[Cari 1.8] Problem z zapaleniem silnika |
Autor |
Wiadomość |
jokejr
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 25-01-2015, 14:41 [Cari 1.8] Problem z zapaleniem silnika
|
|
|
Witam serdecznie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem autka Mitsubishi Carisma 1.8. W dniu wczorajszym pojawił się problem. Otworzyłem normalnie pilotem samochód i wszystko było ok, lecz po chwili nie mogłem go zamknąć. Dopiero po zamknięciu samochodu kluczykiem wszystkie drzwi się zamknęły łącznie z bagażnikiem. Po ponownym otwarciu drzwi kluczykiem (bo pilotem już się nie dało) nie mogę odpalić samochodu. akumulator jest ok bo wszystko działa (nawiew, radio, kontrolki, zegar, itp.) pilot też reaguję lampką na każdy przycisk na pilocie. Nie można odpalić autka a nawet nie słychać rozruchu jakby jakaś blokada była włączona. Oczywiście pilot ani nie chce drzwi otworzyć ani zamknąć.
Proszę o pomoc i podpowiedź
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:11
|
|
|
Napisz z którego roku masz auto oraz czy sterownik z pilotem jest oryginalny czy nie. Jeśli jest nieoryginalny, to być może ma funkcję immobilisera którą rozbraja się otwarciem pilotem. |
|
|
|
 |
jokejr
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:13
|
|
|
Rocznik auta 1998, pilot oryginalny. Carisma 1.8 GDI |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:21
|
|
|
A jesteś w 100% pewien, że masz oryginalny sterownik od pilotów? Mógłbyś wrzucić fotkę lub podać jakiś link do zdjęcia. |
|
|
|
 |
jokejr
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:28
|
|
|
http://images40.fotosik.p...730bc09fgen.jpg jeśli to jest oryginalny jedyny pilot to w takim razie wracam honor i mam nieoryginalny pilot. Zmylił mnie pierwszy właściciel samochodu. Jeśli w takim razie mam nieoryginalny pilot co mogę zrobić żeby odpalić samochód? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:34
|
|
|
Były jeszcze takie w wersjach z alarmem https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgERJtgQo2u88v9K3Bznt23SF3LJOx98Sd7b4ZsKELU-a-QYX7
Jeśli masz taką funkcję immobilisera, to wygląda, jakby się coś uszkodziło, bo najczęściej działa to tak, że immobiliser uzbraja się po zamknięciu pilotem i rozbraja po otwarciu też pilotem. Otwarcie kluczem nie rozbraja immobilisera ale w takiej sytuacji powinna być możliwość awaryjnego rozbrojenia. W innym swoim aucie miałem coś takiego i w razie otwarcia kluczem dało się go rozbroić poprzez kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca w określonym czasie. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 25-01-2015, 15:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jokejr
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sopot
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:43
|
|
|
Najlepszym wyjściem było by rozebranie osłony nad nogami kierowcy oraz osłony pod kierownicą i sprawdzenie jak jest to podłączone. Najprawdopodobniej układ blokujący łączy poprzez przekaźniki rozcięte przewody odłączanych obwodów. Można je połączyć jak było oryginalnie lub próbować dojść co stało się ze sterownikiem.
Najczęściej takie blokady wpinane są w przewody wychodzące bezpośrednio ze stacyjki. |
|
|
|
 |
jokejr
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:44
|
|
|
Wielkie dzięki będę próbował awaryjnie rozbroić immobiliser. Tylko muszę znaleźć jak to zrobić może ktoś na tym forum już próbował więc może się ktoś udzieli mi jeszcze odpowiedzi.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2015, 15:53
|
|
|
Sprawdź jaki masz dokładnie sterownik, możliwe, że po danych ze sterownika uda się znaleźć jakąś instrukcję. U mnie odblokowanie awaryjne było programowane, można było ustawić do 60 wciśnięć hamulca. Możliwe też,że masz gdzieś ukryty jakiś włącznik odblokowujący. Może zadzwoń do poprzedniego właściciela, może coś doradzi. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 25-01-2015, 17:09
|
|
|
Piszesz, że nie słychać rozrusznika. Dostawiane immobilisery niekiedy były jedno-obwodowe. Jeżeli instalator zrobił wcinkę tylko w obwód rozrusznika - znajdź to miejsce i połącz... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-01-2015, 17:25
|
|
|
Warto jeszcze sprawdzić baterie w pilocie może zaliczyła spory spadek napiecia, czasami przez takie zachowanie potrafi sie rozkodowac sam pilot |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jokejr
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-01-2015, 19:28 Problem z zapaleniem silnika
|
|
|
Okazało się że cała wina jest w alarmie, który blokował rozruch. Spięcie w kablach odpowiadających za autoalarm powodowało całą sytuację. Po naprawie alarmu wszystko śmiga pięknie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|