Nowa instalacja STAG i duże spalanie LPG |
Autor |
Wiadomość |
RaWil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 25 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 31-07-2014, 07:20 Nowa instalacja STAG i duże spalanie LPG
|
|
|
Witam. Dałem założyć gaz. No jestem trochę niezadowolony. Instalację wybrałem sam. STAG 300 isa2, reduktor shark 1500, wtryskiwacze hana czerwone. Założyli mi to w warsztacie i wystroili. Mapa ładnie sie pokrywa z mapą benzyny, mnożnik ok. 1.
Auto w trasie przy spokojnej jeździe pali mi 8l/100 na gazie nie udało mi się zejść poniżej 13l/100. Wczoraj sprawdziłem jazde po mieście i wyszło 16l gazu.
Gaziarz powiercił mi kolektor dolotowy, wydaje mi się że za wysoko, jakieś 5cm od dołu kolektora.
Jak przełancza się na gaz to czuć szarpnięcia. Potem jest ok. Auto na gazie jest wyraźnie słabsze.
Gdzie szukać przyczyny dużego spalania? |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 31-07-2014, 10:40
|
|
|
Ale wiercił w tym górnym kolektorze czy w dolnym tym przykręconym bezpośrednio do głowicy ? |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
RaWil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 25 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 31-07-2014, 10:48
|
|
|
Wiercił w górnym. Na oko odległość do wryskiwaczy benzyny to 10cm. Myśle że to stanowi problem. Na internecie widze że wiercom w galancie w tym dolnym kolektorze ssącym przy wtryskach benzyny i chyba tak powinno być.
Ps. czy kolektory ssące, te górne we wszystkich rocznikach były takie same? Bo nie mogę znaleść na allegro takiego jak mój dokładnie a nie wiem czy są zamienne. |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 31-07-2014, 11:45
|
|
|
Powinien był zrobić w dolnym bo w górnym to znacznie za daleko - im bliżej benzynowych tym lepiej. Jeśli chodzi o zamienność kolektorów to z tego co wiem niczym się nie różniły. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
RaWil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 25 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 31-07-2014, 11:52
|
|
|
Czyli złe miejsce wiercenia ma wpływ na spalanie i osiągi? |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 31-07-2014, 12:09
|
|
|
Pewnie tak bo wtryskom lpg przez to prawdopodobnie zwiększają się czasy a powinny być możliwe najbardziej zbliżone do benzynowych. Trzeba by jeszcze zobaczyć jakie jest ciśnienie i czasy wtrysków po podłączeniu sterownika pod komputer. Może się wypowie w temacie jeszcze ktoś kto się zna na instalacjach lpg ale z tego co wiem długość przewodów i miejsce montażu wtryskiwaczy ma spore znaczenie. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
RaWil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 25 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 31-07-2014, 19:18
|
|
|
ciśnienie z tego co pamiętam ponad 1,3. czasy wtrysków gazu prawie 4. Mnożnik ok 1. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-08-2014, 01:38
|
|
|
Najlepiej zapytać na Forum LPG
wrzuć zdjęcia spod maski, opisz możliwie najwięcej, znajdzie się ktoś kto po 10 sek znajdzie błąd |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 01-08-2014, 02:54
|
|
|
adt81 napisał/a: | Pewnie tak bo wtryskom lpg przez to prawdopodobnie zwiększają się czasy a powinny być możliwe najbardziej zbliżone do benzynowych. Trzeba by jeszcze zobaczyć jakie jest ciśnienie i czasy wtrysków po podłączeniu sterownika pod komputer. Może się wypowie w temacie jeszcze ktoś kto się zna na instalacjach lpg ale z tego co wiem długość przewodów i miejsce montażu wtryskiwaczy ma spore znaczenie. |
Nie jestem specjalistą ale masz racje. Czas reakcji jest krótszy jeśli gaz ma "z wiatrem". powinno się nawiercać kolektor najbliżej wtryskiwaczy benzynowych oraz w możliwie jak najbardziej zbliżonym kątem. Co do długości wężyków to też ma znaczenie, ale podobno zbyt krótkie też nie są dobre. Z tego co kiedyś wyczytałem to 5-7 cm są optymalne. Jednak ważniejsze jest od długości ich równe długości.
