Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] olej w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
arti32 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 38
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 01-10-2013, 21:57   [CSx Ogólne] olej w skrzyni biegów

Witam

Mam juz 190yś km w swoim lancerze 1.6 i zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni bo od nowości nie był wymieniany. Jak skąplikowany to zabieg? Gdzie są korki wlewu i spustu oleju ze skrzyni (ewentualnie jakas fota / schemat)? Jakie są zalecane przebiegi na wymianę oleju w skrzyni i jakiego oleju użyć? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia poziomu oleju?

Dzięki za wszelkie podpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez krzychu 09-10-2013, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2013, 08:11   

API GL-4 75W-85W ew 75W-90
Korek wlewu oleju od strony chłodnicy, wniej więcej w połowie wysokości skrzyni - jest to tez zarówno korek inspekcyjny do sprawdzania poziomu oleju
Korek spustowy oleju, na dole skrzyni pod przegubem wewnętrznym po stronie lewej (strona kierowcy LHD)
Przy normalny trybie uzytkowania kontrolowac stan oleju co rok lub 15000km, wymieniać co 7 lat lub 105000km, w cięzki warunkach uzytkowania, kontrola stanu oleju co rok lub 15000km, wymiana co 3 lata lub 45000km. Interwał wymiany w stosunku do tego co następuj pierwsze.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2013, 08:20   

Myślę nad zmieszaniem 2l 75W90 z 1l 75W80 ;)

Też się do tego zabieram.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 02-10-2013, 09:08   

krzychu- mieszać to ja wolę coś innego niż oleje (choć najlepiej to nic nie mieszać )
:P
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2013, 09:10   

Do Evo podobno normalne, że mieszają (oleje RedLine) i podobno te w okolicy 75W85 (ciężko dostępne w tej klasie) najlepiej działają... Oczywiście mam zamiar zmieszać dokładnie ten sam olej tylko w innej klasie lepkości.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 02-10-2013, 09:25   

Hm...? żeby aż taka była różnica w działaniu ? może warto spróbować :) Z pewnością napiszesz jaki efekt .
_________________

 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2013, 13:46   

robertdg napisał/a:
API GL-4 75W-85W ew 75W-90


Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory.
Ostatnio zmieniony przez cefaloid 02-10-2013, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mirek38 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 02-10-2013, 13:48   

krzychu napisał/a:
Do Evo podobno normalne, że mieszają (oleje RedLine) i podobno te w okolicy 75W85 (ciężko dostępne w tej klasie) najlepiej działają... Oczywiście mam zamiar zmieszać dokładnie ten sam olej tylko w innej klasie lepkości.


Witam

Też się zastanawiałem nad mieszanką, ale w końcu zalałem RedLine MT-85.
Zmieniałem przy przebiegu 96tyś km (jakieś 1.5m-sca temu) , zrobiłem już ok. 1000 km na nim i nie liczyłem na cuda, bo i tak biegi wchodzą lepiej niż we wcześniejszej Carisimie, ale jest stanowczo lepiej niż było i to od razu po zmianie.
Na zimnym oleju, lewarek stawia jeszcze małe opory z 1 na 2, ale jest i tak wg. mnie 2-3x lepiej niż było, moim zdaniem olej jest pierwsza klasa!
Jako że olej jest koloru czerwonego, mechanior robił mi płukankę i dobrze że wziąłem 1L więcej :)
Może nie jest najtańszy, ale jak najbardziej polecam, zmiana na "+",

Pzdr.
Krzysiek
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2013, 14:24   

cefaloid napisał/a:
Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory.


No właśnie niby słyszałem, ale z drugiej strony są oleje jakieś super extra full syntetyczne, które spełniają normę GL4/5. Dobre/złe?

[ Dodano: 02-10-2013, 14:33 ]
mirek38 napisał/a:
RedLine MT-85.


A skąd go wziąłeś?
 
 
mirek38 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 02-10-2013, 16:14   

Załatwiał mi forumowy mechanik, ale paczkę dostałem z firmy 2brally, więc można bezpośrednio z: http://motorsport.2brally...adniowe-redline

Dokładnie to ten olej: http://motorsport.2brally.pl/pl/mt-85.html

Pzdr
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-10-2013, 20:59   

krzychu napisał/a:
cefaloid napisał/a:
Tylko pamiętajcie żeby nie wlać GL-5 75W-90 zamiast GL-4 75W-90.
GL5 ma lepsze parametry ale... np w starszych VW olej klasy GL5 zżerał swoimi nowymi dodatkami synchronizatory.


No właśnie niby słyszałem, ale z drugiej strony są oleje jakieś super extra full syntetyczne, które spełniają normę GL4/5. Dobre/złe?

Dobre. Specyfikacja GL4 jest spełniona czyli nie ma żrących dodatköw które mogły by coś zniszczyć, zastosowano dodatki nie agresywne. Specyfikacja GL 5 spełniona czyli większa wytrzymałość oleju na zerwanie warstwy oleju. Takim olejem jest np Castrol TAF-X, ale pewnie i wiele innych.

75W90 to określenie lepkości oleju.
GLx to określenie z jak dużą siłą mogą na siebie naciskać koła zębate zanim film olejowy zostanie wyciśnięty i nastąpi tarcie. Spełnienie normy GL5 zwykle wymaga użycia dość agresywnych dodatków i tylko dlatego trzeba uważać.
 
 
arti32 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 38
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 03-10-2013, 21:07   

Dzieki za pomoc
 
 
Berni1985 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Kombi 2004r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2013, 21:53   

Po przeczytaniu wątku doszedłem do wniosku że i w moim Lancerze wymienię olej. Wleje chyba Valvoline Max Life 75W90 Gl4 - mam nadzieje że będzię odpowiedni. Mam takie pytanko ile potrzeba zakupić tego oleju do wymiany. Gdzieś znalazłem taką informację, że wchodzi 2,1 litra, ale nie wiem czy te informacje są prawdziwe
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2013, 10:47   

Powinien byc olej przekładniowy: API GL-4, SAE 75W-85W lub 75W-90W

Ile trzeba wlać oleju do skrzyni i jaki polecacie poza Valvo i Redline?
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-10-2013, 11:44   

yaru23 napisał/a:
jaki polecacie poza Valvo i Redline?

W poprzednim aucie wlałem Castrol TAF-X GL4/5 75W90 i wszystko było OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.