Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowa instalacja STAG i duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 31-07-2014, 07:20   Nowa instalacja STAG i duże spalanie LPG

Witam. Dałem założyć gaz. No jestem trochę niezadowolony. Instalację wybrałem sam. STAG 300 isa2, reduktor shark 1500, wtryskiwacze hana czerwone. Założyli mi to w warsztacie i wystroili. Mapa ładnie sie pokrywa z mapą benzyny, mnożnik ok. 1.
Auto w trasie przy spokojnej jeździe pali mi 8l/100 na gazie nie udało mi się zejść poniżej 13l/100. Wczoraj sprawdziłem jazde po mieście i wyszło 16l gazu.
Gaziarz powiercił mi kolektor dolotowy, wydaje mi się że za wysoko, jakieś 5cm od dołu kolektora.
Jak przełancza się na gaz to czuć szarpnięcia. Potem jest ok. Auto na gazie jest wyraźnie słabsze.

Gdzie szukać przyczyny dużego spalania?
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 31-07-2014, 10:40   

Ale wiercił w tym górnym kolektorze czy w dolnym tym przykręconym bezpośrednio do głowicy ?
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 31-07-2014, 10:48   

Wiercił w górnym. Na oko odległość do wryskiwaczy benzyny to 10cm. Myśle że to stanowi problem. Na internecie widze że wiercom w galancie w tym dolnym kolektorze ssącym przy wtryskach benzyny i chyba tak powinno być.

Ps. czy kolektory ssące, te górne we wszystkich rocznikach były takie same? Bo nie mogę znaleść na allegro takiego jak mój dokładnie a nie wiem czy są zamienne.
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 31-07-2014, 11:45   

Powinien był zrobić w dolnym bo w górnym to znacznie za daleko - im bliżej benzynowych tym lepiej. Jeśli chodzi o zamienność kolektorów to z tego co wiem niczym się nie różniły.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 31-07-2014, 11:52   

Czyli złe miejsce wiercenia ma wpływ na spalanie i osiągi?
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 31-07-2014, 12:09   

Pewnie tak bo wtryskom lpg przez to prawdopodobnie zwiększają się czasy a powinny być możliwe najbardziej zbliżone do benzynowych. Trzeba by jeszcze zobaczyć jakie jest ciśnienie i czasy wtrysków po podłączeniu sterownika pod komputer. Może się wypowie w temacie jeszcze ktoś kto się zna na instalacjach lpg ale z tego co wiem długość przewodów i miejsce montażu wtryskiwaczy ma spore znaczenie.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 31-07-2014, 19:18   

ciśnienie z tego co pamiętam ponad 1,3. czasy wtrysków gazu prawie 4. Mnożnik ok 1.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2014, 01:38   

Najlepiej zapytać na Forum LPG
wrzuć zdjęcia spod maski, opisz możliwie najwięcej, znajdzie się ktoś kto po 10 sek znajdzie błąd :)
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-08-2014, 02:54   

adt81 napisał/a:
Pewnie tak bo wtryskom lpg przez to prawdopodobnie zwiększają się czasy a powinny być możliwe najbardziej zbliżone do benzynowych. Trzeba by jeszcze zobaczyć jakie jest ciśnienie i czasy wtrysków po podłączeniu sterownika pod komputer. Może się wypowie w temacie jeszcze ktoś kto się zna na instalacjach lpg ale z tego co wiem długość przewodów i miejsce montażu wtryskiwaczy ma spore znaczenie.



Nie jestem specjalistą ale masz racje. Czas reakcji jest krótszy jeśli gaz ma "z wiatrem". powinno się nawiercać kolektor najbliżej wtryskiwaczy benzynowych oraz w możliwie jak najbardziej zbliżonym kątem. Co do długości wężyków to też ma znaczenie, ale podobno zbyt krótkie też nie są dobre. Z tego co kiedyś wyczytałem to 5-7 cm są optymalne. Jednak ważniejsze jest od długości ich równe długości.