U mnie każdy wtrysk był inaczej nawiercony, jeden nawet trochę "pod wiatr" dlatego nigdy nie dało się ustawić tego optymalnie. Specom nie chciało się ściągać kolektora i tak jak podeszli wiertarką tak zrobili. Miałem zmienić kolektor i poprawić to ale nie zdążyłem...
[ Dodano: 01-08-2014, 02:58 ]
RaWil napisał/a: | ciśnienie z tego co pamiętam ponad 1,3. czasy wtrysków gazu prawie 4. Mnożnik ok 1. |
Mnożnik ma maleć do 1, na całej długości nie powinien być 1 (nie twierdzę że tak jest ale staram się to przedstawić na skrajnym przykładzie). Czasem lepiej jest obniżyć ciśnienie i tym samym podnieść mnożnik. Utarło się że mnożnik ma być 1,2-1 co jest nie do końca prawdą, mnożnik ma bodajże nie przekroczyć 1,6 albo 1,7 a wszystko między tą wartością a 1 jest poprawne, gorzej jest jak mnożnik spada poniżej 1.
A i tak najdokładniejsze strojenie jest na hamowni z AFR, czasem dobrze jest zapłacić, wystroić samochód w całym zakresie obrotowym i obciążenia i mieć spokój - jeden warunek, instalacja musi być założona wg sztuki na odpowiednich komponentach, to inaczej to wywalanie kasy w błoto. |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 07-02-2015, 12:37
|
|
|
RaWil napisał/a: | Wiercił w górnym. Na oko odległość do wryskiwaczy benzyny to 10cm. Myśle że to stanowi problem. Na internecie widze że wiercom w galancie w tym dolnym kolektorze ssącym przy wtryskach benzyny i chyba tak powinno być.
Ps. czy kolektory ssące, te górne we wszystkich rocznikach były takie same? Bo nie mogę znaleść na allegro takiego jak mój dokładnie a nie wiem czy są zamienne. |
Kolego przecież to nie Twój problem szukać dolot, majster spartolił niech on teraz szuka, a jeśli chodzi o niejsca nawiertek to swego czasu widziałem takie dystanse pod wtryski benzynowe ale to chyba pod Boscha. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2015, 20:30
|
|
|
Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 07-02-2015, 23:23
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości. |
Zapewne kolego masz rację, po zagazowaniu magdaleny przestałem śledzić temat podkładek ponieważ pod nasze bryczki z kraju kwitnącej wiśni i tak nie było.
Pozdrawiam |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-02-2015, 23:38
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości. |
coś w tym chyba jest
takie podkładki powodują że zmienia się ciśnienie w komorze spalania i sam wtrysk benzynowy zostaje lekko odsunięty więc ma to prawo wpływać na pracę na benzynie.
cytat z innego forum: "ponieważ ich zamontowanie podnosi listwę wtryskową benzyny o około 15 mm." - tutaj chodziło o podkładki pod wtryski Bosch. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-02-2015, 09:11
|
|
|
wiele osób ma nawiercony górny kolektpor i jest ok. U mnie spalanie w trasie około 9l jest osiągalne. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 09-02-2015, 22:30
|
|
|
Męcz fachmana. Moja dwulitrówka paliła 14-16 (nieważne miasto czy trasa) waliło gazem na kilometr, jeździłem do tych co zakładali i nic nie znaleźli. Po kilku podejściach z kompem i przeczytaniu instrukcji od staga zabawiłem się wtryskami gazu i wyczaiłem, że jeden jest całkiem zdechły, a na ostatnim szarpie jak Reksio szynkę. Wymieniłem listwę i spalanie spadło do 10 litrów po autobanie przy prędkościach 110-120 i 9 litrów przy landówkach. Także duś, duś, duś. Grube tysie zgarnął niech szuka przyczyny. Aha, dwulitrówki palą więcej. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|