[II 2.0 DID] Jak to jest z tą jazdą na 4WD ? |
Autor |
Wiadomość |
Seferiel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-01-2015, 08:00 [II 2.0 DID] Jak to jest z tą jazdą na 4WD ?
|
|
|
Moje pytanie:
Czy mogę jeździć cały rok z włączonym napędem na 4 koła 4WD Auto ? Czy wpływa to na mechaniczne szybsze zużycie ? czy jest to niezalecane? (nie interesuje mnie temat większego spalania...)
Mechanik mi odradzał, wyłączyłem i 2 dni później spotkałbym się z barierą energochłonną bo ślisko było
Jak Wy używacie napędu i czy można go odpalać w trakcie jazdy czy lepiej się zatrzymać ? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 08-01-2015, 08:16
|
|
|
Możesz jeździć cały rok na 4WD Auto, można go odpalać w czasie jazdy. Różnica w spalaniu pomiędzy trybami 2WD i 4WD Auto niezauważalna. Tryb 4WD (także Auto) wpływa na szybsze zużycie sprzęgła i koła dwumasowego zwłaszcza przy dynamicznym ruszaniu. To co normalnie poślizga się na kołach to tutaj niestety na sprzęgle. Wg mnie nie warto nawet myśleć o takich oszczędnościach. Obecnie nie mam w ogóle możliwości przełączania trybu czyli cały czas jeżdżę jakby w 4WD Auto i nie narzekam, ani też nie mam zamiaru rezygnować w przyszłości z czterołapa. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Seferiel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-01-2015, 08:47
|
|
|
Na taką odpowiedź liczyłem Dzięki, samochód na 4 kapciach jest sztywniejszy, rusza jakoś tak płynniej ogólnie jest super fantastyczny |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 08-01-2015, 09:48
|
|
|
Na luźnych, śliskich czy mokrych nawierzchniach zawsze 4x4 "Auto" albo "Lock", na suchym asfalcie przy łagodnym ruszaniu wystarcza zwykłe 2WD. Przy większych prędkościach i tak będzie napęd tylko na przód.
pozdr |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
lukasz1
Nowy Forumowicz anioł
Auto: outlander 2.2 d-id 156KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 21 Skąd: polska
|
Wysłany: 08-01-2015, 20:15
|
|
|
Ja tez nie zauważyłem większego spalania na 4wd jeżdżąc normalnie bo jeśli zaczniesz szaleć to różnica będzie. Teraz jak jest ślisko to pali więcej bo czesciej się zalacza, ale po to się kupuje 4wd i więcej za niego placi żeby teraz jeździć na 2wd?.Ja mam 177KM i na 2wd jeździ się znacznie gorzej i dlatego mam włączone cały czas 4wd auto i nie zamierzam tego zmieniać. |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 09-01-2015, 09:46
|
|
|
Ja od 80k jeżdżę na 4WD Auto i sobie chwalę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 10-01-2015, 10:15
|
|
|
Ja przy napedzie SAW-C wlaczam SNOW i nie ma bata na Mariole jak jest mokro ,albo snieznie.... |
|
|
|
 |
Seferiel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-01-2015, 12:55
|
|
|
No i super fantastycznie. Ja też tego pokrętła ruszał nie będę Różnica tak jak pisał lukasz1 jest kolosalna między 2 a 4wd |
|
|
|
 |
|