika nie ma. Czuję, że poprzedni właściciel miał to samo, bo na starej skrzyni kostka od wstecznego była całkiem wypięta. Gdzie szukać dalej? |
|
|
|
 |
|