[CSx Ogólne] olej w skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
arti32
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 38 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 01-10-2013, 21:57 [CSx Ogólne] olej w skrzyni biegów
|
|
|
Witam
Mam juz 190yś km w swoim lancerze 1.6 i zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni bo od nowości nie był wymieniany. Jak skąplikowany to zabieg? Gdzie są korki wlewu i spustu oleju ze skrzyni (ewentualnie jakas fota / schemat)? Jakie są zalecane przebiegi na wymianę oleju w skrzyni i jakiego oleju użyć? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia poziomu oleju?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 09-10-2013, 11:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-10-2013, 08:11
|
|
|
API GL-4 75W-85W ew 75W-90
Korek wlewu oleju od strony chłodnicy, wniej więcej w połowie wysokości skrzyni - jest to tez zarówno korek inspekcyjny do sprawdzania poziomu oleju
Korek spustowy oleju, na dole skrzyni pod przegubem wewnętrznym po stronie lewej (strona kierowcy LHD)
Przy normalny trybie uzytkowania kontrolowac stan oleju co rok lub 15000km, wymieniać co 7 lat lub 105000km, w cięzki warunkach uzytkowania, kontrola stanu oleju co rok lub 15000km, wymiana co 3 lata lub 45000km. Interwał wymiany w stosunku do tego co następuj pierwsze. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2013, 08:20
|
|
|
Myślę nad zmieszaniem 2l 75W90 z 1l 75W80
Też się do tego zabieram. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 02-10-2013, 09:08
|
|
|
krzychu- mieszać to ja wolę coś innego niż oleje (choć najlepiej to nic nie mieszać )
|
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2013, 09:10
|
|
|
Do Evo podobno normalne, że mieszają (oleje RedLine) i podobno te w okolicy 75W85 (ciężko dostępne w tej klasie) najlepiej działają... Oczywiście mam zamiar zmieszać dokładnie ten sam olej tylko w innej klasie lepkości. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 02-10-2013, 09:25
|
|
|
Hm...? żeby aż taka była różnica w działaniu ? może warto spróbować Z pewnością napiszesz jaki efekt . |
_________________
 |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2013, 13:46
|
|
|
robertdg napisał/a: | API GL-4 75W-85W ew 75W-90 |
Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory. |
Ostatnio zmieniony przez cefaloid 02-10-2013, 13:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mirek38
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 02-10-2013, 13:48
|
|
|
krzychu napisał/a: | Do Evo podobno normalne, że mieszają (oleje RedLine) i podobno te w okolicy 75W85 (ciężko dostępne w tej klasie) najlepiej działają... Oczywiście mam zamiar zmieszać dokładnie ten sam olej tylko w innej klasie lepkości. |
Witam
Też się zastanawiałem nad mieszanką, ale w końcu zalałem RedLine MT-85.
Zmieniałem przy przebiegu 96tyś km (jakieś 1.5m-sca temu) , zrobiłem już ok. 1000 km na nim i nie liczyłem na cuda, bo i tak biegi wchodzą lepiej niż we wcześniejszej Carisimie, ale jest stanowczo lepiej niż było i to od razu po zmianie.
Na zimnym oleju, lewarek stawia jeszcze małe opory z 1 na 2, ale jest i tak wg. mnie 2-3x lepiej niż było, moim zdaniem olej jest pierwsza klasa!
Jako że olej jest koloru czerwonego, mechanior robił mi płukankę i dobrze że wziąłem 1L więcej
Może nie jest najtańszy, ale jak najbardziej polecam, zmiana na "+",
Pzdr.
Krzysiek |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2013, 14:24
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory. |
No właśnie niby słyszałem, ale z drugiej strony są oleje jakieś super extra full syntetyczne, które spełniają normę GL4/5. Dobre/złe?
[ Dodano: 02-10-2013, 14:33 ]
mirek38 napisał/a: | RedLine MT-85.
|
A skąd go wziąłeś? |
|
|
|
 |
mirek38
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-10-2013, 20:59
|
|
|
krzychu napisał/a: | cefaloid napisał/a: | Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory. |
No właśnie niby słyszałem, ale z drugiej strony są oleje jakieś super extra full syntetyczne, które spełniają normę GL4/5. Dobre/złe? |
Dobre. Specyfikacja GL4 jest spełniona czyli nie ma żrących dodatköw które mogły by coś zniszczyć, zastosowano dodatki nie agresywne. Specyfikacja GL 5 spełniona czyli większa wytrzymałość oleju na zerwanie warstwy oleju. Takim olejem jest np Castrol TAF-X, ale pewnie i wiele innych.
75W90 to określenie lepkości oleju.
GLx to określenie z jak dużą siłą mogą na siebie naciskać koła zębate zanim film olejowy zostanie wyciśnięty i nastąpi tarcie. Spełnienie normy GL5 zwykle wymaga użycia dość agresywnych dodatków i tylko dlatego trzeba uważać. |
|
|
|
 |
arti32
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 38 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 03-10-2013, 21:07
|
|
|
Dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Berni1985
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Kombi 2004r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-10-2013, 21:53
|
|
|
Po przeczytaniu wątku doszedłem do wniosku że i w moim Lancerze wymienię olej. Wleje chyba Valvoline Max Life 75W90 Gl4 - mam nadzieje że będzię odpowiedni. Mam takie pytanko ile potrzeba zakupić tego oleju do wymiany. Gdzieś znalazłem taką informację, że wchodzi 2,1 litra, ale nie wiem czy te informacje są prawdziwe |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-10-2013, 10:47
|
|
|
Powinien byc olej przekładniowy: API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90W
Ile trzeba wlać oleju do skrzyni i jaki polecacie poza Valvo i Redline? |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2013, 11:44
|
|
|
yaru23 napisał/a: | jaki polecacie poza Valvo i Redline? |
W poprzednim aucie wlałem Castrol TAF-X GL4/5 75W90 i wszystko było OK. |
|
|
|
 |
|