U mnie każdy wtrysk był inaczej nawiercony, jeden nawet trochę "pod wiatr" dlatego nigdy nie dało się ustawić tego optymalnie. Specom nie chciało się ściągać kolektora i tak jak podeszli wiertarką tak zrobili. Miałem zmienić kolektor i poprawić to ale nie zdążyłem...

[ Dodano: 01-08-2014, 02:58 ]
RaWil napisał/a:
ciśnienie z tego co pamiętam ponad 1,3. czasy wtrysków gazu prawie 4. Mnożnik ok 1.



Mnożnik ma maleć do 1, na całej długości nie powinien być 1 (nie twierdzę że tak jest ale staram się to przedstawić na skrajnym przykładzie). Czasem lepiej jest obniżyć ciśnienie i tym samym podnieść mnożnik. Utarło się że mnożnik ma być 1,2-1 co jest nie do końca prawdą, mnożnik ma bodajże nie przekroczyć 1,6 albo 1,7 a wszystko między tą wartością a 1 jest poprawne, gorzej jest jak mnożnik spada poniżej 1.

A i tak najdokładniejsze strojenie jest na hamowni z AFR, czasem dobrze jest zapłacić, wystroić samochód w całym zakresie obrotowym i obciążenia i mieć spokój - jeden warunek, instalacja musi być założona wg sztuki na odpowiednich komponentach, to inaczej to wywalanie kasy w błoto.
_________________
Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem

Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 07-02-2015, 12:37   

RaWil napisał/a:
Wiercił w górnym. Na oko odległość do wryskiwaczy benzyny to 10cm. Myśle że to stanowi problem. Na internecie widze że wiercom w galancie w tym dolnym kolektorze ssącym przy wtryskach benzyny i chyba tak powinno być.

Ps. czy kolektory ssące, te górne we wszystkich rocznikach były takie same? Bo nie mogę znaleść na allegro takiego jak mój dokładnie a nie wiem czy są zamienne.


Kolego przecież to nie Twój problem szukać dolot, majster spartolił niech on teraz szuka, a jeśli chodzi o niejsca nawiertek to swego czasu widziałem takie dystanse pod wtryski benzynowe ale to chyba pod Boscha.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2015, 20:30   

Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 07-02-2015, 23:23   

plecho1 napisał/a:
Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości.


Zapewne kolego masz rację, po zagazowaniu magdaleny przestałem śledzić temat podkładek ponieważ pod nasze bryczki z kraju kwitnącej wiśni i tak nie było.

Pozdrawiam :D
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-02-2015, 23:38   

plecho1 napisał/a:
Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości.


coś w tym chyba jest
takie podkładki powodują że zmienia się ciśnienie w komorze spalania i sam wtrysk benzynowy zostaje lekko odsunięty więc ma to prawo wpływać na pracę na benzynie.

cytat z innego forum: "ponieważ ich zamontowanie podnosi listwę wtryskową benzyny o około 15 mm." - tutaj chodziło o podkładki pod wtryski Bosch.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-02-2015, 09:11   

wiele osób ma nawiercony górny kolektpor i jest ok. U mnie spalanie w trasie około 9l jest osiągalne.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 09-02-2015, 22:30   

Męcz fachmana. Moja dwulitrówka paliła 14-16 (nieważne miasto czy trasa) waliło gazem na kilometr, jeździłem do tych co zakładali i nic nie znaleźli. Po kilku podejściach z kompem i przeczytaniu instrukcji od staga zabawiłem się wtryskami gazu i wyczaiłem, że jeden jest całkiem zdechły, a na ostatnim szarpie jak Reksio szynkę. Wymieniłem listwę i spalanie spadło do 10 litrów po autobanie przy prędkościach 110-120 i 9 litrów przy landówkach. Także duś, duś, duś. Grube tysie zgarnął niech szuka przyczyny. Aha, dwulitrówki palą więcej.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.