Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Pęknięcie szyby czołowej
Autor Wiadomość
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-04-2016, 08:47   [EAxA] Pęknięcie szyby czołowej

Pęknięcie w przeciągu tygodnia powiększyło się o około 50%.
Nie przypominam sobie uderzenia kamieniem czy czymś podobnym. Z resztą nie ma śladów po uderzeniu na szybie, zatem prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest znikome.
Ostatnio zmieniony przez polaff 22-04-2016, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2016, 11:57   

polaff napisał/a:
Zgniłe jak w każdym galancie nadwozie aż tak pracuje, że szyby pękają?
bywają takie przypadki; co prawda słyszałem o nich w golfach czy starych skodach, ale Galant jak wiadomo potrafi gnić nie gorzej :)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-04-2016, 15:35   

Nie miał nikt takiego przypadku?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2016, 17:36   

W innym aucie miałem taki przypadek, gdy pod uszczelke naszło tyle brudu, że musialo to napierać na szybe, i sytuacja była o tyle podobna że tak jak u Ciebie szyba jest nieoryginalna tak byla i w tym przypadku - wadliwe osadzenie szyby przy montazu, jak nei podniesiesz listwy bocznej to sie nie dowiesz co bylo przyczyna.

Krzyzak napisał/a:
co prawda słyszałem o nich w golfach czy starych skodach, ale Galant jak wiadomo potrafi gnić nie gorzej :)
Tyle, że słupek A w golfach, oplach, skodach, etc, ma budowe puszki do piwa w porównaniu ze słupkiem Galanta który jest masywnie zbudowany składając sie z wielu warstw blachy.

Korozje na słupkach widzialem w wielu galantach i pochodzila ona od spinek listew dachowych wszystko przez piankowa tasme przylepna - korozja powierzchniowa, przy xle osadzonej szybie ta plastykowa spinka tez mogla uszczerbic szybe
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-04-2016, 17:40   

robertdg napisał/a:
jak nei podniesiesz listwy bocznej to sie nie dowiesz co bylo przyczyna
ja listwy nie mam od roku, bo odpadła w związku z korozją o której piszesz:
robertdg napisał/a:
Korozje na słupkach widzialem w wielu galantach
, dlatego zacząłem zastanawiać się nad pracą całego nadwozia. Z tym, że korozja słupków jest faktycznie bardzo
robertdg napisał/a:
korozja powierzchniowa
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2016, 17:56   

polaff napisał/a:
ja listwy nie mam od roku, bo odpadła w związku z korozją o której piszesz:
Tym lepiej, od krawedzie wystarczy niewielkie uszkodzenie aby szyba pekla, może zrób zdjecie krawedzi - bo skoro nie ma listwy i ja odslania to może jednak cos jest.

Szyba w Galancie jest bardzo elastyczna i podejrzewam ze od korozji konstrukcyjnej moglaby ona peknac wtedy gdy doszloby juz do mocnego rozpychania blacha albo rozszczepiania spoin
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-04-2016, 18:32   

robertdg napisał/a:
Tym lepiej, od krawedzie wystarczy niewielkie uszkodzenie aby szyba pekla, może zrób zdjecie krawedzi - bo skoro nie ma listwy i ja odslania to może jednak cos jest.
kompletnie Cię nie zrozumiałem...
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2016, 18:45   

Mi pękła szyba od góry lewego rogu, prawdopodobnie od korozji w górnej części pod gumową listwą. Uratowałem to w lecie wierciniem na końcu pęknięcia i wpuszczeniu do niego kleju, pęknięcie nie idzie już dalej.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2016, 18:59   

polaff, zrób zdjęcie krawędzi szyby. Chodziło mi o to, że jak nie masz listwy dachowej to krawedź szyby jest odslonieta i to jest szybka droga do drobnyuch uszkodzen szyby i dalszych pekniec
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-04-2016, 19:07   

Tomii, ile kosztuje nowa szyba? 400zł, 500zł? to nie jest tragedia. Problemem jest powód pęknięcia, bo on pewnie tani nie będzie. Zdjęcie zaraz zrobię.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2016, 20:39   

polaff napisał/a:
Tomii, ile kosztuje nowa szyba? 400zł, 500zł? to nie jest tragedia. Problemem jest powód pęknięcia, bo on pewnie tani nie będzie. Zdjęcie zaraz zrobię.


Po co mi nowa szyba jak wiem co tam się dzieje z blacharką.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-04-2016, 20:41   

Wiesz w sensie pozytywnym czy negatywnym?
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2016, 20:43   

polaff napisał/a:
Wiesz w sensie pozytywnym czy negatywnym?


Korozja na 90 %
 
 
Robert_G2 
Forumowicz


Auto: Galant V6 2.5 98r, był 2.0 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2016, 22:18   

U mnie w kombi też szyba pękła. Powodem była korozja przy przyklejanej spince do słupka. Wokół tej spinki było dużo brudu, piachu i tym samym trzymała się wilgoć co spowodowało korozję. Puchnięcie blachy i następnie pęknięcie. Aktualnie z tym walczę. Wyciąłem w tych miejscach korozji pod szybą klej, tyle co się dało przeczyściłem z rdzy, zamalowałem Hameritem, uszczelniłem bardziej elastycznym tworzywem takim, że gdyby nadal puchło to powinno wypłynąć na boki a nie przeć na szybę. Wcześniej pęknięcie powoli postępowało dalej. Nawierciłem na końcu pęknięcia otwór i skleiłem klejem UV do szyb. Jak na razie wydaje się być ok. Bynajmniej pęknięcie nie postępuje dalej. Zastanawiam się tylko co zrobić z listwą która przechodzi od szyby przedniej, przez dach aż do tylnej klapy. Tych klejonych spinek już nie chciałbym dawać, a teraz listwa bez nich się kiepsko trzyma. Najchętniej bym ją bynajmniej w okolicy przedniej szyby całkowicie usunął. Nie wiem może uciął przy styku z dachem a w części szyby ładnie czymś zalepił, tzn jakimś czarnym sylikonem lub tym klejem do szyb ? Może znacie jakiś ciekawy patent zamiast tej listwy ?
_________________
Pozdrawiam. Robert.
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-06-2016, 10:50   

Miałem podobny przypadek w poprzednim aucie (mondeo mk2). Podjechałem pod dom i jak wyszedłem po kilku godzinach było pęknięcie. Nic nie spadło ani też nic z blacharką się nie działo (byłem przy wymianie szyby i widziałem cały proces).
Szyba po prostu pękła ze starości. Auto było z 98' a szyba oryginalna. Przez tyle lat pracowała góra dół lewo prawo i po prostu przyszedł na nią czas. I nie jest to pierwszy przypadek z jakim się spotkałem.
Nie twierdzę jednocześnie, że to może być przyczyna w tym wypadku ale daje jedną z możliwych opcji.
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.