 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Problem z obrotami, brak mocy, wtryski |
Autor |
Wiadomość |
hawker
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 00 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 12-01-2015, 13:13 [Cari 1.8 GDI] Problem z obrotami, brak mocy, wtryski
|
|
|
Cześć,
Problem z autem, prośba o pomoc - mechanicy nie wiedzą co jest o ile są mechanikami.
Co się dzieje? Po odpaleniu auta obroty wędrują na ok 2-3tys (przez pierwsze 3s słychać głośne klekotanie - popychacze), z tłumika pierdzi, po minucie wszystko ustaje. Dalej, podczas jazdy na 4 biegu nie mogę jechać więcej niż 80km/h, bo załącza się kontrolka silnika, paski wtedy wyraźnie piszczą, auto drży, pedał wciśnięty na maxa i ani km/h więcej, przełączam na 5, daję gazu i przy 120km/h idealnie ta sama sytuacja. Ogólnie auto jest przymulone.
Co zrobiłem? Podłączyłem pod ELM - nie jest w stanie wykryć auta - pewnie dlatego że auto z 2000 roku, więc wybłyskałem kody - wtryski..... Już nic z tego nie rozumiem... I dlaczego paski świszczą ciągle? Auto miało wymieniane paski + rozrząd pół roku temu. Naciąg prawidłowy...
Co mogę zrobić... Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-01-2015, 13:37
|
|
|
Podłączyć autko pod Ewoscan poprzez przewód VAG KKL aby sprawdzić rzeczywiste parametry silnika. Warto też sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej bo w tym silniku czasem są problemy z pompą wysokiego ciśnienia lub z regulatorem ciśnienia. Zapoznaj się z tymi tematami http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Jeśli chodzi o ślizgające się paski, to może masz zużyte któreś z kół napędowych osprzętu. Najmniejsze jest na alternatorze i tyn samym najszybciej się zużywa więc może jest do wymiany. Sprawdź jeszcze może napięcie ładowania na akumulatorze, powinno być w granicach 13,9 - 14,4V |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-01-2015, 18:42
|
|
|
Koło pasowe też lubi sie rozwulkanizowac, spręzarka klimatyzacji też może szwankować, pompa wspomagania, itd., kwestia czy slizganie pasków wystepuje zawsze przy pewnej predkosci obrotowej silnika, bo z predkoscia pojazdu to raczej nie ma związku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hawker
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 00 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 13-01-2015, 11:37
|
|
|
dzięki za rady. Ślizganie=piszczenie występuje zawsze w przybliżonych obrotach. Nie znam się super na mechanice, powiedzcie mi czy ślizganie się któregoś z paska konkretnie w tym silniku może powodować że wtryski nie działają prawidłowo? Jeśli tak to które? sorry za banalne pytania |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-01-2015, 12:13
|
|
|
Raczej jedno na drugie nie ma wpływu. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 13-01-2015, 18:22 Re: Problem z obrotami, brak mocy, wtryski
|
|
|
hawker napisał/a: |
Auto miało wymieniane paski + rozrząd pół roku temu. Naciąg prawidłowy.... |
to wlasnie mnie martwi czy podczas wymiany hydronapinacz zostal zablokowany i puszczony po zmianie rozadu oraz czy podczas wymiany nic nie zmienilo swojego ustawienia( walki rozzadu wal glowny) i znaki sie pokrywaja? wystarczy ze jeden z walkow przeskoczy i zabek i bedzie ........... co do paskow to sprawdz czy nie sa odwrotnie podzakladane bo kazdy pasek ma kierunek obrotow ( napisy lub strzalka) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
hawker
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 00 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 14-01-2015, 13:54
|
|
|
dzięki za uwagę... pamiętam że zaczęło się właśnie jakoś w tamtym czasie robić niedobrze, jakoś tydzien, może 2 tygodnie.... z mechanikiem straciłem kontakt - podziękowałem za jego fuszerę z innym autem.
[ Dodano: 01-03-2015, 11:27 ]
Problem w 100%rozwiązany. Mechanicy 3 tygodnie siedzieli i kicha.
Auto wróciło i posprawdzałem wszystko od A do Z.
W czym był problem>
Uwalony czujnik przepustnicy...............
Auto teraz śmiga jak diabeł! |
|
|
|
 |
|
|