Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Problem z zapaleniem silnika
Autor Wiadomość
jokejr 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-01-2015, 14:41   [Cari 1.8] Problem z zapaleniem silnika

Witam serdecznie.

Jestem szczęśliwym posiadaczem autka Mitsubishi Carisma 1.8. W dniu wczorajszym pojawił się problem. Otworzyłem normalnie pilotem samochód i wszystko było ok, lecz po chwili nie mogłem go zamknąć. Dopiero po zamknięciu samochodu kluczykiem wszystkie drzwi się zamknęły łącznie z bagażnikiem. Po ponownym otwarciu drzwi kluczykiem (bo pilotem już się nie dało) nie mogę odpalić samochodu. akumulator jest ok bo wszystko działa (nawiew, radio, kontrolki, zegar, itp.) pilot też reaguję lampką na każdy przycisk na pilocie. Nie można odpalić autka a nawet nie słychać rozruchu jakby jakaś blokada była włączona. Oczywiście pilot ani nie chce drzwi otworzyć ani zamknąć.

Proszę o pomoc i podpowiedź
Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2015, 15:11   

Napisz z którego roku masz auto oraz czy sterownik z pilotem jest oryginalny czy nie. Jeśli jest nieoryginalny, to być może ma funkcję immobilisera którą rozbraja się otwarciem pilotem.
 
 
jokejr 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-01-2015, 15:13   

Rocznik auta 1998, pilot oryginalny. Carisma 1.8 GDI
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2015, 15:21   

A jesteś w 100% pewien, że masz oryginalny sterownik od pilotów? Mógłbyś wrzucić fotkę lub podać jakiś link do zdjęcia.
 
 
jokejr 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-01-2015, 15:28   

http://images40.fotosik.p...730bc09fgen.jpg jeśli to jest oryginalny jedyny pilot to w takim razie wracam honor i mam nieoryginalny pilot. Zmylił mnie pierwszy właściciel samochodu. Jeśli w takim razie mam nieoryginalny pilot co mogę zrobić żeby odpalić samochód?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2015, 15:34   

Były jeszcze takie w wersjach z alarmem https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgERJtgQo2u88v9K3Bznt23SF3LJOx98Sd7b4ZsKELU-a-QYX7
Jeśli masz taką funkcję immobilisera, to wygląda, jakby się coś uszkodziło, bo najczęściej działa to tak, że immobiliser uzbraja się po zamknięciu pilotem i rozbraja po otwarciu też pilotem. Otwarcie kluczem nie rozbraja immobilisera ale w takiej sytuacji powinna być możliwość awaryjnego rozbrojenia. W innym swoim aucie miałem coś takiego i w razie otwarcia kluczem dało się go rozbroić poprzez kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca w określonym czasie.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 25-01-2015, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jokejr 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-01-2015, 15:36   Problem z zapaleniem silnika

znalazłem wygląda tak http://t2.gstatic.com/ima...bZk4ygFyekk1xgJ więc na pewno zamiennik. Pytane teraz jest takie jak ruszyć samochód?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2015, 15:43   

Najlepszym wyjściem było by rozebranie osłony nad nogami kierowcy oraz osłony pod kierownicą i sprawdzenie jak jest to podłączone. Najprawdopodobniej układ blokujący łączy poprzez przekaźniki rozcięte przewody odłączanych obwodów. Można je połączyć jak było oryginalnie lub próbować dojść co stało się ze sterownikiem.
Najczęściej takie blokady wpinane są w przewody wychodzące bezpośrednio ze stacyjki.
 
 
jokejr 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-01-2015, 15:44   

Wielkie dzięki będę próbował awaryjnie rozbroić immobiliser. Tylko muszę znaleźć jak to zrobić może ktoś na tym forum już próbował więc może się ktoś udzieli mi jeszcze odpowiedzi.

Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2015, 15:53   

Sprawdź jaki masz dokładnie sterownik, możliwe, że po danych ze sterownika uda się znaleźć jakąś instrukcję. U mnie odblokowanie awaryjne było programowane, można było ustawić do 60 wciśnięć hamulca. Możliwe też,że masz gdzieś ukryty jakiś włącznik odblokowujący. Może zadzwoń do poprzedniego właściciela, może coś doradzi.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 25-01-2015, 17:09   

Piszesz, że nie słychać rozrusznika. Dostawiane immobilisery niekiedy były jedno-obwodowe. Jeżeli instalator zrobił wcinkę tylko w obwód rozrusznika - znajdź to miejsce i połącz...
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-01-2015, 17:25   

Warto jeszcze sprawdzić baterie w pilocie może zaliczyła spory spadek napiecia, czasami przez takie zachowanie potrafi sie rozkodowac sam pilot
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jokejr 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 6
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-01-2015, 19:28   Problem z zapaleniem silnika

Okazało się że cała wina jest w alarmie, który blokował rozruch. Spięcie w kablach odpowiadających za autoalarm powodowało całą sytuację. Po naprawie alarmu wszystko śmiga pięknie. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.